Waterstof: DE toekomst volgens mij!

Waterstof: DE toekomst volgens mij!

R.I.P.
@ShadyAngel: Dat is vreemd wat je daar schrijft! Ik heb een tijd geleden in de Volkskrant gelezen dat de Duitse regering voor waterstof heeft gekozen!!
@Black Tiger en @gouwepeer: Een lekkend benzineslangetje is net zo gevaarlijk lijkt me, als een lek van waterstof!
Er zijn al verschillende oplossingen gevonden om veilige waterstof-tanks te maken heb ik gelezen, o.a. (en ik doe dit nu uit mijn hoofd) door een soort schuim toe te passen in de w-tank waardoor de veiligheid zeer toeneemt. Er zal best wel eens een ongeluk gebeuren maar dat is ook het geval met benzine.
Toen ik dat las heb ik nog getwjfeld om de link hier te plaatsen. Nier gedaan dus, maar als ik weer iets tegenkom...... Maar ik ben er ook niet dag en nacht mee bezig!
perloc

Administrator
Teamlid
Weliswaar een Duitse video, maar duidelijk genoeg om te laten zien hoe een waterstof auto getankt wordt.

Administrator
Teamlid
In ons land is het oprichten van stations waar je waterstof kan tanken nog steeds niet goed van de grond gekomen.
Dat komt mede omdat de regering om redenen onbekend volledig op elektrisch rijden inzet.
Terwijl juist op waterstof rijden de oplossing is voor allerlei milieuproblematiek.

Elektrische auto´s gaan juist een groot milieuprobleem veroorzaken met opgebruikte en kapotte accupakketten.
In de prefase van het maken van accus´s wordt het milieu ook grondig verpest, maar dat is voor ons de zogenaamde ver van mijn bed show.

PCS Lid
"Dat is vreemd wat je daar schrijft! Ik heb een tijd geleden in de Volkskrant gelezen dat de Duitse regering voor waterstof heeft gekozen!! "

Stond een 2tal weken geleden op de website/nieuwsbrief van vroom.be. Het betrof hier wel enkel de personenwagens, vrachtwagens en andere toepassingen bleef het onderzoek verder.

R.I.P.
Wat mij het meest dwars zit met die accu's is dat de grondstof voor een groot deel in de Congo in mijnen wordt gewonnen DOOR KINDERARBEID!! Dat heb ik ook gelezen in de Volkskrant! Alleen al daardoor zou ik nooit een accu-auto kopen, (zo ik er ooit een zou kopen! Ben 82 jaar!).
@Abraham54: ik heb een stukje van die video bekeken. Horen doe ik het niet, ik ben zo goed als doof. Ik ben aangewezen op tekst!
perloc

Administrator
Teamlid
Hoi Perloc, Congo is mij bekend en ook de andere grondstof die door verdamping in Zuid-Amerika wordt gewonnen veroorzaakt nogal milieuschade.
En alles gaat naar China, ook dat wat in Congo wordt gedolven.

PCS Lid
Ik heb gehoord dat hyundai 50 vrachtwagens gaat leveren op waterstof aan Oostenrijk dacht ik

Bovenaan Onderaan