Wat is Ready For GDPR ?

HansGU

PCS Lid
Goedenavond,

Ik had de vraag al een week of zo geleden van Kaspersky Free version gekregen. Nu zet ik mijn computer aan en direct komt Kaspersky weer met de melding dat de GDPR ready application available for download is.

Ik heb er geen idee van wat dit is en of ik dit wel moet downloaden. Weet ook niet of het een betaalde service (voor wat is?)/

Weet iemand misschien het antwoord hierop?

Hallo Hans - GDPR is de afkorting van de Engelse naam voor wat wij in Nederland als AVG-wet hebben.
Je wil niet weten hoeveel e-mails ik al wel niet heb gehad uit binnen- en het buitenland met als inhoud om akkoord te gaan met de GDPR, DSVG enz.
Er zitten Duitse e-mails bij die mij te verstaan hebben gegeven dat als ik niet akkoord ga met de DSVG, ik geen e-mails meer krijg.
Ik dacht - hoera.
Maar ja - ook van die afzenders komen de e-mails nog steeds binnen!
Ik vind het allemaal best - ik heb wel wat anders te doen.

Ha Hans, daar kunnen we nog lol aan beleven, nietwaar? Maar Abraham gaat ons voor met het over de schouder gooien van dit soort mails enz. Ik kreeg er al 4 en ik vond het allemaal prima.
Weet je, ik denk dat wij maar eens in dat Europese parlement moeten gaan zitten, het knapt er dan zienderogend van op, denk je ook niet?
De salarissen zijn uitstekend, we zien best kans om wat onkostenvergoeding op te maken en we komen de dag wel door denk ik. Laat me weten als je je koffers gepakt hebt!

Hoera! Ik sta klaar Kate. Verzamelen we op Utrecht centraal? Alle Euro-parlementariërs opgehoepeld, er komen frisse vernieuwende krachten die het oeverloze gezeur en gezwam beu zijn!

Abraham, dank voor de uiteenzetting. Wat een toestand, kan het nou echt niet wat eenvoudiger? Heel Europa verfoeid dit gezei.... eh sorry gezeur.

Utrecht Centraal is prima. Neem je ov-chipkaart mee, want de vergoedingen komen vast en zeker achteraf. Maar we gaan er van profiteren, hoor.
En we kondigen ons van te voren aan, zodat daar de boel schoon en opgepoetst voor ons achtergelaten wordt. Waar zullen we mee beginnen met te veranderen? Dat wordt nog wel even denken! Maar........het moet kunnen, Hans!!

Kate, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ik kreeg een stuk of 80 brieven van Euro parlementariërs die me smeekten hun baan niet af te pakken. Ze waren nog niet uitgegraaid en het was hun enige middel van bestaan zo schreven ze.

Aangezien ik het met mijn net onder modale inkomen vele malen royaler heb dan deze sloebers zie ik er maar vanaf, Ik wil niet van "broodroof" beschuldigd kunnen worden. Ik heb ze dit inmiddels geantwoord en ze zijn dolgelukkig dat ik (misschien wij?) er vanaf zie. Zo kunnen ze tenminste weer wat achterstallige vergoedingen declareren zodat de 3e auto kan worden aangekocht...

Hopelijk heb ik je niet teleurgesteld Kate?

Laatst bewerkt:
GDPR nog even:

Kaspersky heeft dit verpakt in een update van het programma. Je krijgt een link aangeboden en vanaf daar download je een kompleet nieuwe Kaspersky Free version. Deze heb ik inmiddels op mijn beide desktop computers geinstalleerd. Overigens ging alles probleemloos.

Hans, ik heb er eens over nagedacht. En je hebt wel gelijk. Want als we doorzetten komen deze mensen in aanmerking voor een riante 'werkloze europarlementariër-vergoeding' en dat is het paard achter de wagen spannen.
Ik berg mijn spandoek op tot nader order en Utrecht Centraal kan opgelucht ademhalen.
En je hebt me niet teleurgesteld: ons gezonde verstand heeft gezegevierd.

Overigens heb ik sinds een paar dagen ook Kaspersky Free, dus ik zal wel helemaal klaar zijn met en voorzien zijn van diverse afkortingen.

Inderdaad Kate, die update naar de nieuwe versie is sinds 25 mei beschikbaar. Ik neem aan dat je Kaspersky na 25 mei hebt geinstalleerd, in dat geval bezitten we dezelfde versie.

Ik heb ook de boel geaccepteerd en moest daarna startup.exe downloaden.

Nadat ik dat tool opgestart had, werd de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd.
In de systray is het Kaspersky icoon nu helemaal groen en het menu van Kaspersky is nu wit.

Nog even een vraagje aan Abraham,

Nadat ik de nieuwste Kaspersky Free heb geinstalleerd gaat het openen en zoeken van webpagina's vele malen trager (bij het irritante af). Dat was bij de vorige versie niet zo. Heb jij dat ook gemerkt Abe? Ik denk dat ik die browserbewaking maar uitzet want dit is niks.

Neen - ik heb daar geen last van.

Welke browser gebruik jij standaard?
Mijn standaard browser is Firefox.

Ublock Origin alleen. Ik heb de Kaspersky Browserbescherming nu uitgeschakeld. Het lijkt een beetje te helpen, maar toch is ie trager dan anders.

Overigens: Ik heb een abonnement op MBAM en die beschermt toch ook tegen malafide websites? Of heb ik dat verkeerd?

Terug
Bovenaan Onderaan