Wat doe je wanneer er geen 220 volt in huis aanwezig is?

V

Verwijderd forumlid 74

Guest
het ging erom dat er geen 220 aanwezig is in de meterkast, dan mag ik met een verlengsnoer het modem van stroom voorzien en moet die kabel netjes afplakken, het solicitatiegesprek ging verder goed. Nu maar afwachten......
Dat meen je toch niet ?
Ik volg je hoor . De meterkast is niet voorzien dat daar de modem op stroom kan aangesloten worden . In nieuwbouw en jonge huizen is dat wel voorzien , in oudere woningen niet . Dan plaats je de modem toch ergens in de woning waar een stopcontact is , waar je de modem kan van stroom voorzien .
De kabel netjes afplakken citeer je .
Als er brand ontstaat in de woning en er word een branddeskundige aangesteld door de brandverzekering en die stelt vast dat hierdoor de brand zou ontstaan zijn,door slechte of onreglementaire elektriciteitsleidingen en die noteert dat in zijn rapport , zou de verzekering wel eens heel moeilijk kunnen doen hierover .

Abraham54

Admin
Team lid
Als er alleen 380 volt aanwezig is - waar moet je dan 230 volt middels verlengsnoer vandaan halen?
Mij ontgaat dus het antwoord.

V

Verwijderd forumlid 98

Guest
De kabel netjes afplakken citeer je
Denk niet dat ze bedoelen echt gans die kabel afplakken!Jaren geleden nam ik pakket bij Belgacom (toen nog)
Heb je geen keuze waar die modem komt zij beslissen, moet naast de decoder weet je wel.
Kabel moest ook door gans mijn living, achter de zetel en zo verder waar mijn Tv stond.die hebben ze ook wat links en rechts vast geplakt,want laten die los liggen ...ja struikel daar over,dat willen ze ook niet hoor.Ook zelfde gezien bij kennis.
Wat vast plakken met brand te maken kan hebben,wil ik wel eens graag weten?
Mvg
d'anvers

V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Zo ziet er een meterkast uit in nieuwbouw en jonge woningen . Je ziet ook waar de modem geplaatst is . Maar als dat nog een oude woning is kun je in die meterkast ook geen modem plaatsen .

porrelaar

Vaak hier
Het gaat in dit topic over Ziggo.
Waar plaatst de Ziggomonteur het modem? Zo dicht mogelijk bij het AOP (afkorting van Abonnee Overname Punt); dat is het aansluitpunt waar de Ziggo bekabeling het huis binnenkomt (de groene kabel).
In huizen die vanaf 1985 gebouwd zijn, zal dat AOP meestal in de meterkast zitten. Dus komt het modem dan ook in de meterkast.
In huizen die vóór 1985 gebouwd zijn, kan dat AOP in de woonkamer zitten. Dan komt het modem in de woonkamer.

Ik woon zelf in een oud huis. Toen de Ziggomonteur bij mij het modem kwam plaatsen, vertelde hij dat het modem op maximaal 1,5 meter afstand van het AOP geplaatst mag worden. Dat zijn de instructies die hij op moet volgen van zijn baas. Reden: een zo goed mogelijke ontvangst en doorgave van het signaal. Wanneer ik zou besluiten om het modem later zelf te verplaatsen, dan mag ik dat best doen, maar dan zou ik niet mogen zeuren bij Ziggo, wanneer het signaal te zwak wordt.
Bij mij komt de coaxkabel binnen in de woonkamer. Dus kwam daar ook het modem. De wandcontactdoos zit bij mij direct op het AOP. Het modem werd verbonden met de wandcontactdoos door middel van de standaard bijgeleverde coaxkabel die een lengte heeft van circa 150 cm.
Voor wie hier meer over wil weten, dit is de handleiding van Ziggo voor het installeren van een modem: https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidin...stalleren-bellen-en-internet-ubee-evw3226.pdf
Op pagina 8 van die handleiding wordt gesproken over de 'hoofdaansluiting'. Daarmee wordt het AOP bedoeld.

Bovenaan Onderaan