Welk OS??

Er komt een nieuw NUCje op de slaapkamer.
Betreft een 5I7RYH met 8 GB mem.

Daarop komen in elk geval VLC en de laatse Kodi, maar ook Folding At Home.

Nou heb ik de kans om er Windows 10, Windows 11 OF Zorin 16 Core op te zetten.

Geen extra dingen want dat gebeurt op andere machines.

Wat zouden jullie nemen??

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
Ik zeg, kies wat in jouw ogen het meest stabiele systeem is.

Anjo

Medewerker
gemgemgem
Lid geworden
22 apr 2017
Reactiescore
225
Punten
203
Leeftijd
67
Ik heb eigenlijk geen voorkeur, vroeg me enkel af of t ene systeem minder capaciteit overlaat voor Folding als t andere,\.
Ik kan nl nergens een gemiddelde belasting in rust op CPU vinden

ArtstudioG

pc-aholic
gemgemgem
Lid geworden
30 jan 2017
Reactiescore
335
Punten
223
Leeftijd
63
Da's een leuk en stevig nucje (y) mijn voorkeur zou toch naar Windows 10 gaan (nog kinderziektes in W11 en Zorin werk ik niet mee). Daarmee heb je - alweer naar mijn mening - de meeste compatibiliteit qua software/apps en qua organisatie voor je bestanden. De apps die jij al opnoemt zijn sowieso allen beschikbaar voor Windows.

Anjo

Medewerker
gemgemgem
Lid geworden
22 apr 2017
Reactiescore
225
Punten
203
Leeftijd
67
De apps die ik noem zijn voor alle drie OSsen beschikbaar.

Momenteel draait op de slaapkamer een I5 4e generatie in midtower met 12 GB, maar die vantilatoren beginnen hun leeftijd te voelen.
Daarop staat 11 en t loopt eigenlijk flawless. Gister op mijn hoofdbak ( i3 6e gen) mbv Windows deblaoter een zooi rommel eraf gehaald, dat gaat op de nuc in 11 gebeuren.

ArtstudioG

pc-aholic
gemgemgem
Lid geworden
30 jan 2017
Reactiescore
335
Punten
223
Leeftijd
63
Ondanks de vraag heb ik de indruk dat je besluit al vaststaat ;):) ik heb met Windows 11 (zowel bij mezelf als betatester en eindgebruiker als bij enkele klanten) toch nog enkele hick-ups en/of kleine probleempjes tegen gekomen waardoor ik de indruk heb dat het nog niet op punt staat, zeker qua video. Misschien met zo'n mooi nieuw systeem als die nuc dat alle kinderziektes uit de lucht zijn.

Anjo

Medewerker
gemgemgem
Lid geworden
22 apr 2017
Reactiescore
225
Punten
203
Leeftijd
67
Voor hetzelfde geld gooi ik er 10 op hoor.

Kodi en VLC nemen de video voot hun rekening, windows is enkel drager die drie apps die er op dat PC-tje gebruikt worden.
Oh eb netwerk om muziek te streamen en da n vind ik windows FF makkelijker als Zorin want dat pakt niet meteen smb mee, dat vraagt extra installatie van BV SMb4k

Bovenaan Onderaan