Weer een verandering

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Ik was uiteindelijk zeer teleurgesteld over het ingestelde standaard thema.
Bovendien waren bepaalde meldingsmogelijkheden compleet onzichtbaar, als je zelf op het forum bezig was.

Al eerder was ik bezig om tot een modern geheel te komen vanuit het standaard thema van XenForo en daaruit is PCF Modern Blauw uit voortgekomen, vanaf nu de nieuwe standaardstijl.
Ik hoop dat jullie allen deze stap waarderen en begrijpen waarom deze verandering is doorgevoerd.

Tot nu toe vond ik rood het mooiste. Maar deze kleur blauw is mooier: duidelijk en goed leesbare letters. De header is bescheidener dan de vorige en dat is mooier. En ik vind het steeds terugkeren van het thema van de header in de tekst een rustige indruk maken.

Mee eens
En abraham wij begrijpen dat je ook voor ons goed wilt doen,dus geen probleem mee

Oef - een minimalist stuurde mij dit:

Een drukke afbeelding in de header pas je ook toe in de rubrieken: goedkoop en kermisachtig.
Toegevoegde overbodige avatars maken het nog bonter.

Zijn er meer die er zo over denken?

Zoals ik al schreef, is dat het commentaar van een minimalist

Het is nu eenmaal niet anders, dan dat smaken verschillen.

Dit was dus de mening van een minimalist. Ik mag hopen dat hij heel erg mini is en ook zo blijft!

Mijn vraag is: heb jij om dit commentaar gevraagd? Komt het voort uit dit topic? Het staat niet hier boven geschreven, zelfs niet heel mini.
En.............ik hoop niet dat dit een van onze Piepers is, hoewel ik me dit niet kan voorstellen.

Wel, dan had je het wat mij betreft wel in die sfeer mogen laten, want het staat heel ver van dit forum zoals het is en waarover nog niet geklaagd wordt.
Maar alle meningen tellen. Ook deze, hoewel het best tussen onze meningen had kunnen staan. Ik heb ook wel ergens bij tegengesputterd, maar dat geeft toch niet? Nu is het een beetje anoniem, vind ik.

Nee, dat kun je inderdaad niet doen en dat is de bedoeling van de schrijver ook niet.

Mijn reactie: weer een verandering? Het weer is toch niet aan het veranderen, het blijft droog en zonnig.:p
Maar, idd ik volg Kate, Rood was mooier, waarom, Helpmij.nl is blauw,NCF.nl is blauw,oplossing.be is blauw en chandoo.org is blauw.
(Piep,NFC en Chandoo werken met xenForo.) Persoonlijk vind ik dat een kleine onderscheiding(kleur)tussen piep en de rest wel mag. Hoeft voor mij niet rood te zijn, mag zo oranje zijn als kate haar pompoen.
Als programmeur, netwerkbeheerder heb ik wel iets van "less is more" Ik weet niet of de minimalist hetzelfde bedoelde??
En tenslotte, smaken verschillen, aan de avatar van toska te zien rookt hij of zij teveel:innocent::innocent: en HansGu is toch maar op zoek naar blauw (van die kleine blauwe ventjes):grinning:

Als programmeur, netwerkbeheerder heb ik wel iets van "less is more" Ik weet niet of de minimalist hetzelfde bedoelde??
:grinning:
Dit is heel persoonlijk, vind ik. Ik begrijp je wel: hoe meer je zegt en tekent, hoe minder men nog op de inhoud zou letten.
Maar dat geldt naar mijn mening niet voor een forum dat immers mensen tot zich moet trekken. Deze aspirant-leden moeten eerst verrast worden door de uitstraling en door de wijze van aanbieden. Daarna gaan ze de inhoud beoordelen (hoop ik van harte:)).

En als het geheel er nu saai en, tja: minimalistisch!, uitziet, heb je geen zin om nog verder te kijken.
Let wel, zo zou mijn reactie zijn, maar ja, wie ben ik (hm). Maar ik denk dat het uiterlijk heel belangrijk is: "more is often very important"!

Ik had de minimalist laten weten dat mijn leden er anders over denken dan hij en dat het leuke ervan ook is dat er meer bezoekers langskomen.

Als antwoord kreeg ik dit:
Ook prima, dan ga je voor de kijkcijfers, net als bij de commerciële omroepen (oppervlakkigheid en vermaak).

Ik vind dat ook een ongelooflijk antwoord van die minimalist? dus volgens hem is het je te doen voor de kijkcijfers?
het is toch de bedoeling dat er bezoekers komen kijken, hoe kan je anders leden op je forum krijgen?

Oppervlakkigheid en vermaak? Me dunkt dat je bij een computerforum niet oppervlakkig te werk kan gaan, dat zou een chaos worden.

En vermaak: dat is nu juist de prettige bijkomstigheid van dit forum. En het is misschien heel bijzonder voor deze minimalist, maar mensen wíllen erg graag vermaakt worden! En als dat nou eens op een prettige en beschaafde manier kan, dan is het minimale wat je kunt doen toch wel: blij zijn!

Bovendien ben ik toch wel erg blij dat de werkwijze van Piep wordt bestempeld met 'ook prima'. We hadden anders toch maar mooi in de penarie gezeten !

Desalniettemin heeft deze minimalist mij wel op een idee gebracht, om een minimalistisch thema te maken.
En dat is natuurlijk lastig voor iemand die geen minimalist is.

Nou, misschien is het dan wel een heel slecht idee! Waarom zou je het doen? Het kan minimaal verkeerd uitpakken! Wees maar tevreden, wij zijn het ook.
Ik zou eerst maar eens uitvinden wie er op zo'n thema zit te wachten, want het is veel te warm om onnodig aan de slag te gaan!

Terug
Bovenaan Onderaan