Wel of niet ethernet- en WiFi netadapter aanpassen (afgezonderd uit Elke dag netwerkmelding)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 269

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.048
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Hieronder mijn adapterinstelling van de WLAN verbinding:

67446b68ea107-Mijn_adapter_instelling.png

Je kan zien dat ik veel heb uitsgeschakeld, ook alles wat nog TCP/IPv6 komt.
Voordeel hiervan is dat je internet daardoor iets sneller wordt.

Bovendien, als jij de instellingen van de Ethernet- en WLAN-adapters configureert conform mijn instellingen, ben ik benieuwd of dan de netwerkmeldin nog weer toeslaat?

Ethernetadapter met rechts aanklikken en Eigenschappen aanklikken, dan krijg het zelfde venster als ik gepost heb.
En dan is het zaak de juiste vinkjes weg te halen.

En dan is het zaak de juiste vinkjes weg te halen.
Ik zou @abbs even laten werken en niet tussendoor funken... die client voor Microsoft netwerken staat normaliter standaard aan. Ik zou daar even dus niet aan gaan lopen aan of afvinken.

Ik zou @abbs even laten werken en niet tussendoor funken... die client voor Microsoft netwerken staat normaliter standaard aan. Ik zou daar even dus niet aan gaan lopen aan of afvinken.

Ik zet dat al jaren uit, nameelijk helemaal niet nodig.

Ga naar Instellingen (raderwwieltje) en dan Netwerk en insternet.

Bij mij is dan het WiFi, bij zal hett Ethernet zijn.

Open dat en netdadapter instelingen.

67446b68ea107-Mijn_adapter_instelling.png

Wat @Black Tiger overde Client Microsoft netwerken zei, vind ik knap.

Thuis, zelfs als je een eigen netwerk hebt, is dat niet van Microsoft.

Het zijn de eigen netwerken van Microsoft zelf en normaal geproken zit je daar niet in.
Daarom kan je alles wat ik heb uitgevinkt, zelf ook uitvinken.

Als je tevens met links klikt op de WiFI Wlanadapter kan je die insschakelen.
Om je WiFi verbinding te activeren heb je een wachtwoord nodig, is dat het briefje dat op de modem ligt?

Is de WiFi geactiveerd, kan de ethernet verbinding van je computer verwijderen en kan je kijken wat er gebeurt bij nieuw opstarten.

Ik ga helemaal verder niet meer in op je gedoe omtrent client voor MS netwerken. Dat staat standaard aan dus daar kan men gewoon beter van af blijven i.p.v. te denken van "niet nodig dus zet maar uit". Misschien is het niet nodig, maar daarvoor hoef je het niet uit te zetten, kan ook tot rariteiten leiden.
Mijn advies is altijd: blijf van standaard dingen af tenzij het echt noodzakelijk is om uit te zetten.

Je bent het gewoon nu onnodig verwarrend aan het maken, laat Abbs en Theplayer even samen hun ding doen, daarna kun jij weer, zoals je ziet wordt het ThePlayer teveel, dus beter is gewoon even nu die twee hun acties af te laten maken.

Neem nu zelf de proef om het uitvinken van al die toestanden en je zal merken dat ook jouw internet sneller erdoor worden.
Want je bent gewoon thuisgebruiker en geen van de onderdelen die uitgeschakeld zijn door jou gebruikt worden.

Neem nu zelf de proef om het uitvinken van al die toestanden en je zal merken dat ook jouw internet sneller erdoor worden.
Want je bent gewoon thuisgebruiker en geen van de onderdelen die uitgeschakeld zijn door jou gebruikt worden.
Hou nu eens op met deze stomme dingen en je snelheids syndroom waarmee je veel leden weg jaagt. (dat gaat wel snel)
De Player is Bedraad aangesloten, jij zit met WIFI voorbeelden......................................

6744b64a6783c-Screenshot_2024-11-25_at_18-38-31_%282%29_Elke_dag_Netwerkmelding_Pagina_9_PiepCompSupport.png

Mijn computer heeft geen ethernetaansluiting.

en je zal merken dat ook jouw internet sneller erdoor worden.
Ik kijk wel uit, dan kan ik mijn apparatuur op het netwerk niet meer bereiken. Voor de rest ben ik het met Abbs eens.
Jij misschien niet nodig want geen netwerk thuis of netwerk printer, maar het maakt verder 0 uit, dus gewoon afblijven is beter. Loop je ook niet tegen vage problemen aan.

Mijn computer heeft nog nooit problemen gekend door het uitschakelen ervan.
Dit deed ik al sinds Windows 98 en met XP was mijn oude trouwe Dell in de originele vestiging van Power deel van het interne network en kon ik ook printen.

En naderhand in het Gezondheidshoes kon ik ook via de WLAN-printer printen.

Want nogmaals, wat allemaal als actief staat in de netwerkadapter, daar maakt je computer geen gebruik van.
Maar het heeft wel invloed op je internet.

Mijn computer heeft nog nooit problemen gekend door het uitschakelen ervan.
Ik ken ook mensen die nooit problemen hebben gehad met werken zonder virusscanner. Dat wil niet zeggen dat het geen problemen kan opleveren. En jij hebt geen netwerk gehad klaarblijkelijk.

Gewoon overal afblijven. Waar jij naar linkt heeft het alleen over bestands- en printerdeling, niet over client voor Microsoft netwerken en dat bestands en printerdeling heeft hooguit te maken met extra beveiliging (waar ik trouwens niet van meegemaakt heb dat er misbruik van werd gemaakt sinds XP sp1 of 2) en niet met snelheidswinst.

Als je ooit aan een netwerk begint moet dat aan staan. Het is daarom dus beter geen algemeen advies te gaan geven dat je dat beter uit kunt schakelen want daar is 0 reden voor.

@Black Tiger Waarom zo.n probleem ervan maken?
Mocht je van het hebben van een enkele computer in een situatie komen, door uitbreiding met meer computers in een eigen netwerk,
Dan kan dat vinkje altijd weer teruggezet worden.

@Black Tiger Waarom zo.n probleem ervan maken?
Ik maak er geen probleem van. Op een forum moet je er van uit gaan dat er voor het meerendeel leken komen kijken. Dan is het beter die geen aparte dingen te gaan adviseren maar gewoon beter de zaak zo standaard mogelijk te houden.
Als ze bijv. toch eens een netwerk willen gaan maken thuis of andere apparatuur op het netwerk vinden en ze schakelen bestands- en printerdeling in, dan werkt het nog steeds niet omdat dan die client voor microsoft netwerken uit staat.
Het heeft ook totaal 0 zin om dat uit te zetten.

En ja wij zijn slim genoeg om dat weer aan te zetten, maar een leek heeft die instelling na korte tijd al lang weer vergeten. En mede omdat het totaal geen zin heeft om dat uit te zetten, kan men er dan beter af blijven.

Wat wij doen als mensen die er verstand van hebben, is een andere zaak.

Terug
Bovenaan Onderaan