Welke stijl gebruik jij?

Welke stijl gebruik jij?

• Default style2

Votes: 1 6,7%
  • WebForce Blauw Grid

• WebForce Blauw

Votes: 0 0,0%
  • WebForce Donker met Blauw

Votes: 7 46,7%
  • WebForce Donker met Crème

• WebVriend Blauw 2

• WebVriend Blauw

• WebVriend Geel met Groen

• WebVriend Grijs

Votes: 0 0,0%
  • XenForo Default Style in Green

Votes: 3 20,0%

• Total voters
    15
  • Peiling gesloten .

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Er is de laatste tijd nog al veel te doen geweest over de stijlen.
En nu ik een donkere stijl als standaard stijl heb ingesteld, was de kritiek daarop niet bepaald positief.
Ik bekijk het nu rustiger en vraag alle leden van dit forum er over na te denken, welke stijl je het liefst
wil zien als je naar dit forum gaat.

Hieronder staat de afbeelding van de huidige stijlkiezer met de totale keuze aan stijlen op dit forum:

60f305a88a854-Opera_Momentopname_2021-07-17_164356_www.piepcomp.nl.png

Op dit moment is WebForce Donker met Blauw de huidige standaardstijl.
Aan jullie nu de keus welke stijl de nieuwe standaardstijl moet gaan worden - in principe zal de
stijl die de meeste stemmen krijgt de opvolger worden van WebForce Donker met Blauw.

Mijn vraag is simpel - neem deel aan de peiling en bepaal voor je zelf wat je het liefst ziet, als je
naar dit forum gaat.
Je mag desnoods twee stijlen aangeven en je mag desgewenst je keuze toelichten.

Ik hoop op veel deelnemers.

Update: gezien sommige reacties die het niet begrepen hebben, stem voor de stijl die jij het prettigst vind.
Hou geen rekening ermee hoe anderen er mogelijk over denken - stem gewoon voor "jouw eigen stijl".

Update 2: nu PCS Standaard de nieuwe gaststijl is geworden, is deze peiling nu feitelijk overbodig,
maar blijf er aan mee te doen, zodat we kunnen zien welke stijlen het meest gebruikt worden.

Maxstar

Security Analist
Team lid
Lid geworden
6 feb 2020
Website
www.pcwebplus.nl
OS
Windows 10
AV
Windows Defender
Er is de laatste tijd nog al veel te doen geweest over de stijlen. (...) Ik bekijk het nu rustiger en vraag alle leden van dit forum er over na te denken, welke stijl je het liefst wil zien als je naar dit forum gaat.
In mijn optiek is er de laatste tijd veel te doen geweest over de aanpassingen van de standaard (gast) stijl, maar ook de stijl die de gebruiker als voorkeur had ingesteld. Dit wisselt nogal kort na elkaar, dan moet je weer schakelen naar de stijl die je als voorkeur gebruikt.

Mijn advies:
1. Creëer één (standaard - gast) stijl voor het forum die zowel gasten als (nieuw) geregistreerde gebruikers zien.
2. Biedt optionele stijlen aan voor gebruikers die een andere stijl prefereren, maar update die zodat je dat als gebruiker niet merkt.

Ik heb niet op de poll gestemd want, de smoel bepaalt de beheerder van het forum, de gebruiker kiest een alternatieve stijl indien beschikbaar.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Dat is nu juist de vraag aan de leden, welke stijl het moet worden voor het forum die zowel gasten als (nieuw) geregistreerde gebruikers zien. Want dat is de standaard stijl!

Maxstar

Security Analist
Team lid
Lid geworden
6 feb 2020
Website
www.pcwebplus.nl
OS
Windows 10
AV
Windows Defender
Het is niet de vraag aan de leden, want die hebben zich reeds geregistreerd en hun eigen stijl gekozen. De titel van de poll luidt: "Welke stijl moet de smoel van dit forum worden? " Die smoel moet gewoon standaard zijn en blijven zonder dat andere stijlen daar hinder van ondervinden.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Met die smoel doel ik op hoe het forum er standaard moet uitzien!
En geen enkele stijl ondervind hinder van een andere stijl en alle stijlen hebben als oorsprong
XenForo's defult style.
Vrijwel alle stijlen op de XenForo Default style na, zijn door mij ontworpen met doorgaans iedere keer
weer als schone basis een kopie van de XenForo Default style.
De enigste uitzonderg hierop is de XenForo Default Style in Green, welke ik in 2017 heb gekregen
na aanvraag bij een lid van de XenForo community.
Verder zijn er twee stijlen specifiek voor 3 leden gecreëerd, te weten
  • WebVriend Blauw 2
  • WebVriend Geel met Groen
  • WebVriend Grijs

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Ieder lid kan onafhankelijk van de standaardstijl een eigen stijl kiezen.
Maar de standaardstijl geldt dus voor bezoekers, leden die willen inloggen en algemeen ook voor tests van de website.

porrelaar

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
22 aug 2017
Eigenlijk interesseert het mij totaal niet wat de standaardstijl wordt, zolang ik daar zelf maar niets van merk…
Ik heb gemerkt dat die standaardstijl de afgelopen tijd nogal eens gewijzigd werd. En daar hebben vaste leden last van, want als ze na zo’n wisseling van de standaardstijl inloggen, dan zien ze niet meer de door hun zelf ingestelde stijl, maar die nieuwe standaardstijl. Hun eigen instelling wordt dan overruled. Natuurlijk kunnen ze daarna wel weer zelf hun favoriete stijl kiezen. Dat is het punt niet. Het punt is dat wijzigen van de standaardstijl niet alleen zichtbaar is voor gasten, maar ook voor leden die na zo’n wijziging inloggen. En dat laatste zou eigenlijk niet moeten mogen. Maar ik weet niet of het mogelijk is om de standaardstijl voor gasten te wijzigen waarbij de door forumleden ingestelde stijl behouden blijft.

