V
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat ben ik niet met je eens. Als je zo redeneert kun je ook zeggen dat bekabeld netwerk los staat van wifi en DHCP geen vereiste is. Dan moet je dus vaste ip adressen gaat uitdelen. Dat is niet de norm en daarom zeggen we dus dat bekabeld en wifi afhankelijk is van DHCP, in elk geval zeker in een thuissituatie.Het is namelijk mogelijk om een wifi of een ander soort netwerk verbinding op te zetten zonder gebruik te maken van DHCP. Is DHCP in gebruik een stuk makkelijker? zeker weten. Maar DHCP is geen vereiste en staat daarom los van Wifi en/of andere netwerkvormen.
Dat is logisch omdat nu alles via het KPN modem aangestuurd wordt, internet komt daar ook vandaan dus als je die uitzet is er logischerwijze geen internet.En ja hoor 1e x geen verbinding na het uitzetten kpn modem.
Nee, zie daar geen noodzaak voor. Het enige verschil is dat dhcp dan weer aan moet en de kabel wat van het KPN modem komt in de WAN poort van de router, meer is er niet nodig.mijn tp link in routermodes zet, moet hij dan een andere naam krijgen?
Ja dat is dan wel raar als die van KPN al uitgeschakeld was. Als je al via de TP-Link zat had ie niet mogen uitvallen.Tijdens de uitval van gisteravond zat ik verbonden via de tp-link de ander was immers uitgeschakeld wel hadden ze dezelfde ssid naam.
Moet op mijn KPN modem de DHCP weer uit? Deze staat nu nog aan.Nee, zie daar geen noodzaak voor. Het enige verschil is dat dhcp dan weer aan moet en de kabel wat van het KPN modem komt in de WAN poort van de router, meer is er niet nodig.
DMZ ip? waar vul ik dat in ? Heeft dat met forwarding te maken? Dat heb ik hier vandaan namelijk.Aanpassing in het KPN modem hoeft niet perse maar zou ik wel doen. Kijken welk ip de TP-Link krijgt en dat als DMZ ip instellen.
Nee, dat hoeft niet, beiden staan nu in router mode dus kan het overal aan blijven.Moet op mijn KPN modem de DHCP weer uit? Deze staat nu nog aan.
Ja maar die moet normaliter in het KPN modem ingevuld worden, niet in de TP-Link. Echter... als je port forwarding nodig hebt kun je dat beter middels de portfowarding opties gebruiken in beide apparaten. Ik lees zojuist namelijk dat die V8 prul ook een DMZ probleem heeft, althans 2 jaar geleden nog en dat lijkt niet opgelost. Maar als je dat niet nodig hebt is het geen probleem.DMZ ip? waar vul ik dat in ? Heeft dat met forwarding te maken? Dat heb ik hier vandaan namelijk.
Die DMZ hoef je alleen in te vullen als de TP-Link in router mode staat. In dat geval moet je in de Experiabox daarvoor het WAN ip van de TP-Link gebruiken, dus 192.168.2.2.nu wil ik de DMZ gaan invullen. Maar welk adres vul ik daar nu in van de TP link? Is dat het adres waarmee ik inlog op de TP LINK dus het LAN adres IP4 adres?