wifi valt kort uit en netwerk vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 121
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 2067
En ja hoor 1e x geen verbinding na het uitzetten kpn modem.

Had je de hele experiabox uitgezet, of alleen het wifi gedeelte?

Heb je ook op de telefoon even de wifi uitgezet en opnieuw aangezet, om het opnieuw opbouwen van de verbinding te initialiseren?

Trouwens, even naar je netwerken gekeken, je 2.4 Ghz zit zo te zien wel op het goede kanaal, maar de 5 Ghz zit niet ideaal, ik zou hem op een van de hoge vrije kanalen instellen, boven de 100 zou geen gek idee zijn. Maar het kan zijn dat er dan plotseling apparaten zijn die het 5 Ghz netwerk niet kunnen vinden/koppelen, omdat niet alle apparaten die hogere banden aan kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is namelijk mogelijk om een wifi of een ander soort netwerk verbinding op te zetten zonder gebruik te maken van DHCP. Is DHCP in gebruik een stuk makkelijker? zeker weten. Maar DHCP is geen vereiste en staat daarom los van Wifi en/of andere netwerkvormen.
Dat ben ik niet met je eens. Als je zo redeneert kun je ook zeggen dat bekabeld netwerk los staat van wifi en DHCP geen vereiste is. Dan moet je dus vaste ip adressen gaat uitdelen. Dat is niet de norm en daarom zeggen we dus dat bekabeld en wifi afhankelijk is van DHCP, in elk geval zeker in een thuissituatie.
Maar ik heb wel interesse in je redenatie, misschien mis ik iets, maar dan zou ik dat graag elders even willen voortzetten. Ik zet wel even een berichtje in de teamsectie, kunnen we het evt. verplaatsen naar elders.

En ja hoor 1e x geen verbinding na het uitzetten kpn modem.
Dat is logisch omdat nu alles via het KPN modem aangestuurd wordt, internet komt daar ook vandaan dus als je die uitzet is er logischerwijze geen internet.
Als het goed is werkt de oplossing die Enigma aan gaf.

Ik had het voorheen over drukte. En je gaf aan dat het druk was en dan is het inderdaad wel handig kanalen te kiezen (voor zover mogelijk) die zo vrij mogelijk zijn, als het kan op beide frequenties.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde het eigenlijk anders. Omdat de wifi van haar experia niet nodig is kan ze dat gewoon uitzetten, omdat de TP-Link de DHCP server in de Experia via de bekabelde verbinding gewoon kan bereiken. In die zin is Wifi en DHCP niet van elkaar afhankelijk.

Oke dan is dat ook weer duidelijk.
@Roxmarie gaat het nu al beter? En zo nee, heb je dan al eens de gewone router mode geprobeerd achter de Experiabox?
Even los daarvan blijf ik toch van mening dat je een V10 moet krijgen want mijn ervaring is dat die ook beter is dan de V8.

Even kijken
@Enigma147
5ghz kan ik op de tp link maar 4 kanalen kiezen 36 (staat hij nu op) 40, 44, 48.
Dus andere kunnen niet.

Oo Kpn modem alleen wifi uitgeschakeld.

En als ik @Black Tiger mijn tp link in routermodes zet, moet hij dan een andere naam krijgen?
Moet ik aanpassingen doen op kpn modem?

Edit
Tijdens de uitval van gisteravond zat ik verbonden via de tp-link de ander was immers uitgeschakeld wel hadden ze dezelfde ssid naam.

mijn tp link in routermodes zet, moet hij dan een andere naam krijgen?
Nee, zie daar geen noodzaak voor. Het enige verschil is dat dhcp dan weer aan moet en de kabel wat van het KPN modem komt in de WAN poort van de router, meer is er niet nodig.
Aanpassing in het KPN modem hoeft niet perse maar zou ik wel doen. Kijken welk ip de TP-Link krijgt en dat als DMZ ip instellen.

Tijdens de uitval van gisteravond zat ik verbonden via de tp-link de ander was immers uitgeschakeld wel hadden ze dezelfde ssid naam.
Ja dat is dan wel raar als die van KPN al uitgeschakeld was. Als je al via de TP-Link zat had ie niet mogen uitvallen.

