WhattOS

Powered by LXDE

De snelheid van Linux Mint Xfce viel me ook op toen ik het gebruikte.

Een lichtere desktop omgeving betekent niet dat er iets aan de kernel wordt veranderd. Grafisch is het minder belastend en daardoor zit er meer pit in.

Linux Mint 18 LXDE ISO

Laatst bewerkt:
wattOS is een verschrikkelijke distro voor mij. Met keyboard combi's moet je applicaties openen.

Te basaal.

Wellicht was het ISO niet helemaal lekker in VMware. De taakbalk zoals in de video kreeg ik niet te zien: wel wat keyboard combi opdrachten op het bureaublad om applicaties te openen.

Ik had beter moeten zoeken naar de wattOS-R10 – Lightweight fully featured LXDE desktop ISO.

Vlot werkt het inderdaad (in VMware). Het instellen van deze externe wallpaper is wat complexer dan normaal.

De eerste afbeelding nadat het een beetje naar mijn zin was ingericht. Met dock dus en zonder vensterknoppen in het top-panel.
Het kan nog iets beter, maar dat is voor later:

59152a02c2713-Schermafdruk_van_2017-05-12_04-59-02.png

En of ik bijzonderheden heb aangetroffen. Deze distro verlegt mijn grenzen wat betreft Linux.

Door veel GUI- achtige vensters te mijden wordt het een snelle distributie.
Dat ondervond ik bij het instellen van het dock. Telkens als wattOS opstart moet het dock ook zichtbaar worden op het bureaublad.
Dat kun je bereiken met het instellen van een auto-sessie: maar daar is geen GUI voor gemaakt.
Mijn achterban moest ik raadplegen om dat voor elkaar te krijgen. Ik had een lesje bestandsbeheerder nodig om een auto-sessie te maken.

We zijn nog bezig om uit te zoeken waarom USB randapparatuur niet wordt gezien in de bestandsbeheerder.

Overigens viel de muziekspeler Lollypop me op.
Ik ben een liefhebber van radio streams. In Lollypop heb ik al mijn favorieten eenvoudig kunnen vinden.

Wordt vervolgd.

5917072169ec2-Schermafdruk_van_2017-05-13_14-13-11.png

USB randapparatuur zichtbaar maken is inmiddels mogelijk door aangekoppelde volumes als icoon weer te geven op het bureaublad.
Bij dubbelklikken op het icoon wordt de USB inhoud weergegeven in de bestandsbeheerder.

Tevens is de auto-hide functie voor het top-panel nu ingeschakeld en is die pas zichtbaar door met de muis helemaal naar boven te manoeuvreren.

Wat je hier ziet is de inhoud van een aangesloten USB stickje:
5918ab1a6aa17-Schermafdruk_van_2017-05-14_20-28-51.png

Terug
Bovenaan Onderaan