Wat doe je wanneer er geen 220 volt in huis aanwezig is?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Husky
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 1925

Husky

PCS Lid
Lid geworden
5 apr 2017
Waarderingsscore
34
Punten
28
Leeftijd
59
OS
Linux Mint Cinnamon
AV
niet nodig
FW
UFW
Ik moet weten wat je doet als je ergens de kabel komt aansluiten voor TV, wifi en telefoon, wat je dan doet als er geen 220 volt in huis aanwezig is?
Misschien heeft iemand sugesties.....

bij voorbaat dank,

Husky

Het gaat om het volgende ik heb een solicitatie gesprek om als kabelmonteur aan het werk te kunnen en daar is dit een vraag, ik weet bij GOD niet hoe ik daar op moet antwoorden want er zal dan toch stroom moeten komen.

Ik heb er nog eens over nagedacht in welke situaties je zo iets kan aantreffen:

a) het is nieuwbouw en de stroom is nog niet aangesloten - dus daar moet een nieuwe afspraak komen
b) het is bestaande bouw en de bewoners zijn afgesneden van stroom - je geeft door niks kunnen doen, omdat bewoners afgesneden zijn van de stroom.
Dat kan als oorzaak een technische storing zijn in de betreffende straat/wijk of de bewoners hebben de rekeningen niet betaald en zijn afgesneden van de stroom.

Wat Abe zegt lijkt me ook heel logisch !

Een oplossing is een generator huren .
Lijkt me heel ver gezocht,al zeker moet huis zijn met hof.Wat gaan de buren zeggen?Lawaai stank?zeker ook niet simpel om al de toestellen en...te laten werken.
heb een solicitatie gesprek om als kabelmonteur aan het werk te kunnen
Op zich heel rare vraag ook!Als je internet installatie laat doen ,word er wel duidelijk vermeld zorg dat je stroom hebt(allez bij ons toch)
In elk geval veel succes dat je aan de jop geraakt :)
Mvg
d'anvers

Zo Husky , nu kan ik je volgen . Goed de vraag lezen .

Ik moet weten wat je doet als je ergens de kabel komt aansluiten voor TV, wifi en telefoon, wat je dan doet als er geen 220 volt in huis aanwezig is .

Een kabelmonteur is geen elektrieker . Uit de vraag begrijp ik dus dat het gebouw voorzien is van 380 Volt en niet van 220 volt . Als je op 380 Volt gaat TV , WiFi en telefoon aansluiten dat zal daar nogal knallen denk ik .
Als kabelmonteur zorg je er dus voor dat er ook zekeringskast geplaatst word en de nodige kabels kabels gelegd worden (tweefazige wisselstroom) . 380 Volt is driefazige wisselstroom .

Een kabelmonteur is geen elektrieker
Als kabelmonteur zorg je er dus voor dat er ook zekeringskast geplaatst word en de nodige kabels kabels gelegd worden (tweefazige wisselstroom) . 380 Volt is driefazige wisselstroom
.
Hier snap ik geen yota van!
Hij is geen elektrieker,maar toch dan zekeringskast installeren???
Mvg
d'anvers

Een kabelmonteur werkt bij of voor de elektriciteits maatschappij . Een elektrieker die voert kleine elektriciteitswerken uit !

Het betreft een van de vragen ter voorbereiding van zijn eerste gesprek bij het detacheringsbureau aanstaande vrijdag om voor Ziggo in de buitendienst te gaan werken als monteur.

Er zal mijn inziens geen enkel woonhuis dan wel bedrijf zijn met enkel 380 volt als electriciteitsvoorziening.
Want TV, radio, licht enz. - hoe zal dat dan verzorgd moeten worden.

Er zal mijn inziens geen enkel woonhuis dan wel bedrijf zijn met enkel 380 volt als electriciteitsvoorziening.
Want TV, radio, licht enz. - hoe zal dat dan verzorgd moeten worden.

Is eigenlijk een vraag om je technische kennis te testen . Wat ga je doen als het gebouw of een gedeelte van een gebouw enkel maar van 380 voorzien is .
En dit is geen grap, daar zouden er durven op antwoorden, waar geen 220 volt voorzien is kan geen TV aangesloten worden .

Nadat een monteur een 'slimme' meter had geplaatst en weg was gegaan, gingen in Maasdam in het betreffende huis alle lampen fel branden, de tv verdween in een rookwolk en de badkamerkachel explodeerde. Stedin: de monteur heeft een foutje gemaakt en er bleek 380 Volt te zijn.
Dus als ik Husky was zou ik vragen wat er dan wel was, want dat is voor een kabelmonteur erg belangrijk. Je mag toch wel weten waar je op los gelaten wordt!
Misschien is het wel een strikvraag en wil men weten hoe voorzichtig de sollicitant is. Trouwens: het zal je huis maar zijn!
Als er mensen wonen, zitten ze dan iedere avond in het donker? En als er geen mensen wonen en het is een nieuw gebouwd huis, lijkt Ziggo me niet de aangewezen partij om daar een electriciteitsnet aan te leggen: dat hoort bij de oplevering geregeld te zijn. Ziggo komt ook niet het koken op electra regelen toch?

En stel nu dat er een gedeelte is in een gebouw waar enkel krachtstroom uit de aansluitdozen komt en dat juist daar de modem enz. geïnstalleert moet worden.
Dan flexibel zijn en zeggen dat het pas kan als er ook 230 volt's aansluitingen komen.

380 valt prima op te s[litsen in 3x 220 maar dat moet een elektriciën doen

Wat een vraag eigenlijk! Ik noem dat een strikvraag. Want jij kunt dan geen opdracht geven voor dat werk en dus mag je dan naar je volgende klus. Eigenlijk moet naar dat voltage gevraagd worden voordat er een kabelmonteur naar toe gaat, want dit is zonde van zijn tijd.

Hallo,

Zulke vragen zijn er om niet meteen in paniek te raken en/of je klantvriendelijk handeld.

Als hij dus van Ziggo komt om een aansluiting te maken voor TV, wifi en telefoon is het antwoord heel simpel:

Hij zou dan de klant moeten adviseren om een stopcontact (met 230 Volt was 220 Volt) aan te laten leggen door een erkende elektricien,
op de plaats waar de klant die wilt hebben. Deze is niet alleen nodig voor de aansluiting van Ziggo maar ook om de tv enz het te laten doen.
Als Ziggo monteur zou hij wel alvast zijn installatie kunnen aansluiten en dan terug te komen als er stroom is.

Zo is de Ziggo monteur netjes en klant vriendelijk.

Een goede twee maand geleden is hier bij mij ook een kabelmonteur geweest , in opdracht van de elektriciteitsmaatschappij . Het heeft nu eigenlijk niets met de vraag van Husky te maken maar je kan het er wat met vergelijken .
Buiten werden er nieuwe stroomcabines geplaatst om de kwaliteit in de buurt te verbeteren . Voorheen kwam er 380 volt binnen voor de driefazige stroom en nu komt er 450 volt binnen . Die kabelmonteur is dan ook het elektrisch fornuis komen nakijken of dit wel nog geschikt was . Maar die heeft ook de hoofdzekeringskast vervangen (op kosten van de maatschappij) .

het ging erom dat er geen 220 aanwezig is in de meterkast, dan mag ik met een verlengsnoer het modem van stroom voorzien en moet die kabel netjes afplakken, het solicitatiegesprek ging verder goed. Nu maar afwachten......

Ik zal voor je duimen hoor, Husky! En als je de baan niet krijgt, zit er daar bij Ziggo een domme man!

Terug
Bovenaan Onderaan