wat hebben jullie recent gekocht

• Onderwerp starter Verwijderd forumlid 50
  • Startdatum
  • Reacties 1.400
  • Weergaven 49.776

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
AVG Internet Security + Malwarebyte Exploit
FW
AVG Internet Security Firewal
Wow, de zending van Kabelshop is al binnen, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen!

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
1.942
Punten
388
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Nedis_Eierkoker_%7C_Nedis_%7C_3_eieren_210W_3_Standen_RVS_KAEB120EAL_K170108063_big.jpg

Hoef ik geen eieren meer te koken in een pannetje!

Ik vind het zonde van weer een apparaat of pan in de kast, net als een rijst koker. Ik heb een mooie timer op mijn telefoon. Als het water kookt 5 minuten koken en mijn eitje is goed. Maar het is een mooi apparaat, en ik wens je er veel plezier mee.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Ik moet elektrisch koken, dus in mijn ogen is dat apparaat voor mij een stuk makkelijker.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Dat eierenkookapparaat is lekker klein, alleen een hoorbaar akoestisch signaal is er niet.
Maar het werkt fantastisch.

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
1.942
Punten
388
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik heb weer wat cd's en een paar lp's gekocht.

Tina Turner een mooi DVD en CD pakket en een losse LP van haar album Break Every Rule.

71adfICKBIL._SL1500_.jpg

tinaturnerfeat.jpg

En dan van de Kast het album Fierder op cd

En dit album op cd en LP (de gouden editie) nog draaien. CD is heerlijk allemaal hits.

En nog een greatest hits van Kensington. (die me tegenvalt)
550x416.jpg

Dan ben ik al een tijdje in het bezit van zo'n soort deken. Echt iets voor een vrouw denk ik.

1197x1200.jpg

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Waarderingsscore
421
Punten
98
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
dat schijnt wel snel te reageren. Beter dan zo'n ouderwetse elektrische kookplaat.
:cry: Enige nadeel ervan is al mijn potten en pannen zijn naar de kliko, niemand kon ze gebruiken, heb alles compleet nieuw moeten aanschaffen.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Bepalend is de constructie van de bodem van pannen enz.
Op gas koken brengt met zich mee dat de bodem gaat bollen.

Het is alweer langer geleden, dat op het werk een pan soep op een elektrische kookplaat werd geplaatst.
Maar na drie kwartier(!) was de soep nog niet eens echt warm.

Wat bleek, de bodem van die pan maakte geen contact met de kookplaat.
Die grote pan hadden we gekregen en was dus op gas gebruikt.

Johannes1956

Lid geworden
13 jun 2019
Waarderingsscore
421
Punten
98
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
Bepalend is de constructie van de bodem van pannen enz.
Op gas koken brengt met zich mee dat de bodem gaat bollen.

Het is alweer langer geleden, dat op het werk een pan soep op een elektrische kookplaat werd geplaatst.
Maar na drie kwartier(!) was de soep nog niet eens echt warm.

Wat bleek, de bodem van die pan maakte geen contact met de kookplaat.
Die grote pan hadden we gekregen en was dus op gas gebruikt.
@Abraham54

het enige waar ik wat moeite mee heb was mijn favoriet pannensetje, (ligt nu in de Kliko)
was voor jaren terug een super merk dat alleen maar in de Horeca werd gebruikt, was toendertijd nog vrij prijzig, maar daar was de kwaliteit ook naar

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
@Black Tiger had wel geluk bij het overgaan van gas op inductie.

Heb je de bodems van de pannen wel gecontroleerd op bolling naar binnen met een liniaal?

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.459
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
@Black Tiger had wel geluk bij het overgaan van gas op inductie.
Hoe bedoel je geluk? Ik ben helemaal nog niet over op inductie. Maar wel toevallig gisteren een plaat gekocht voor 4 pannen.
Eerder hadden we er eentje van 1 stuks van bij de Lidl voor 3 tientjes om eens te proberen, dat ging fijn.

Echter mijn pannen waren altijd goed, makkelijk te controleren ook, als het magnetisch is dan is het goed voor inductie en de meeste pannen van ons waren dat al en we hebben nog wat nieuwe gekocht omdat die sowieso aan vervanging toe waren.