Ik heb nu in de poll gekozen voor XenForo Default Style in Green, omdat ik die prettig vind. Ik ben geen liefhebber van donkere stijlen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@porrelaar, een eigen stijl wordt nooit de standaardstijl, tenzij
het lid inlogt op het moment dat de stijlkiezer opnieuw ingericht wordt en daarbij dan de XF Default style als standaardstijl staat ingesteld - dan wordt op dat moment ook standaard voor het net ingelogde lid = maar alle leden die niet ingelogd zijn op dat moment,
hebben daar geen last van.
Een ander ding kan ook nog gebeuren, stel je hebt een een andere stijl ingesteld en je bent al een tijd niet meer hier geweest.
Dan kan het gebeuren dat de ingestelde stijl er niet meer is en bij inloggen krijg je dan ook de XF Default style ingesteld.
En leuk dat jij als jarenlanlange gebruiker van die groene stijl er ook voor gestemd hebt.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik mis de optie "maakt mij niet uit".
Want wat mij betreft mag eender welke stijl de standaard stijl worden omdat ik toch via de stijlenkiezer (of via profiel) mijn eigen stijl kies die mij dan altijd voorgeschoteld wordt als ik ingelogd ben.

Wat gasten te zien krijgen, of de meeste gebruikers die alles standaard laten is voor mij persoonlijk dan ook niet belangrijk, vandaar dat ik zou kiezen voor "maakt mij niet uit".

Maar ik begrijp dat de keuze bedoeld is voor de mensen die geen andere stijl gekozen hebben en de stijl gebruiken die ze standaard voorgeschoteld krijgen (de gaststijl c.q. standaard stijl dus).

porrelaar

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
22 aug 2017
een eigen stijl wordt nooit de standaardstijl
Mijn ervaring is anders. Ik bezoek dit forum dagelijks. Ik word automatisch ingelogd door mijn wachtwoordmanager. Het is me al meer dan eens overkomen dat ik dan verrast werd door een andere stijl: de door jou nieuw ingestelde standaardstijl. Zo kreeg ik onlangs ook die donkere begrafenisstijl te zien. Ik was geen gast, maar ingelogd. Wanneer ik daarna weer mijn favoriete stijl instel, dan blijft die behouden totdat jij de standaardstijl weer wijzigt. Daarna moet ik opnieuw mijn eigen stijl instellen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Vreemde zaak, omdat die groene stijl alleen bij de laatste stijlkiezer update eerst ook verwijderd is, alle andere keren niet.
In principe mag het ook niet gebeuren, dat de ingestelde stijl veranderd wordt voor een nieuwe standaardstijl.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik vind dit een lastige hoor, zoveel mensen, zoveel wensen, en ach met de stijlenkiezer is er zo een andere gekozen.
Ik heb mezelf verbaasd dat ik de donkere standaard style van dit moment erg mooi en strak vind. Met leuke (speelse effecten) b.v. bij het quoten dat er net een klein kleur element in zit. En hij leest erg fijn. Maar ik snap ook dat zwart of donker gewoon erg donker is, omdat de meeste webpagina's en forum ook wit of licht van kleur zijn. Het forum springt door de kleurwisseling er wel echt uit. En ik vind dat jij hier uiteindelijk de beslissing over nemen als beheerder. Ik vind het wet heel goed dat je het hier nu in een poll zet, zodat mensen kunnen reageren wat ze de mooiste stylen vinden om als standaard style te gebruiken.

Nog geen stem, want ik weet het gewoon echt niet.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Het gaat erom dat jij je eigen keuze kenbaar maakt - dat is nu juist de bedoeling ook.
Het gaat om jou persoonlijke keus.
En je kan desgewenst een tweede keue maken.

grotesmurf

R.I.P.
Lid geworden
17 jan 2020
OS
Win xp / Win10
De meeste Fora zijn eenvoudig wit en veranderen nooit voor de gast,herkenbaarheid
Nucia groen met arend,hjt groen,ncf blauw als je dat veranderd verlies je je bekendheid.
Vernieuwing is niet altijd een vebetering.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik heb hier net als @Black Tiger geen eigen mening over. Welke stijl je prefereert is duidelijk een persoonlijke keus. Ik vind nu de webforce donker met creme net iets mooier dan die met de blauwe accenten maar dat wil niet zeggen dat ik zou willen dat dat de standaardstijl word. Ik log toch altijd elke dag weer in, net als op andere websites die ik bezoek als dat nodig is.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Ook al heb je geen voorkeur - dat maakt niet uit.
Nogmaals omdat het zo belangrijk is: het gaat om jouw keuze, stem dus.

Bovenaan Onderaan