Wat is een Mesh Router?

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,

Ik begrijp niet goed wat een Mesh router is.
Je ziet ze tegenwoordig overal opduiken op het internet.
Niet goedkoop. Maar blijkbaar wel heel goed en uitstekende Wi-Fi verbindingen in de woning.

Volgens hetgeen ik ervan heb begrepen is de Mesh een moderne router.
Dus een aparte router die niet in een modem is ingebouwd.

Als dit zo is w.d.z dat deze Mesh op de Telenet modem moet worden aangesloten met een utp kabel.
Moet de Telenet modem dan ook Wi-Fi 6 (ax) ondersteunen?

En moet de ingebouwde router op de Telenet modem dan worden uitgeschakeld?

Verbruikt deze Mesh router meer stroom dan de ingebouwde router van Telenet?

Graag uw advies hierover .
grtz,

cooper
[url=https://postimages.org/] [/URL]

Mesh-routers zijn een type draadloos netwerksysteem dat meerdere apparaten gebruikt om een naadloos en betrouwbaar Wi-Fi-signaal door je hele huis te leveren. Ze zijn ideaal voor grotere huizen of ruimtes met veel muren, waar een enkele router mogelijk niet voldoende dekking biedt. Mesh-routers maken gebruik van meerdere toegangspunten om één enkel Wi-Fi-netwerk te creëren. Elk toegangspunt communiceert met de anderen om ervoor te zorgen dat uw apparaten altijd de best mogelijke verbinding hebben.

Mesh: Maas

Google is uw vriend?

Laatst bewerkt:
Mesh-routers zijn een type draadloos netwerksysteem dat meerdere apparaten gebruikt om een naadloos en betrouwbaar Wi-Fi-signaal door je hele huis te leveren. Ze zijn ideaal voor grotere huizen of ruimtes met veel muren, waar een enkele router mogelijk niet voldoende dekking biedt. Mesh-routers maken gebruik van meerdere toegangspunten om één enkel Wi-Fi-netwerk te creëren. Elk toegangspunt communiceert met de anderen om ervoor te zorgen dat uw apparaten altijd de best mogelijke verbinding hebben.

Mesh: Maas

Google is uw vriend?
Oké. Dus niet echt nodig voor een living waar de Telenet modem staat geïnstalleerd.

Je schrijft niet hoe deze Mesh-router wordt verbonden met de Telenet modem en ook niets over de instellingen die moeten gebeuren opdat de Mesh -router kan werken met de Telenet modem.

grtz,
cooper

een utp-kabel ts de Mesh-router en de eigenlijke modem ... . staat in feite in de handleidingen van de Mesch-router, meerdere Mesh punten zijn uiteraard draadloos. ze vormen een maas zoals bij kippedraad ... vliegraam.
bij mij thuis heb ik ook een repeater/accespoint op het eerste verdiep verbonden met de modem,via utp,die in de nuts ruimte (gelijkvloers) staat ...
logisch toch?

Thank you.
Ja ik heb ook een repeater van TP-link met stopcontact liggen in een doos in de slaapkamer. Deze moest ik aansluiten met een utp kabeltje op de computer en dan de https 198.168..1 admin wachtwoord gebruiken om deze repeater tp-link in te stellen .

Blijkbaar gaat dat ook zo in zijn werk met de Mesh router en de modem aansluiting.

grtz
cooper
[url=https://postimages.org/] [/URL]

Een Mesh systeem;

Meestal een systeem van 3 apparaten (minimaal 2). Het zijn eigenlijk eenvoudigweg wifi versterkers.
Apparaat 1 koppel je met een kabel aan je router (meestal dat ding wat je van de provider krijgt.) De andere stations maken verbinding met het mesh station dat het meest dichtbij staat.

De apparaten hebben twee zogenoemde radio's één om het wifi signaal van het dichtstbijzijnde wifi station te ontvangen en de ander om het versterkt weer uit te zenden.

Is het niet zo dat de snelheid van je wifi bij gebruik van repeaters halveert (twee radio's).

Dat is bij een Mesh niet het geval.

Een Mesh systeem;

Meestal een systeem van 3 apparaten (minimaal 2). Het zijn eigenlijk eenvoudigweg wifi versterkers.
Apparaat 1 koppel je met een kabel aan je router (meestal dat ding wat je van de provider krijgt.) De andere stations maken verbinding met het mesh station dat het meest dichtbij staat.

De apparaten hebben twee zogenoemde radio's één om het wifi signaal van het dichtstbijzijnde wifi station te ontvangen en de ander om het versterkt weer uit te zenden.
Vriendelijk dank voor de correcte uitleg.

grtz,

cooper

Terug
Bovenaan Onderaan