Waymo (= ook Google)

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
In de Amerikaanse staat Arizona is Waymo van start gegaan met zelfrijdende taxi's zonder enige bestuurder aan boord.
Dat kan in Arizona, omdat de wet aldaar het rijden zonder chauffeur toestaat.
In Californë, de thuisstaat van Waymo, moeten zelfrijdende auto's van een hulpchauffeur voorzien zijn.

Het blijft software en hier weet iedereen wat daarbij op de loer kan liggen!
Wat is trouwens het voordeel van deze auto? Minder werk voor de taxichauffeur, maar meer werk voor de software-ontwikkelaar? Ik denk eigenlijk dat het een kwestie is van: kijk eens wat ik maken kan!!
Maar ik laat me graag overtuigen van de voordelen.

Het uiteindelijke doel is natuurlijk, dat iedereen in de toekomst in auto een rijdt die zelfsturend is, om o.a. het aantal verkeersongelukken omlaag te brengen.
Maar ik denk dat die utopie nog ver van ons af ligt.

Ik weet nog niet of ik dat 'natuurlijk' van jou kan onderschrijven. Ik denk dat ik (veel) minder op computers vertrouw dan jij! Maar, zelfs vanaf de zijlijn waar ik zou willen staan, maak ik dit vast niet meer mee.

Afwachten.
Ii denk dat in ieder geval de huidige wegeninfrastructuur er uiteindelijk voor aangepast zal moeten gaan worden.

We hebben een hele goede wegeninfrastructuur en ons land is nu ook weer niet zo groot dat we nog kunnen experimenteren met meer en anders. Ik wil er niet aan denken dat we weer gaan veranderen voor een ander soort auto. Maar ik ben bang dat alles wel zal gaan gebeuren, zolang de techniek voortschrijdt. En daar komt nooit een eind aan, nietwaar.

Het vreemde aan zelfrijdende auto's :rolleyes:
Om met een auto te mogen rijden moet men eerst een rijbewijs hebben . Om een rijbewijs te behalen moet men geslaagd zijn in theoretisch verkeersexamen en rijlessen volgen om daarna praktisch examen af te leggen om je rijbewijs te halen . Die software moet dat niet doen, vinden jullie dit logisch :neutral:

Nee, maar ik hoop dat er dagelijks een update komt met het oog op wegversperringen, afzettingen, aanleg rotondes, enz. enz. Ik heb het echt niet zo op die software, wat ze er ook van gaan zeggen.

Het vreemde aan zelfrijdende auto's :rolleyes:
Om met een auto te mogen rijden moet men eerst een rijbewijs hebben . Om een rijbewijs te behalen moet men geslaagd zijn in theoretisch verkeersexamen en rijlessen volgen om daarna praktisch examen af te leggen om je rijbewijs te halen . Die software moet dat niet doen, vinden jullie dit logisch :neutral:

Het zijn de overheden die beslissen of dit alles mag.

Terug
Bovenaan Onderaan