Wie heeft Windows 11 al geïnstalleerd en hoe bevalt dat?

Wie heeft Windows 11 al geïnstalleerd en hoe bevalt dat?

Ik ben benieuwd ernaar wie al Windows in zijn of haar computer heeft gehad en hoe hij/zij nu over Windows 11 denkt?

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.474
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Acht het startmenu zal wel wennen, en met jouw tip, heb ik mijn snelkoppelingen die ik het meeste gebruik weer terug. Met zo'n simpele tip.

toska

Enthousiast Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reactiescore
273
Punten
213
Leeftijd
58
Website
www.games4you.be
OS
Windows11 DEV insider
AV
norton internet security 2021
FW
norton firrewal
60f45e112f12b-2021-07-18_LI.jpg

dit is de startmenu voor w11

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.329
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@Tosca - enkel door het Startmenu naar links te verplaatsen?

toska

Enthousiast Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reactiescore
273
Punten
213
Leeftijd
58
Website
www.games4you.be
OS
Windows11 DEV insider
AV
FW
norton firrewal
nee deze heb ik gedownload via google dus het startmenu van windows8.1 te kiezen, kies dan voor de gratisse versie en dan eenmaal geinstalleert duw dan op het startmenu toets dit moet je dan wel elke keer je die startmenu wilt zien
want je ziet op de screenshot dat de gewone menu van w11 er nog steeds er staat

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.474
Punten
468
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Het ziet er mooi uit @toska ik vind het alleen iets teveel van het goede. Maar mooi dat er zo wel een mogelijkheid is om het te personaliseren.

toska

Enthousiast Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reactiescore
273
Punten
213
Leeftijd
58
Website
www.games4you.be
OS
Windows11 DEV insider
AV
FW
norton firrewal
je bent hiervoor niet verplicht om die erop te zetten, heb dit gewoon getest en ga dit nu meedelen voor andere insiders.
vermoedelijk zal die startmenu,s van windows7 8 en 10 daar ook op werken.
straks gooi ik deze er weer af, maar diegene die het wensen kunnen dat dan wel doen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.329
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reactiescore
252
Punten
63
Leeftijd
62
OS
Windows
Vanmorgen even een nieuwe stick aangemaakt met W11 en geïnstalleerd als upgrade over de bestaande W10 op de hoofdpc (lees: werk-pc). Ik moest niks aanpassen aan de stick aangezien mijn pc perfect in aanmerking komt voor upgrade naar W11. Op een kleine 10 minuutjes heeft ie alles geïnstalleerd, netjes met behoud van apps en bestanden, zelfs vele persoonlijke instellingen van W10 heeft ie ook feilloos mee overgenomen. Daarna beginnen finetunen, vooral de start. Alle rommel opgeruimd en aan de werkdag begonnen.
Moet zeggen dat die werkbalk en "start" van windows 11 mij toch niet helemaal tegenvalt. Ik hou persoonlijk niet zo van die "terug naar W97/XP startmenu's), een mens moet al eens meegaan met z'n tijd. Het begint al aardig te wennen na een dagje werken met alle mogelijke grafische programma's (tegelijk). Voor programma's die je soms gebruikt is het een (of twee) kliks meer dan voorheen maar ook dat went verrassend snel.
Qua grootte blijft W11 evenveel ruimte innemen op de SSD als voorheen met W10 maar de snelheid ligt merkelijk hoger (zeker bij het opstarten). Ik ga nu enkele weken blijven werken in W11 of toch tot er weer een update van W10 uitkomt. Ik werk niet met een VPN (virtueel particulier netwerk) maar met één enkele versie van windows waar ik dan telkens een image van maak en/of terugplaats. Ik vind dit prettiger werken dan in een virtuele omgeving (smaken verschillen).
Vanuit mijn optiek: werken met het nieuwe windows 11 is gewoon een mindset waar je voor open moet staan en leert mee werken. Het telkens terugkeren naar oude waardes vind ik maar niks. Vergelijk het met de supermarkt waar ook op geregelde tijdstippen de indeling wijzigt. Na enkele dagen weet je uiteindelijk ook weer alles staan en wandel je er quasi blindelings doorheen. Het heeft ook niets met leeftijd te maken (ben ook al een stukje over de 60) maar wel of je er open voor staat. Het zijn geen wereldschokkende veranderingen en de apps/toepassingen draaien in W11 uiteraard identiek als onder W10.
Ik blijf jullie verder op de hoogte houden van mijn indrukken, het technische gedeelte en/of aanpassingen komen in een ander topic wel aan bod.

toska

Enthousiast Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reactiescore
273
Punten
213
Leeftijd
58
Website
www.games4you.be
OS
Windows11 DEV insider
AV
FW
norton firrewal

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.329
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Jij hebt de voorganger gepost voor Windows 8.
Deze is voor Windows 10.
En nee, ik heb speciaal gezocht voor startmenu's en daar is 'ie uitgekomen.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.070
Punten
288
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik ga er nog een tijdje mee afwachten. De desktop crashte vanmorgen bij het opstarten.
Ik heb er dan ineens korte metten mee gemaakt en w10 opnieuw geinstalleerd. Windows basis was op 10 minuten geinstalleerd en de meeste programma's werkten direcht na herinstallatie via pc-trans. De reden dat ik alles opnieuw geinstalleerd waren problemen met acronis. Die wou geen backups meer aanmaken. PC loopt weer vlot.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.070
Punten
288
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Acronis werkt ook weer. PC lijkt ook sneller te reageren en paar kleine foutjes zijn ook verdwenen. Zo was het niet mogelijk Edge de gewenste cookies (oa Piep) te laten onthouden bij het afsluiten van Edge. Nu werkt het weer wel.

Bovenaan Onderaan