We hebben een kleintje wat een bolling heeft, dat is niet goed, maar daar kun je speciale matjes voor kopen.

Black Tiger

PCS Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
1.459
Punten
388
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Duur geintje is naar gelang wat je wensen zijn en in hoeverre je daar tevoren rekening me houdt.
Wij hebben een pannenset voor 20 euro van bij de Action in de aanbieding, dat waren 3 stuks. Idem een ketelset met 3 ketels, die waren dacht ik 30 euro dus voor 5 tientjes klaar. Die hebben we vorige maand gekocht of in oktober.

Daarnaast hadden we nog een middel en grote soepketels, die hebben we ooit los gekocht. Die grote soepketel is 13 liter en was dacht ik iets van 25 euro bij de Ikea en de kleinere 20. De grote hebben we al zeker een jaar of 5 a 6 en middel een jaartje of twee nu. Ook nog euh.. hoe heet dat... koekenpannen? Een hele grote en iets kleinere en een wokpan. Hebben we ook al de nodige jaren.

Bij de aanschaf van andere pannen en ketels heb ik ook in het verleden al gekeken of het wel overal op gebruikt kon worden en dat betaald zich nu met name voor de grotere pannen en ketels wel uit, want daar hoefden we geen nieuwe voor te kopen.
En de rest was sowieso al aan vervanging toe, dus ook goed dat daar op gelet is voordat we die kochten.

Als je alles nieuw moet gaan kopen en zeker als je wat duurder materiaal wenst, dan kan het inderdaad een duur geintje gaan worden.

Johannes1956

Lid geworden
13 jun 2019
Waarderingsscore
421
Punten
98
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
@Black Tiger

Dat is het verschil tussen Horecapannen, je koopt ze eenmalig en gaan een leven lang mee :cool:

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
1.942
Punten
388
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik heb maar zo iets voor de computer gekocht, mijn muis bleef de laatste tijd weleens hangen en begon ook kaal te worden bovenop. En rolde af en toe niet helemaal lekker meer.
Ik liep er als het ware tegen aan bij zo'n winkel waar je dat niet verwacht (de vorige zag er bijna net zo uit, en deze kwam van B.Bazar, maar ik vind hem heerlijk muizen en daar gaat het om.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
208
Punten
158
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free
FW
Windows
"Heb je de bodems van de pannen wel gecontroleerd op bolling naar binnen met een liniaal?"
Dat moet niet nodig zijn, tenzij het wel heel erg is en de afstand erg groot is. Althans bij inductiekoken, wél bij een gewone kookplaat.
Verklaring:
"Hoe werkt inductie? In een inductiekookplaat zitten elektrische spoelen die onder de pan een magnetisch veld genereren. Hierdoor gaat er een wervelstroom door de pan die door de weerstand van de bodem wordt omgezet in warmte. Daarbij komt er ook warmte vrij door magnetische hysterese."
en
"De vlakke-bodemtest
Leg de pan ondersteboven en leg een rechte lat zoals een lineaal of waterpas op de bodem. Een pan met een bolle bodem is niet bruikbaar. Er is minder contact tussen de panbodem en de inductiekookplaat, waardoor er toch hitte en dus energie verloren gaat. En dat is nou net niet de bedoeling. Pannen met een holle bodem kunnen wél geschikt zijn. Bij bepaalde pannen trekt de bodem vanzelf recht als hij heet wordt. Dan is er geen probleem. "

"Er is minder contact tussen de panbodem en de inductiekookplaat, waardoor er toch hitte en dus energie verloren gaat."
Dit lijkt me bijna flauwekul. via een spleetje van 1 of 2 mm zal er echt niet veel warmte ontsnappen. Het gaat wel een rol spelen als er een cm of meer ruimte is maar zo'n pan staat zo te wiebelen dat je hem toch niet wilt gebruiken.
Wel is het natuurlijk zo dat een vlakke bodem een stabiele stand van de pan geeft. Wiebelende pannen koken niet prettig.

Als dit te veel off-topic is mag de post gerust verwijderd, dan wel verplaats worden.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Van buitenkansje gebruik gemaakt: Samsung 970 EVO Plus 2TB ssd voor € 159.50 bij Azerty:

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.181
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Bij Megekko kost dezelfde M2-ssd hetzelfde geld.

Bovenaan Onderaan