Win7 zoekt naar updates maar daar blijft het bij.

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 juni 2017
Waarderingsscore
37
Punten
0
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Tja, het staat er. Er valt weinig aan toe te voegen dan alleen dit:
Er is eenzelfde vraag van iemand anders voor hetzelfde geval hier.
Abraham54 adviseerde 2 downloads te doen en deze te installeren.
Dat heb ik gedaan. Maar noppes, geen download en install voor de 188 updates, zoals wordt gemeld.
perloc

Bij een schone installatie van Windows 7 SP1 en het inschakelen van de Windows Update resulteert nu in een eerste update die meteen de Windows Update Agent op nieuwste stand brengt.
Ik schrijf dit uit eigen ervaring.

Jouw Windows 7 is toch ook de SP1 versie?

"Jouw Windows 7 is toch ook de SP1 versie?" Geen idee! Waar zie ik dat? Bij WinXP kun je dat keurig zien in Windows explorer. Maar bij Win 7 niet.
perloc

Klik met rechts op Computer in het startmenu en kies dan Eigenschappen - dan kan je aflezen welke Windowsversie in de computer draait.

Heb het gevo0nden: SP1 is ge"installeerd.
perloc

Hoe is die Win 7 computer dan nu bij jou met internet verbonden?

Met een USB telefoon key naar een telefoon en internet provider.
perloc

Wat een verbinding - zijn waar jij woont de internetverbindingen nog steeds zo slecht.
Want ik vrees dat door zo naar de Windows Updates te moeten zoeken inderdaad hopeloos wordt.

Tot nu toe gaan downloads redelijk, maar je moet er vroeg bijzijn of 'savonds laat.
En als het met de key niet lukt dan met de smartphone en een andere provider. Dat wil ook nog wel eens lukken.
Het probleem is dat die providers veel te veel gebruikers op een lijntje zetten. En dat moeten ze dan samen delen. Vandaar dat het overdag zo slecht gaat.
Ik mag misschien in herinnering brengen dat ik ook met Malewarebytes download problemen had.
Kzal nog eens proberen via de smartphone. Maar belangrijk is te weten hoeveel mbytes die download is. Je betaalt per M/Gbyte en alles wat je niet gebruikt: geld weg, want de lijn staat maar een tijdje open.
perloc

De totale eerste update ronde voor Windows 7 SP1 x64 is ruim 1,1 Gigabyte.
Daar komt dan gauw nog eens een 700 - to 800 GB achterheen.

Abraham54: Dank voor de info.
Ik neem aan dat die 7/800 GB - 7/800 Mb moet zijn....
perloc

Neen - was dat maar waar, in totaal dus een 1,8 Terabyte aan data die opgehaald moeten worden.
Dat is overigens exclusief Microsoft Office updates.
Mijn Office haalde ook nog een kleine Terabyte aan updates binnen.
Maar ja - dat is dus met mijn internetverbinding een heel ander verhaal dan bij jou.

Als ik het goed inschat is de internetinfrastructuur bij jou in Angola zo ingericht als bij ons rond het jaar 2000.

Ik schijn deels last te hebben van de warmte.
Lees dus voor Terabyte dan ook Gigabyte.

Maar dan nog een hoeveelheid die meer dan genoeg is voor de genoemde internetverbinding is om binnen te halen.

Zelfs met 1,8 GByte is het nog heel erg veel. Dat geeft download problemen.
Enne, stel dat ik last heb van de warmte.
Het is nu hier hartje "winter" en de temperaturen zijn nu vergelijkbaar met die daar bij jullie.
Kom maar eens met Kertsmis hier..... (I'm dreaming of a white Xmas....)
Trouwens dit jaar met Kerst en Nieuw zijn we in Nederland als alles goed gaat.

Verder: "... bij jou in Angola zo ingericht als bij ons rond het jaar 2000". Het is Mozambique.
Toch groot genoeg om niet over het hoofd te zien. Zo groot als Engeland en Frankrijk samen.
Maar ja, Angola is nog heel wat groter. Ik schat 2 keer zo groot.
Ik weet niet hoe het was in 2000 bij jullie.
Die USB key voor Internet is 3,5G. Dat wordt gehaald 'smorgens heel vroeg en 'savonds laat.
perloc

Dan hoop ik dat het je gaat lukken - al is 3G nog niet het optima forma.

Zo was ik onlangs de pincode van mijn betaalpas even kwijt. Waarom, geen idee.
Ooit een ezelsbruggetje gemaakt, en dat kwam weer boven. :sun:
Het kan verkeren...

594fdebda9625-bits_bytes.gif

Dat zijn van die tijdelijke en vervelende black-outs - jaren terug is mij hetzelfde overkomen - op een zaterdag nog wel!

Blackouts komen vaker voor naarmate je ouder wordt.
Ik heb al mijn leven lang een blackout voor bepaalde woorden en vooral voor namen.
Zo is Proteïne lange tijd een van die blackouts geweest bij mij.
perloc

Het brein doet rare dingen. Je accountnaam perloc doet me denken aan waterstofperoxide.
Ik ben soms echt niet goed, hóór. :)

Terug
Bovenaan Onderaan