Wachtwoord Manager

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 122
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 936
V

Verwijderd lid 122

Gast
:unsure: iemand een iedee wat een goeie wachtwoordmanager is ? je ziet de bomen door het bos niet meer.

Lasstpass begint langzaam aan kuren te krijgen ,die gaat de deur uit ,dus op zoek naar een goeie vervanger
dus laat maar horen welke uw voorkeur heeft :cool:

Bitwarden is prima, gebruik ik al weer jaren als vervanging voor LastPass.

Keepass of Bitwarden als je zoiets zoekt.

Ik gebruik al jaren een kleine genaamd PINS (klik), heel oud maar heel veilig. Moet je wel zelf je naam en wachtwoord kopieren en plakken daar waar je het gebruiken wilt.
Wel makkelijk te backuppen, kleiner dan de anderen.

:unsure: ik zie Bitwarden het meest voorbij komen dus ik neem aan de Betaalde versie nemen.
ben geen voorstander van graties gebruik want voor niks gaat de zon op.
in iedergeval Bedankt voor het aanleveren van de Tips (y)

ben geen voorstander van graties gebruik want voor niks gaat de zon op.
Gratis wordt veelal door community's gemaakt, dus Open Source, daar in veel gevallen bestaan daar geen betaalbare versies van of nauwelijks.
Mensen die betalen willen kunnen in veel gevallen wel een donatie doen. Zo hebben zowel mensen die graag gratis werken alsook mensen die er iets voor willen geven beiden de optie voor gebruik.

Keepass is daar zo'n voorbeeld van, maar bijvoorbeeld Linux ook en nog veel andere dingen.
Dit overigens alleen ter uitleg v.w.b. dat gratis niet altijd ten nadele hoeft te zijn van de makers/programmeurs.

Bitwarden is verder een prima keuze.

Ik gebruik de gratis versie van bitwarden. Ook fijn werkt ook op mijn telefoon.

Ik gebruik de zelfgehoste opensource variant op Bitwarden. Vaultwarden is de naam.
Als extensie in de browser kan ik gewoon die van Bitwarden gebruiken.

Gratis wordt veelal door community's gemaakt, dus Open Source, daar in veel gevallen bestaan daar geen betaalbare versies van of nauwelijks.
Mensen die betalen willen kunnen in veel gevallen wel een donatie doen. Zo hebben zowel mensen die graag gratis werken alsook mensen die er iets voor willen geven beiden de optie voor gebruik.

Keepass is daar zo'n voorbeeld van, maar bijvoorbeeld Linux ook en nog veel andere dingen.
Dit overigens alleen ter uitleg v.w.b. dat gratis niet altijd ten nadele hoeft te zijn van de makers/programmeurs.

Bitwarden is verder een prima keuze.
Wat je ook vaker ziet is dat programma's een gratis community versie hebben of een gratis versie aanbieden. Daar zitten hele mooie dingen tussen. Veeam (Prof backup tool), tailscale (VPN) en Mailstore Home. Vaak hebben ze een limiet waar je als thuisgebruiker niet of niet snel aan zal komen.
Het is een mooie manier om ICT'ers kennis te laten maken of thuis te laten experimenteren met dat soort software.

:unsure: Vandaag eens eindelijk aan de slag kunnen gaan met Bitwarden , alles mooi en wel het is wennen en uitzoeken.
Last Pass gaf al enkele dagen problemen zowel met iedere keer maar weer inloggen en vaak vervelende popup vensters.
Op een gegeven moment kon je er niet fatsoenlijk mee werken.
Gelukkig heb ik alle wachtewoorden en complete sites kunnen importeren en exporteren ,wist niet dat ik er zoveel had :love:
de tijd zal het leren.
ik heb de betaalde versie gepakt met genoeg ruimte,alles zal wennen moeten veiligheid voor alles :cool:

Terug
Bovenaan Onderaan