Warme robot!

• Onderwerp starterKate40
  • Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1.302
K

Kate40

Guest
Als we het dan toch met robots moeten doen, dan worden we nu al voorbereid op fatsoenlijke, reukloze types.
In Kijk las ik het volgende:
In Japan heeft men een robot ontwikkeld met de bouw van een mens. Hij (of zij?) Is 1.70 m, weegt 56 kg en is van binnen voorzien van 180 motoren. En toen was zijn inwendige vol en er was geen plaats meer voor een koelsysteem. En dat was niet prettig!
Nu heeft men zijn aluminum frame voorzien van een sponsachtige structuur, met gaatjes en tunneltjes. En onder het frame kwam een extra laag, die lijkt op een honingraat. Daar deed men gedemineraliseerd water in. Klus geklaard!
Als onze robot het warm krijgt, komt het water vrij en dat loopt naar buiten en verdampt. En: de bedrading koelt nu!
Knap gevonden, nietwaar.​

Nadat ik ze allemaal bekeken had, en beluisterd, kwam ik tot de conclusie dat een metalen robot, die er ook als zodanig uit ziet, het meest verkieslijk is. En dat terwijl ik er niet aan wil!!
Deze barbies zien er uiterlïjk uit als een mens, maar dan als iemand die in coma is! Het praten klopt niet met de gelaatsuitdrukking. Natuurlijk zijn het nog oefeningen van de ontwerper, maar ik vind het goed als het hier bij blijft!

De ontwikkelingen zullen niet stil blijven staan en de look-a-likes zullen er steeds beter gaan uitzien en menselijker aandoen.
Dit omdat er genoeg bedrijven zijn die zulk soort robots zullen gaan inzetten omdat ze op termijn goedkoper zullen zijn dan de menselijke faktor en omdat robots continu presteren.

Ach , dan wordt het nu zaak om veel nieuwe banen te zoeken. Want de menselijke factor vervangen en continu werken klinkt niet om vrolijk van te worden. Wordt daar wel over nagedacht? Maken we al dat soort dingen niet omdat het zo knap is dat we het kunnen? Want het is knap en dat wil ik best vaak zeggen. Maar dan moet het klaar zijn!

In de USA is al een begin gemaakt door medewerkers in vergelijkbare bedrijven als McDonalds te vervangen door robots, omdat die bedrijven het wettelijk minimumloon van 15 dollar niet willen uitbetalen.

Nou, het is wel duidelijk! Achterlijk land is dat toch! Het liefst wil ik dit soort dingen maar niet weten, maar een struisvogel wil ik ook niet zijn.
En wat moeten we daar nu mee? Die ontwerpers lopen apentrots rond! Is dit onomkeerbaar en gaat het van kwaad tot erger? Zouden wij er hier ook aan mee gaan doen? Kunnen wij ons niet beperken tot die knuffelrobot voor bejaarden?

Als je naar moderne auto's kijkt, althans, zo komt het op mij over, dan zijn het complete bouwpakketten geworden, om vrijwel geheel door Robots in elkaar gezet te worden.

Ja, en zo is er vast wel meer. Maar waar laten we die mensen die het nu doen?

Ja, en zo is er vast wel meer. Maar waar laten we die mensen die het nu doen?
Zo is het Kate, de mens wordt al meer uitgeschakeld, maar inderdaad, wat moeten die mensen dan gaan doen. Het is een heilloze weg.
Ze willen de mens een robot laten zijn, nu dat gaat niet, dan maar de robot een "mens" laten zijn.
Ik zie me al met zo'n knuffel robot, die mij troost, omdat ik in mijn luier gescheten heb!
Gisteren dacht ik nog, wat een onlogische wereld is het toch, robots het werk laten overnemen, maar wel willen dat iedereen werk heeft.
En wat is er al een hoop werk verdwenen, door mechanisatie.

Nou, ik ben bang dat er in jouw voorbeeld ook door een robot niet getroost gaat worden! Maar ik begrijp je wel en we zitten best op 1 lijn.

Mens of robot - de grote concerns over het algemeen zullen steeds meer met robots gaan werken - zodra blijkt dat hierdoor hun winsten zullen stijgen.

Maar er zal ooit een keerpunt zijn wanneer er door robots zoveel geproduceerd wordt waar er dan geen goede markt voor is, omdat de consumenten die producten niet meer kunnen betalen.
In de USA sneller dan in Europa, omdat het lenen van geld daar weer zo makkelijk is, zodat consumenten daar over het algemeen behoorlijk in de schulden zitten.

Mens of robot - de grote concerns over het algemeen zullen steeds meer met robots gaan werken - zodra blijkt dat hierdoor hun winsten zullen stijgen.
Die winsten voor grote bedrijven zal voor anderen een uitkering betekenen. De winst voor de één, is verlies voor de ander.
We schieten er dus niks mee op! De mens wordt al meer van ondergeschikt belang.
Zolang ze productief zijn is het allemaal prima, zo niet, beteken je niks meer!

Terug
Bovenaan Onderaan