Vandaag mijn TP link opnieuw gereset want ik kon er weer eens niet inkomen.
Dus hij staat nu in router modus. Nog een paar vragen. @Black Tiger

Nee, zie daar geen noodzaak voor. Het enige verschil is dat dhcp dan weer aan moet en de kabel wat van het KPN modem komt in de WAN poort van de router, meer is er niet nodig.
Moet op mijn KPN modem de DHCP weer uit? Deze staat nu nog aan.
Aanpassing in het KPN modem hoeft niet perse maar zou ik wel doen. Kijken welk ip de TP-Link krijgt en dat als DMZ ip instellen.
DMZ ip? waar vul ik dat in ? Heeft dat met forwarding te maken? Dat heb ik hier vandaan namelijk.

Moet op mijn KPN modem de DHCP weer uit? Deze staat nu nog aan.
Nee, dat hoeft niet, beiden staan nu in router mode dus kan het overal aan blijven.

DMZ ip? waar vul ik dat in ? Heeft dat met forwarding te maken? Dat heb ik hier vandaan namelijk.
Ja maar die moet normaliter in het KPN modem ingevuld worden, niet in de TP-Link. Echter... als je port forwarding nodig hebt kun je dat beter middels de portfowarding opties gebruiken in beide apparaten. Ik lees zojuist namelijk dat die V8 prul ook een DMZ probleem heeft, althans 2 jaar geleden nog en dat lijkt niet opgelost. Maar als je dat niet nodig hebt is het geen probleem.

Die snelheid ziet er voor kabel goed uit.

Dank jullie wel @Black Tiger en @Enigma147 ik had de verhalen over de problemen met de V8 modem ook gelezen, ik doe maar even niets, en laat het zo. En ga maar weer eens contact opnemen. Want ik vermoed dat de wifi niet zo snel is.

Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar die V10 is gewoon beter en stabieler. Ik gaf niet voor niets al enkele keren aan dat die beter omgewisseld kan worden. En je ziet dat Enigma ook de mening is toegedaan dat die V10 beter is.
Voor Wifi hoef je het niet te doen, die gebruik je toch van de TP-Link.

Is die wifi snelheid inmiddels ook wat verbetert en zo nee, had je al kanalen gewijzigd?

Tadaaa.... Ik ga er van uit dat het dan ook opgelost is. Ben benieuwd. maar eens even echt kijken nog. Ben ook heel benieuwd of die uploadspeed dan ook nog altijd hoger blijft.

Yes het nieuwe modem is binnen, nu wil ik de DMZ gaan invullen. Maar welk adres vul ik daar nu in van de TP link? Is dat het adres waarmee ik inlog op de TP LINK dus het LAN adres IP4 adres?

Edit even een afbeelding voor de duidelijkheid:

Edit:
Is het handig om de 2.4 en de 5ghz band internet te splitsen of ze exact dezelfde naam te geven. Dat heb ik nu namelijk niet? Ik zag namelijk dat het KPN modem hier geen onderscheid in maakt.

nu wil ik de DMZ gaan invullen. Maar welk adres vul ik daar nu in van de TP link? Is dat het adres waarmee ik inlog op de TP LINK dus het LAN adres IP4 adres?
Die DMZ hoef je alleen in te vullen als de TP-Link in router mode staat. In dat geval moet je in de Experiabox daarvoor het WAN ip van de TP-Link gebruiken, dus 192.168.2.2.

De verbindingen zien er goed uit behalve de 2.4 Ghz. Dus ik kan me bijna niet anders voorstellen dat er teveel drukte of storing op die band is. Ik weet ook niet of de v10 de optie heeft om automatisch een vrij kanaal te kiezen. Anders met Inssider eens kijken en een kanaal kiezen wat zo vrij mogelijk is voor de 2.4 Ghz.

Dankjewel, ik ga DMZ invullen ik wist echt niet welk adres het moest zijn.
En het is idioot druk op de 2.4 GHZ. Ik ga inssider eens bekijken. Is neem ik aan een app voor de telefoon? Ik zie al dat dit voor de PC is, ga ik tzt even op de laptop installeren, deze PC is via de netwerk kabel aangesloten.
Ik heb op mijn telefoon diverse apps hiervoor, en kanaal 1 is redelijk gunstig, maar ook daar zitten er al een paar op.
Gelukkig dit forum reageert normaal, daarentegen lijkt het in Facebook of ik stroop aan het typen ben, of kan hij mij niet bijhouden.

Terug
Bovenaan Onderaan