Wie gebruikt nog Windows 7 of 8/8.1 op zijn pc?

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Wie van jullie gebruikt nu nog Windows 7?

En wie Windows 8 of 8.1

En zijn er misschien nog mensen hier die Windows XP gebruiken?

Vanaf morgen (15 januari) staakt Microsoft de ondersteuning voor Windows 7.

Zie het artikel hieronder.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
211
Punten
43
Gegarandeerd dat er nog zat mensen zijn die nog XP gebruiken en nog veel meer mensen Windows 7. Windows 7 gaat er niet zomaar ineens mee stoppen maar het is wel goed om te zorgen dat je gaat upgraden naar Windows 10, puur ook voor veiligheid

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Gegarandeerd dat er nog zat mensen zijn die nog XP gebruiken en nog veel meer mensen Windows 7. Windows 7 gaat er niet zomaar ineens mee stoppen maar het is wel goed om te zorgen dat je gaat upgraden naar Windows 10, puur ook voor veiligheid
Ik heb al vanaf begin Windows 10 en ben er nu wel aan gewend.
Velen kunnen niet wennen aan het nieuwe startmenu en instellingen, hoewel het configuratiescherm er nog wel is.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
153
Punten
63
Dan kan je maar beter de laptop van je vrouw upgraden.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Morgen, 15 januari stopt Microsoft met ondersteuning van \Windows 7, dus geen updates meer.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
211
Punten
43
over het algemeen is het niet in een keer volledige stop met updates hè. Als er echt ernstige dingen gevonden worden dan wordt er als nog een security update gedaan

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reaction score
36
Punten
18
Leeftijd
52
Ik draai nog XP pro.

In een Hyper-V host machine, voor een applicatie die niet goed werkt op iets moderners. Die virtuele machine heeft geen verbinding met het internet, dus het is veilig genoeg.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
211
Punten
43
als je XP inderdaad afgeschermd van internet draait is er in principe een heel laag risico

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
over het algemeen is het niet in een keer volledige stop met updates hè. Als er echt ernstige dingen gevonden worden dan wordt er als nog een security update gedaan
Oké dat zou kunnen, dat weet ik niet.
Weet wel dat bedrijfs computers wel langer updates ontvangen.

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
377
Punten
63
Mijn 3 computers hebben allemaal windows 10, ben met mijn laptop en oude pc (nu barrel geheten) direct overgestapt toen windows 10 uit kwam.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
211
Punten
43
Oké dat zou kunnen, dat weet ik niet.
Weet wel dat bedrijfs computers wel langer updates ontvangen.
Dat klopt ook niet helemaal. Je zult wel Microsoft moeten betalen om zogenaamd "extended support" te krijgen. Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we ook nog best een flink aantal machines die persé voor nu op Win7 moeten blijven.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Dat klopt ook niet helemaal. Je zult wel Microsoft moeten betalen om zogenaamd "extended support" te krijgen. Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we ook nog best een flink aantal machines die persé voor nu op Win7 moeten blijven.
Dat wist ik, maar had ik niet in mijn antwoord gezegd.
Masr goed ik lees het uit een nieuwsartikel vandaar.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Mijn 3 computers hebben allemaal windows 10, ben met mijn laptop en oude pc (nu barrel geheten) direct overgestapt toen windows 10 uit kwam.
Dat heb ik zelf toen ook gedaan, bovendien kon je gratis overstappen naar Windows 10.
Is ook beter om bij te blijven en aan nieuwe dingen wennen gaat wel.
Vind het zelf best een goed besturingsysteem.
Heb zelf geen enkel probleem met het startmenu.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
153
Punten
63
Het gememoreerde programma heeft een naam. Dat noemen we: Extended Security Updates of ESU. Je moet daar overigens wel voor betalen.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
De startmenu's kun je zelf aanpassen,naar je eigen wensen
Ja dat wist ik. Ik vind zelf het startmenu van Windows 10 best fijn, je kan eventueel ook wat tegels van startmenu vastpinnen aan de taakbalk.
Ik heb zelf ook veel overbodige tegels verwijderd en nieuwe ervoor in de plaats.
Een aantal items van het instellingen menu heb ik een tegel van gemaakt in het startmenu.

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
er is overigens ook een optie om je Win10 start menu full screen weer te geven. Ik gebruik dat graag op die manier.

Hierbij de instellingen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17179/windows-10-make-start-full-screen
er is overigens ook een optie om je Win10 start menu full screen weer te geven. Ik gebruik dat graag op die manier.

Hierbij de instellingen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17179/windows-10-make-start-full-screen

Bovenaan Onderaan