Vraag Wel vandaag Update, nog versie 1803

HansGU

Vaak hier
Beste experts, klopt dit nog wel? Ik hoor iedereen maar over Win 10 1809 spreken, maar ook
met de nieuwste update vandaag blijf ik nog steeds 1803 houden!

Wie weet iets meer?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Beste Hans, beschik jij over een lege USB-stick van minimaal 8 GB?

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Beste experts, klopt dit nog wel? Ik hoor iedereen maar over Win 10 1809 spreken, maar ook
met de nieuwste update vandaag blijf ik nog steeds 1803 houden!

Wie weet iets meer?
Ja dat kan, omdat Microsoft de 1809 upgrade geleidelijk uitrolt, het kan weken tot zelf maanden duren voordat iemand hem aangeboden krijgt.
Zie ook deze informatie die ik gisteren in een ander topic had geplaatst.

Microsoft heeft de uitrol van de Windows 10 October 2018 Update hervat, nadat de eerste versie bij sommige gebruikers voor problemen zorgde.
Vervolgens zal de October Update de komende weken en maanden gefaseerd aan andere gebruikers worden aangeboden. Microsoft stelt dat de April Update die eerder dit jaar verscheen de snelst uitgerolde Windows 10-update tot nu toe is. Met de October Update wordt echter een voorzichtigere aanpak gehanteerd. "We zullen de Windows October Update via Windows Update gaan aanbieden als de data laat zien dat je apparaat er klaar voor is

DrenthseHeide

Bekend gezicht
Ja dit kan, omdat Microsoft de 1809 upgrade geleidelijk uitrolt, het kan weken tot zelf maanden duren voordat iemand hem aangeboden krijgt.
Ik heb ze op mijn beide computers ook nog niet,en wat ook Aarie25 schreef ik zie ze
zelf wel verschijnen,en anders maar niet.

OP
OP
HansGU

HansGU

Vaak hier
Ok, iedereen dank voor de info.
@Abraham, ik heb op dit moment geen usb-stick voor handen, ik zal er eentje kopen.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Meldt het dan maar als je er één van minimaal 8 GB hebt.

Anjo

Gevestigd lid
Troost je HansGU.
Ik heb 10 ook op een laptop en zag dat 1803 pas in oktober op is gekomen en ook vandaag met de updates geen 1809.

Een ander bak vandaag met een nieuw iso file vanaf Microsoft kunnen voorzien van de 1809 versie.

Klik hier -> https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

Na het klikken wordt gevraagd of je de update assistent wil downloaden (+/- 6 Mb) Bevestig je dit, dan wordt de hardware van je machine even gecontroleerd en daarna kun je 1809 downloaden.

1809 lijkt prima te werken maar het staat stijf van de bugs, errors, en er ontbreekt zelfs programmeer taal, nooit niet downloaden dus.

Ik heb dit al eerder gezegd op dit forum en dat ga ik nu weer doen : waarom zou je een haastig en slordig afgeraffeld pakket gaan downloaden als je niet weet wat het met je systeem gaat doen?

1809 wordt je automatisch aangeboden, dus wees verstandig en wacht tot je het aangeboden krijgt.

@Paul : Ik krijg alle beelden bij je voorbehoud en snap je gereserveerdheid voor 1809.

Aan de andere kant denk ik ook dat websites (natuurlijk de mensen erachter) smullen van kleinere of grotere fouten in software. Of dat nu Windows is of Adobe of whatever welke software. Het bréngen van slecht nieuws door websites is voor sommigen leuk/interessant en daardoor komen ze zelf lekker in de picture.

Als ik je nu zou vertellen dat ik binnen mijn familie / kennissenkring vaak gevraagd wordt om computerprobleempjes (of problemen) op te lossen en die mensen ook bij mij aankloppen voor een "griezelige" grote update zoals 1809 op hun machines ÉN dat ik sinds begin oktober er een stuk of 15 heb 'gedaan' ÉN dat bij geen van die 15 er ook maar één vervelend deed na de update...……….

En dan heb ik mijn eigen 2 laptops nog niet eens meegerekend.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik vind de 1809 - eerste versie - de beste Windows ooit.
Sinds ik deze versie draai, alleen met de meeste plezier ermee gewerkt.

Het is ook niet zo dat ook de nieuwe versie de bugs heeft die via de link van @Veng besproken worden - want dat betreft enkel de originele versie van 1809 en niet de tweede editie van 1809, die deze week is vrijgegeven.

En wat er besproken wordt in die link, betrof ook lang niet alle computers die al met de eerst oktober upgrade waren uitgevoerd.

Hm, om de een of andere wazige reden kon ik mijn vorige bericht niet meer bewerken, ondanks het feit dat er maar een paar minuten zijn verstreken. Wat ik er nog aan toe had willen voegen is het volgende :

Ik heb vorig jaar rond 20 november mijn auto geleverd gekregen (een Opel Grandland X).
De auto moet nog 1 jaar worden maar Opel Europe heeft mijn auto al 2x 'teruggeroepen'. De eerste keer betrof het een mogelijk probleem met de zuigers in de cilinders waardoor de motor opgeblazen zou kunnen worden. (de robot in de fabriek was bij auto ?? in de mist gegaan en pas bij auto ?? ontdekte men dat die robot stuk was). Mijn auto behoorde gelukkig niet tot de probleemgroep.

Vorige maand werd mijn auto wederom teruggeroepen omdat de lederen bekleding van de voorstoelen kennelijk zodanig goed in elkaar was gestikt dat de in de rugleuningen zittende airbags (voor achterpassagiers) bij een aanrijding niet of niet goed zouden uitklappen. De rugleuningen zijn 3 weken terug vervangen.

Waarom dit verhaal? Moet ik nu van de daken gaan roepen dat Opel met zijn Grandland X een slecht product in de markt heeft gezet en daarbij adviseren dat niemand 'm moet kopen, of moeten we met zijn allen accepteren dat 'producten' producten zijn en (deels) mensenwerk en er wel eens wat mis kan gaan dat later hersteld gaat worden???

Terwijl ik typte, postte Abraham zijn bericht. Volledig mee eens! Ik had de dag nadat 1809 werd ge-released op mijn 'hoofdlaptop' al via Windows update de 1809 binnen. Probleemloos!

Ik denk dat met de updates die ik deze week binnenkreeg, mijn 'oude' versie 1809 van begin oktober ook 'perfect' is geworden, al heb ik geen enkel probleem ondervonden met de begin oktober uitgebrachte 1e versie.

En idd. omdat ik 'ongeduldig' ben heb ik via de link die ik hierboven plaatste op mijn 2e laptop 1809 handmatig binnengehaald. Deze werkt ook probleemloos.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
In ieder geval stopt Microsoft de upgrade naar 1809 in die computers die een AMD-videokaart hebben:

AMD ondersteunt niet langer Radeon HD2000 en Radeon HD4000 GPU's.
Dit heeft ook gevolgen voor Windows 10.
Na de update naar Windows 10 versie 1809 kunnen er problemen zijn met tabbladen in de Microsoft browser Edge, die dan niet meer werken. De foutmelding verschijnt:

INVALID_POINTER_READ_c00000000005_atidxx64.dll

Volgens Microsoft kunnen er ook prestatieproblemen optreden met het lockcherm of de ShellExperienceHost.

Bovenaan Onderaan