Windows 10 installeren op nieuwe SSD lukt me niet

Windows 10 installeren op nieuwe SSD lukt me niet

PCS Lid
Ik heb de HD uit mijn PC gehaald en een SSD erin geplaatst.
Op een externe HD waarop ik Ventoy heb gezet staat er MiniTool_Partition_Wizard_10.2.3, en Windows op.
Met de Minitool heb ik de SSD gepartitioneerd in 2 stukken, alsook van de SSD een GPT-schijf gemaakt.
Tot hiertoe dacht ik dat ik goed gehandeld had.
Doch bij het installeren van Windows op partitie 1 kreeg ik de melding:
"We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie."
Hier weet ik dus echt géén raad mee!
Kan er me iemand uit de nood helpen?

Moderator
Teamlid
Moderator
Geen partities maken voor het installeren van Windows. Windows wil namelijk nog wat extra partities toevoegen tijdens het installeren, maar dat kan niet als je de SSD al in tweeën hebt gedeeld.

Je kan het beste beide partities verwijderen en tijdens de installatie een partitie voor Windows maken. Na de installatie van Windows maak je de tweede partitie.

PCS Lid
Geen partities maken voor het installeren van Windows. Windows wil namelijk nog wat extra partities toevoegen tijdens het installeren, maar dat kan niet als je de SSD al in tweeën hebt gedeeld.

Je kan het beste beide partities verwijderen en tijdens de installatie een partitie voor Windows maken. Na de installatie van Windows maak je de tweede partitie.

Ga ik direkt doen!
Bedankt voor je snelle reactie.

PCS Lid

inderdaad zo moet het eerst windows erop zetten want deze maakt nog een partitie aan van een paar luttele mb na voltooing kan je inderdaad je c-schijf splitsen.Dat gedeelte zal dan eerst geformateerd worden en daarna word er een letter toegevoegd.

Moderator
Teamlid
Moderator
Je hoeft de c: helemaal niet te splitsen, gewoon meteen de goede grootte opgeven bij installatie.

PCS Lid

Het is me gelukt!
Bedankt voor deze tip.

Bovenaan Onderaan