Werkende Apple-1 wordt geveild: wat de computer zo speciaal maak

• Onderwerp starterDanvers
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 750
D

Danvers

Guest
Steve Wozniak, de mede-oprichter van Apple, ontwierp in 1976 de Apple-1. In totaal werden er 200 van deze computers gemaakt, waarvan er 175 werden verkocht. Momenteel zijn er naar schatting tussen de 50 en 60 Apple-1’s in omloop. Van deze computers zijn er nog 8 toestellen die correct werken, waarvan er één volgende maand geveild zal worden. Het Duitse Team Breker wil de computer voor meer dan 320.000 dollar verkopen.

Lees hier

Wonderlijk dat deze hardware nog voorhanden is.
Nee, ik ga er geen bod op doen; ik zelf zal ook geen enkel apparaat van Apple kopen, om de simpele reden dat ik mij niet wil confirmeren aan de wereld die Apple heeft geschapen.

Ik herinner me nog vaag iets hierover . Toen was van Microsoft nog helemaal geen sprake . Daar hing wel een serieus prijskaartje aan vast toen . Als ik lees voor meer dan 320.000 dollar verkopen dat zit er zeker in . IBM bied ook schatten voor wie nog een werkende XT computer staan heeft .

Wonderlijk dat deze hardware nog voorhanden is.
Nee, ik ga er geen bod op doen; ik zelf zal ook geen enkel apparaat van Apple kopen, om de simpele reden dat ik mij niet wil confirmeren aan de wereld die Apple heeft geschapen.
Kun je in het kort uitleggen wat je daar mee bedoeld!

Is het niet duidelijk genoeg wat ik geschreven heb.

Nee, eerlijk gezegd niet. Maar je hoeft het niet perse' uit te leggen hoor!
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je oordeel tot stand gekomen is!
Ben altijd wel in voor nieuwe informatie!

Ik geef geen geld uit voor apparatuur waar de verkoopprijs voor een derde deel alleen al de vergoeding is voor het appelmerk zelf en tweederde deel van de totale verkoopprijs is voor het apparaat en de software.

Een iPhone kost Apple zelf ongeveer 25 dollar..........

Nee, oke' dat gevoel ken ik wel, dat is ook wat ik er een beetje van vind.
Een kapitaal neerleggen voor een merk,of kijk mij even, ik heb een Apple, nee dat doe ik ook niet.
Geld in veel zaken zo, maar daar ga ik ook niet in méé!

Terug
Bovenaan Onderaan