Waterstof auto mileuvriendelijker?

Waterstof auto mileuvriendelijker?

Administrator
Teamlid
In mijn ogen is de waterstof auto voor het milieu de toekomst voor het mobiel zijn.​
Elektrische auto's hebben alleen door de productie ervan te maken met milieuproblematiek.​
Die milieuproblematiek bevindt zich echter buiten Europa, voor beleidsmakers en fabrikanten​
geen probleem dus.​
Maar nu blijkt er wel degelijk een probleem te ontstaan met verongelukte elektrische auto's.​
Het probleem wordt dan gevormd door enorme accu in die auto's.​
Momenteel heeft men als beleid, dat een verongelukte elektrische auto in een grote bak​
met vloeistof geplaatst moet worden....​
Ik heb de Duitse documentaire teruggevonden, die over de winning van de belangrijkste​
grondstoffen voor accu's gaat, zoals lithium en kobalt.​

Administrator
Teamlid
De race tussen brandstofcellen en lithium-ionbatterijen lijkt voorbij te zijn: batterijvoertuigen​
domineren nieuwe registraties, en overal zijn oplaadpunten te vinden, waterstoftankstations​
alleen met een vergrootglas. Waterstofauto's zijn duurder, en het tanken met waterstof kost​
bijna twee keer zoveel als het opladen bij het stopcontact voor hetzelfde bereik.​
Onderwerp gewist, volgende onderwerp? Niet helemaal. Als je een stap terug doet en het hele​
plaatje bekijkt, ziet de brandstofcel er ineens niet meer zo slecht uit...​

R.I.P.
Ja dat is nog een dingetje op zich,waar ik werkte is ook buiten een plek die is afgezet voor dat soort elec.auto's
waar we niet bij mogen komen

Bovenaan Onderaan