wat hebben jullie recent gekocht

• Topicstarter Verwijderd forumlid 50
  • Startdatum
  • Reacties 1.211
  • Weergaven 37.207

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Leeftijd
67
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16, Mint 18, Android 8 en 11
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
Die X96 is best een grappig speleding.

Probleem is dat Kodi repo's wat kaler zijn dan een paar jaar terug.

IPTV wil ook niet altijd en ik heb nu n boxje met Android 11 erop, dat zuigt, niet te krap.

Zijn via playstore maar mondjesmaat originele apps te vinden, wel via andere APK installers.

Synology geeft maar 2 officieleapps via de playstore bv.

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Vandaag heb ik hem ontvangen en aangesloten en ik ben hem nog aan het uitproberen.

Android 11 heb ik er niet op zitten dus ik denk dat ik niet alles erop kan zetten. De ziggo go en de NPO app heb ik geinstalleerd en tv kijken gaat in ieder geval prima, daar had ik hem in eerste instantie voor gekocht. De airmouse die ik erbij heb gekocht werkt een stuk makkelijker dan de orginele afstandbediening en er zit nog een keyboard op. Het werkt ook nog van een aardig afstandje en de toets verlichting kun je aan en uitzetten wat s'avonds wel handig is.

Er zitten aardig wat playstore apps op maar er zit ook een hele hoop bij wat ik toch niet ga gebruiken. De APK installer ga ik me nog verder in verdiepen. Internet werkt ook allemaal prima maar soms is hij wel wat traag. Netflix krijg ik er niet op want dan krijg ik de melding niet geschikt voor mijn systeem. Amazon prime en disney plus moet ik nog uitproberen.

Het is geen super apparaat maar het werkt en ik ben er wel tevreden mee en de ziggo tv box is zojuist de container in gegaan.

porrelaar

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
22 aug 2017
Oplossingen
1
624dada633989-Ashampoo_Snap_2022.04.06_16h40m50s_002_.png

Zo af en toe controleer ik de conditie van mijn SSD's en HDD's. Jarenlang ging het goed, maar vandaag was het opeens raak op de desktop pc die ik dagelijks gebruik:

624dadf7a7e44-Ashampoo_Snap_2022.04.06_16h54m53s_003_CrystalDiskInfo_6-7-5_x64.png

De SSD was nog 100% in orde, maar de gewone harde schijf gaf nu een waarschuwing. Hij heeft al flink wat bedrijfsuren: zo'n 13.000. Dus hij heeft na ruim 9 jaar trouwe dienst zijn geld wel opgebracht.
Nu valt een uncorrectable sector count van 8 nog wel mee, maar dat getal kan zomaar snel toenemen. Ik heb geen zin om dagelijks CrystalDiskInfo te gaan draaien om die schijf in de gaten te houden. Hup, een nieuwe harde schijf van 2 TB besteld. De kosten vind ik best meevallen.
Morgen gaan we klussen...

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Omdat mijn 970 Evo toch wel aan het einde van zijn latein was:
980_PKG-Fullshot-1024x683.jpg

Een gewone 980 erbij geplaatst. Bij mijn gebruik zal ik het verschil met de pro toch niet merken.

En heb gelijk ook een twee keer zo grote ssd gekocht. Van 500 GB naar 1 TB. De oude drive blijft nog actief, als temp drive voor sabnzbd tot hij echt op is.

Bovenaan Onderaan