Wat is jouw favoriete film?

m44rtn

PCS Lid
Nu ik Star Wars The Last Jedi een maandje terug heb gezien en hij op 18 april uitkomt op DVD, dacht ik ineens aan deze vraag. Ik ben Star Wars fan, maar ik hou van films en series in het algemeen. Zo heb ik ook een aantal afleveringen gekeken van Star Trek (originele serie) die ik ook wel leuk vond.

Maar het leek me wel leuk om te horen wat jullie leuke films vinden.

Mijn lijstje:
1. Star Wars, de hele franchise
2. 9 (film)
3. Alien, hele franchise
4. Interstellar (film)
5. Oblivion (film)
6. Ex Machina (film)

Series:
1. Vera
2. Unforgotten
3. Cadfael
4. Merlin

Ik vind hartstikke veel films leuk maar dit zijn toch wel mijn top 6 en top 4. Andere leuke films zijn I,Robot; Frankenweenie; Pitch Black; Doom; Fantastic Beasts; Harry Potter; etc. Veel sciencefiction in ieder geval.

Ja, ik wil graag mee doen met jouw topic, maar ik moet iets vreselijks bekennen: films kijken is voor mij hetzelfde als een slaappil nemen! Je hebt er geen idee van hoe vaak in mijn leven ik in de bioscoop eerst tegen mijn vriendje en later tegen mijn man aan in slaap ben gevallen!

En het was toch echt een ruime collectie films, van vroeger cowboyfilms, die op stormsterkte werden gedraaid, tot alle James Bondfims, alle Harry Pottercreaties, en ga zo maar door. En dit presteer ik ook bij een musical en daardoor heb ik eens verbijsterd gekeken naar 2 fietsende mensen op het toneel, terwijl die er al een kwartier bleken te zijn, de tijd die ik slapend door bracht.

Maar....... er is 1 film die ik elk jaar weer draai en het is dus de enige film die ik op dvd heb: Jesus Christ Superstar. En zittend op mijn eigen bank, met koffie en wat lekkers, heb ik het dan goed. Maar dat is ook alles!!

En tot mijn spijt geldt bovenstaande ook voor de tv. Ik ben ál zo blij met mijn laptop, en met mijn enorme stapel boeken!

Laatst bewerkt:
Helemaal geen vreselijke bekentenis! Ik hou weer niet zo van boeken, jij wel. En dat is iets wat ik vaker zie, mensen die van boeken houden zijn wat minder van films en omgekeerd.

Jesus Christ Superstar ken ik niet, waar gaat het over?

Jesus Christ Superstar is een film over de laatste dagen van het leven van Jezus. Het is eigenlijk een soort toneelstuk, dat opgenomen wordt waar het zich vroeger zou hebben afgespeeld. Ted Neeley speelt de hoofdrol en volgens mij is er pas een soort opera/musical van in de theaters.
Er wordt heel mooi in gezongen, het wordt behoorlijk rauw gespeeld en ik denk eigenlijk dat je de muziek kent als je het hoort. Aan het eind trekt de hele crew weer met vrachtwagens weg naar de stad en heb je er geen idee van dat zich daar een tragedie voor je ogen afspeelde.
Er is ook een rock-opera van.

wrong bet en bloodsport jean cloud vandamme heb trouwens al zijn films van de eerste tot de laatste

Undisputed 2 (met Michael J. White en Scot Adkins vind ik wel 1 van de topfilms. Verder alle goede actie films (Jason Statham doet het wat mij betreft ook altijd goed in films) en de echte goede (bovennatuurlijke) horror films vallen bij mij goed in de smaak.

Jesus Christ Superstar is een film over de laatste dagen van het leven van Jezus. Het is eigenlijk een soort toneelstuk, dat opgenomen wordt waar het zich vroeger zou hebben afgespeeld. Ted Neeley speelt de hoofdrol en volgens mij is er pas een soort opera/musical van in de theaters.
Er wordt heel mooi in gezongen, het wordt behoorlijk rauw gespeeld en ik denk eigenlijk dat je de muziek kent als je het hoort. Aan het eind trekt de hele crew weer met vrachtwagens weg naar de stad en heb je er geen idee van dat zich daar een tragedie voor je ogen afspeelde.
Er is ook een rock-opera van.

Hm, okay. Ik moet je alleen helaas bekennen dat ik de muziek heb geluisterd maar niet herken. :)

james bond 007

Heb je er een favoriete film uit James Bond? Ik heb er ooit maar twee gezien ofzo.

wrong bet en bloodsport jean cloud vandamme heb trouwens al zijn films van de eerste tot de laatste

Heb ik nooit van gehoord, waar gaan ze over?

Undisputed 2 (met Michael J. White en Scot Adkins vind ik wel 1 van de topfilms. Verder alle goede actie films (Jason Statham doet het wat mij betreft ook altijd goed in films) en de echte goede (bovennatuurlijke) horror films vallen bij mij goed in de smaak.

De naam Undisputed 2 heb ik wel eens gehoord, maar ik heb geen idee waar het over gaat! xD
Ik heb maar één horror gezien, mijn vader noemt 'm 'een slappe horror', dat was Sweeney Todd: The Demon barber from fleetstreet met Johny Depp. Ik vond hem wel geinig.

Ja Maarten, ik kan me best voorstellen dat je de muziek niet herkent! En ik kan je een mooi voorbeeld geven van muziek die ik ken, maar van jou ben ik dus niet zeker!
17 jaar geleden was het voor mijn man zijn laatste werkzame jaar voor de klas en iedere week werd er aandacht besteed aan muziek. De kinderen van groep 8 namen cd's mee en dat deed mijn man ook. En toen bleek dat de cd die hij mee nam, en waarvan hij dacht dat het als een bom zou inslaan, door niemand herkend werd: de Beatles!! Hadden ze nog nooit van gehoord! Generatieverschil?
Wij konden ons dat toen niet voorstellen, maar ik vraag me nu af: ken jij de Beatles?

Mijn ouders hebben er een CD van maar ik ben er niet zo van. Dus ja ik ken ze (maar ik kan echt geen liedjes noemen of meezingen). Maar ik ben misschien een slecht voorbeeld want ik ken ook liedjes uit 1945. Maar dat is altijd een discussie toch: Rolling stones vs. The beatles? The Rolling stones met paint it black is wel vermakelijk. :D

Maar ik vind best veel leuk, mijn verzameling muziek is ongeveer dit:
- soundtracks van films en games
- klassiek
- elektronische 'troep' --> Alan Walker etc.
- Uniek (blijkt een officieel genre te zijn ofzo) --> Dr. Steel
- (heavy) Metal --> Volbeat en Metallica
- oude 'troep' --> The Inkspots etc.

macguy zei:

james bond 007
Heb je er een favoriete film uit James Bond? Ik heb er ooit maar twee gezien ofzo.

heb alleen de laatste niet gezien

Terug
Bovenaan Onderaan