Wifi voor desktop

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Onlangs had ik geen internet op mijn desktop (op een laptop wel). Het heeft een tijd geduurd voor ik al het kabelwerk, splitters etc. gecontroleerd had (en wat netter terug gelegd). Nu werkt alles weer. Maar het leek mijhandig om toch (af en toe) gebruik te kunnen maken vaan een eenvoudige dongle of Wifi-apparaat met USB. Heeft iemand een advies en ervaring? In de meest nabije pc-zaak op 7 km afstand had men geen advies. Dat was al 1 liter benzine.

Heeft die PC, waarover jij het hebt, ook USB3?

dit is wat ik vind in apparaatbeheer. Maar welke het zijn? achterzijde een stuk of 6, voorzijde 2 plus nog 1 van een kaartlezertje
64380f11710bf-No.001.jpg

Laatst bewerkt:
Simpelste oplossing, zeker omdat het om een backup oplossing gaat, een USB 3 wifi stick. Een bonus als die een docking station heeft waardoor je wat meer vrijheid hebt wat plaatsing betreft.

Als jij je laptop bij de pc zet, heb je dan voldoende internet?

ja, de laptop (af en toe in gebruik) staat vlak bij de desktop en met verbindingen geen probleem. Is zo'n dongle dan voldoende of moet het zo'n ding met sprieten zijn? geen idee.

ik ga aan de slag, hartelijk dank.

@Najsnarf - ik ben nieuwsgierig, is het gelukt?

Ik heb onlangs de Archer T4U gebruikt om mijn oude desktop wifi en bluetooth te geven.
Dit werkte onmiddelijk zonder enige driver te hoeven installeren.
De constant hoge snelheid van de verbinding verbaasde nog het meest.

Eerlijk gezegd heb ik niet weer de moeite genomen het ding aan te schaffen ondanks mijn laatste melding van 13 april.

Terug
Bovenaan Onderaan