Win10 update build

ArtstudioG

pc-aholic
En de update naar versie 1709 build 16299.309 is weeral binnen. Gaat over update KB4088776 en kan je manueel binnenhalen via de Microsoft catalogue: klik hier . Je kiest voor de cumulatieve versie (daar zitten de vorige updates ook bij in) want de delta (enkel de laatste updates) werkt niet altijd even goed.

Toen ik hem zag, heb ik hem snel em probleemloos binnen gehaald.

Laatst bewerkt:
Kb4088776 is hier ook binnen, samen met een nieuwe versie van Flash Player en een nieuwe versie van KB890830 (daar krijg je iedere maand een nieuwe versie van).
Maar tot mijn verrassing kwamen er via Windows Update ook 11 nieuwe drivers voor mijn hardware binnen. Hadden jullie dat ook? Daarvoor moet je kijken bij Geschiedenis van Geïnstalleerde updates weergeven, en dan omlaag scrollen naar Stuurprogramma-updates.
Deze nieuwe drivers kwamen vandaag bij mij binnen:

5aa95b3b7052b-11_stuurprogramma-updates_op_14-3-2018.png

Voor de zekerheid heb ik eerst een herstelpunt gemaakt, voordat ik die nieuwe drivers liet installeren. Maar alles lijkt nog te werken.

@Abraham54 Dan zal ik waarschijnlijk blij moeten zijn met die upates, al meen ik gelezen te hebben dat de benodigde aanpassingen die vereist zijn tegen Meltdown, je computer wel wat trager kunnen maken. Tot nu toe merk ik daar nog niets van op deze pc.
Misschien zal ik daar meer van gaan merken wanneer die nieuwe drivers ook binnen gaan komen op mijn 10 jaar oude Dell, die nu al geen wonder van snelheid is. We wachten het af. Best mogelijk dat er voor de hardware van die oude Dell helemaal geen nieuwe drivers komen.
Ik lig in ieder geval niet wakker van Meltdown en Spectre.

Welke Dell machine heb jij dan in gebruik?
Mijn Dell Precision notebook is afgelopen februari 9 jaar geworden.
En voor de chipsets in deze machines komen in ieder geval geen updates tegen meltdown en spectre.

Eerder zal alles mogelijk te maken hebben om de oude hardware compatibel te houden.
Voor Windows 8.1 Prof in mijn Dell heb ik geen drivers ontvangen via de Windows update.

De nieuwe drivers kwamen binnen op mijn 5 jaar oude Asus desktop.

De 10 jaar oude Dell desktop is een Dell Inspiron 530, al bestaan daar verschillende types van. In die tijd kon je Dell pc’s alleen bestellen via de website van Dell. En daar koos je zelf welke processor je erin wilde hebben, hoeveel werkgeheugen en wat voor harde schijf.
Hij werd geleverd met Vista als besturingssysteem. Later heb ik er zelf Windows 8 op gezet. Direct de gratis update naar 8.1 uitgevoerd en nog wat later de gratis upgrade naar Windows 10 uitgevoerd, zodra die uitkwam in 2015.
Overigens kan ik me nog goed herinneren dat de upgrade naar Windows 10 niet makkelijk ging bij deze Dell. Die lukte pas bij de zevende poging. Ik kreeg steeds andere foutmeldingen en had het bijna opgegeven. Geeft niks, want des te groter was de voldoening toen het uiteindelijk toch lukte. En sindsdien draait Windows 10 goed op die Dell. Hij start nu zelfs vlotter op dan destijds onder Vista.

Ik heb de updates op meerdere pc's tot nog toe zonder problemen binnengehaald.

En Porrelaar dat jou Dell met Windows 10 makkelijker uit de startblokken komt dan met Vista mag toch geen verassing worden genoemd.?

In mijn tijd dat ik met Vista werkte in mijn toenmalige notebook van Dell, draaide Vista uiteindelijk subliem en net zo snel als Windows 7.
Dat kwam doordat ik Vista Ultimate had draaien op het bestandssysteem van Windows 7!

Dan komen we daar achter middels onderstaande tool.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Intel i5 "Sandy Bridge".

Op 10 maart j.l. heeft Intel updates in verband met Meltdown en Speccy uitgebracht voor Sandy Bridge en Ivy Bridge processoren/chipsets.

Vermoedelijk is MS er al mee bezig om de updates voor de diverse nog ondersteunde Windows versies uit te gaan brengen, waarbij zoals al eerder, Windows 10 het eerst bediend zal worden.

Terug
Bovenaan Onderaan