Windows 10 - Applicaties crashen steeds

Lid geworden
20 januari 2017
Waarderingsscore
6
Punten
0
OS
MacOS & Win10 & BlackArch
Hi,

De laatste tijd heeft Windows 10 enorm veel van mijn geduld getest. Ik krijg voor applicaties als µtorrent & bittorrent steeds meldingen dat het gecrasht is en vraagt dan om te debuggen. Deze vraag komt er bij Bittorrent enkel wanneer ik aangeef om het in compatibility mode te draaien, want dit was een tip die ik zag op internet. Doe ik dit niet dan gaat Bittorrent open, maar blijft die ongeveer 30 minuten hangen alvorens iets te beginnen laden en steeds na elk schermelement dat het laad weer 10 minuten te blijven hangen.

Voor Battlefield 1, de game, heb ik dan weer iets gelijkaardigs voor. Het crasht wanneer ik het open tenzij.. Ik snel genoeg task mgr open doe en bij 'details' rechtermuisknop doe op de game en dan gewoon 'set affitinity' aanduid (ook van internet). Ik moet het zelfs niet veranderen, gewoon dat menu opendoen en dan wachten en de game start zonder problemen. Dit gaat zo al geruime tijd verder.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb deze pc nog niet zo lang en bevat zowat alle nieuwe hardware die er was.

Specificaties

Alvast bedankt!

Groetjes C.

Hoi Christopher,

Verwijder en vergeet beide tool en ga over op Tixati.
Tixatie zet Windows niet vol met toeters en bellen zoals de tools die jij gebruikt wel doen!

Tixati.com - Home

Verder heb je een oude Java in jouw Windows zitten.

Java
Download eerst Java SE Runtime Environment 8 8 Update 121 Windows Offline (32-bits) bestandsgrootte: 53,81 MB
Echter nog niet de nieuwe versie installeren!

Ga daarna eerst naar het Configuratiescherm
  • Software - Windows 2000/Windows XP
  • Programma's en onderdelen - Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10
en verwijder daar Java 8 Update 101

Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.
Nadat de computer opnieuw is opgestart, mag de nieuwste Java versie geïnstalleerd worden.

Nadat jij Java onderhanden hebt genomen - doe dan de ESet Onlinescan zoals hier beschreven: Handleiding - Eset Online scanner

Kan je ook eens een link van Speccy hier plaatsen met je Windows gegevens?

Dag Abram,

Ik heb alvast een andere optie gekozen als torrent client. Ik denk QBittorrent, iets open source in elk geval en het werkt wel.

Die oude Java smijt ik er deze avond af. Ik heb geen idee wat deze hier nog doet.

Enig idee wat die Battlefield crashes zijn? Ik kan een screenshot posten deze avond.

Alvast bedankt allemaal.

Op welke disk staat Battlefield - want de oudste disk in jouw computer heeft inmiddels een probleem.

Sorry mensen ik had echt even over die link heen gelezen! Battlefield naar je SSD verplaatsen is een goed idee als dat nog niet het geval is. Helaas zal je de game dan wel opnieuw moeten installeren.

Daarnaast ben ik naar nog 2 zaken benieuwd zeggen je Windows logboeken er iets over? 2 Kan je met dat spel (ik heb werkelijk waar geen idee) een log maken? Dan ben ik benieuwd naar de inhoud daarvan.

Hoi Christopher,

wat is momenteel de stand van zaken?

Terug
Bovenaan Onderaan