Water gevonden op mars

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 74
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 719
V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Voor het eerst is op Mars een groot ondergronds meer gevonden en nooit eerder een zo grote hoeveelheid vloeibaar water dat voor leven noodzakelijk is, zo hebben wetenschappers woensdag bekendgemaakt. Leven is nog niet ontdekt. Dat meldt het wetenschappelijk vakblad Science.

De rode planeet is een beetje blauwer geworden. In de zoektocht naar bewijzen voor buitenaards leven hebben wetenschappers een meer met een doorsnede van 19 kilometer gevonden op Mars. Het lag anderhalve kilometer onder het ijsoppervlak aan de Zuidpool.
Het is de eerste keer dat zo een massa stabiel water op Mars is gevonden. Al decennia zochten wetenschappers naar vloeibaar water op de planeet. De vondst schept condities voor leven op langere termijn, zegt Alan Duffy van de Universiteit van Swinburn die niet aan het onderzoek heeft deelgenomen. Dat kan vroeger, of nog actueel leven zijn.
De ontdekking is ook goed nieuws voor bemande Marsmissies. Mogelijk is het onder de zuidelijke pool gevonden water echter niet drinkbaar.
Onder leiding van Roberto Orosi van het Italiaanse Nationaal Instituut voor Astrofysica in Bologna onderzochten wetenschappers data van het radarinstrument tussen mei 2012 en december 2015. De radardata stemmen overeen met die van meren van vloeibaar water onder de Zuidpool en de ijslaag op Groenland op onze planeet. Wetenschappers opperden dat daar microbiologisch leven kan zijn, en dus ook op Mars.
“Het is een spannende ontdekking”, zegt Ashwin Vasavada, wetenschapper bij Nasa die meewerkt aan de Curiosity-missie. “Dit kan veel gevolgen hebben voor de bewoonbaarheid van Mars.”
Mars is vroeger warm en vochtig geweest. Minstens 3,6 miljard jaar geleden moeten er een grote hoeveelheid vloeibaar water en meren aanwezig zijn geweest.

Bron

Als ze dat al gevonden hebben zou het hier op aarde eens kunnen gedaan zijn? niet voor de komende 10 jaar maar daarna?????????????????,

Daarnaast :

ik heb ooit eens een artikel in het één of ander wetenschappelijk blad gelezen dat de zon(kracht) over 'tig' jaar (een miljard of zo) ophoudt te bestaan. Daarmee is het einde oefening voor al de planeten in ons zonnestelstel. Al hadden ze pakjes drinkbare yoghurt op Mars gevonden; als de zon ophoudt met zijn warmte uit te stralen (wat volgens dat artikel dus nog wel 'even' duurt) dan is het met ons zonnestelsel en al zijn planeten daarin, Game Over.

ja dat ga ik wel niet meer meemaken hoop ik toch

ik heb ooit eens een artikel in het één of ander wetenschappelijk blad gelezen dat de zon(kracht) over 'tig' jaar (een miljard of zo) ophoudt te bestaan. Daarmee is het einde oefening voor al de planeten in ons zonnestelstel. Al hadden ze pakjes drinkbare yoghurt op Mars gevonden; als de zon ophoudt met zijn warmte uit te stralen (wat volgens dat artikel dus nog wel 'even' duurt) dan is het met ons zonnestelsel en al zijn planeten daarin, Game Over.

Ik herinner me hierover ook iets gelezen te hebben , maar dit niet met de warmte van de zon te maken heeft , maar met het zonlicht (duisternis) . Waar geen zonlicht is , zou niets kunnen leven .

Kan mij de details niet herinneren, maar idd. het zou kunnen gaan over het uitdoven of ontploffen van de zon, of het niet meer voldoende licht uit stralen van de zon. Linksom of rechtsom, ALLE planeten in ons zonnestelsel gaan dan ten onder, ook Mars, Jupiter, etc. etc. zodat emigreren weinig nut heeft, anders dan wanneer wij de komende paar honderd jaar de aarde zelf naar kl**ten helpen.

Wat er ook gebeurd - dat maken onze achterkleinkinderen nog niet mee.
Als de zon al im- of explodeert - kunnen jullie je afvragen hoe vaak de aarde dan op de rand van vernietiging heeft gestaan.
We zijn rap onderweg naar wat er in de roman 1984 staat beschreven, dus een permanente staat van oorlog.

Zou kunnen Quandor en kijk jij wel eens in je postvak boven aan de pagina?

Dat is heeeeeel lang, maar eens is het om. En ik zou best willen weten of het uitdoven of ontploffen wordt.

Ontploffen is niet aan de orde (de Zon heeft daar te weinig massa voor).

De Zon zal wel eerst op gaan zwellen tot een rode reus waarbij de zwelling zo groot is dat de buitenste lagen voorbij de baan van de Aarde zal gaan. We worden dus in feite opgeslokt door de Zon. Na dat proces zal de Zon zijn buitenste lagen af stoten en inkrimpen tot een witte dwerg.
Het einde van de wereld zal er vermoedelijk zo uit gaan zien:

haha-meme-sarcastic-end-of-the-world-Favim.com-2330110.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan