Waarschuwingen nepmails

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 2524

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Vooral ook wanneer jij wil weten wat er in jouw inbox van jouw e-mailadres kan binnenkomen.
Kijk daarom regelmatig op deze site: Virus Waarschuwingen en Info

Laatst bewerkt:
Het op mijn e-mail adres erg rustig geweest en nu ontving ik weer een phisingmail:

International Card Services <info@alert.nl>
ICS: UW CREDITCARD IS GEBLOKKEERD

Geachte klant,

Er zijn vreemde activiteiten opgemerkt met uw creditcard.

U ontvangt dit bericht omdat ons beveiligingssysteem automatisch een beperking heeft
opgelegd op uw creditcard.

Wij kunnen om veiligheidsredenen niet exact uitleggen wat ons systeem heefl opgemerkt.

U moet uw gegevens verifiéren om weer gebruik te kunnen maken van uw creditcard.

Klik hier om uw account te verifiéren

Link niet meegepost!

Met vriendelijke groeten,

International Card Services

2016 International Card Services B.V.

Zou je nu in die mail op die link klikken, dan download jouw browser meteen een gevaarlijk bestand!

Ik krijg de laatste paar week facturen van "Ziggo" terwijl we niets met Ziggo doen

Zulke mails lees ik nog niet eens, als ik gewoon de titel al bekijk weet ik al genoeg, joep de vuilbak in en delete.

De mail die jij hier plaatst Abe heb ik zeker al een keer of 30 ontvangen! Het nadeel van hen is ik heb niet eens een creditcard.

En waarschijnlijk toch genoeg snelklikkers die erin trappen.

Daar gokken ze ook gewoon op. Je denkt toch zeker niet dat het hun een biet interesseert als er 1 wordt verzonden waar niets mee wordt gedaan?

Ze hopen op mensen die wel klikken.

Bij mij is het weer een tijd geleden dat ik nepfanmail heb gehad. Maar ze zijn er in allerlei soorten en maten.
Tot zover mij bekend is zijn er de volgende:
- diverse telecom/internet providers
- diverse banken
- creditcards
- hosting bedrijven
- belastingdienst
- CJIB

Verder zijn er nog de meldingen van een gewonnen prijs via verschillende winkelketens, waarbij je op een link moet klikken op de prijs te claimen (o.a. AH en Kruitvat). En dan zijn er natuurlijk ook nog de bellers (zogenaamd van Microsoft).
Schijnbaar valt er op die manier een hoop geld te verdienen.

Beste NS-reiziger,

De afgelopen tijd hebben veel forenzen te maken gehad met vertragingen en uitval door onderbezetting van het materiaal. Voor al deze overlast willen wij onze oprechte excuses aanbieden.

Het is onze allerhoogste prioriteit om een prettig, stipte en vooral veilige vervoersservice aan onze klanten te leveren. Wij zijn ons ervan bewust, dat in de meest recente weken, op dit vlak onze klanten tekort zijn gekomen. Ter compensatie en verzachting van de omstandigheden willen wij daarom graag iets terug doen.

Om de pijn enigszins te verzachten geven wij aan gedupeerde reizigers deze maand NS Dagkaarten weg. Dit weekend geven wij aan 50 geselecteerde reizigers 5 NS Dagkaarten t.w.v. €263,- weg en jij bent gekozen als een van deze reizigers.

Om jouw dagkaarten te bevestigen hoef je enkel de laatste stappen te nemen via onderstaande link.
Link weg gelaten!

Is zeker 30 jaar geleden dat ik eens met NS heb gereden lol.

Bovenstaande fakemail heb ik ook ontvangen.

Ondertussen ontvang ik de laatste veel fakemails:

Afvallen terwijl je slaapt van Uw Apotheek <info@aanbiedingsvoorstel.com>
Zelf Trombose meten? Start meteen en zonder wachtlijst van De Nationale Trombosedienst <quinty@dagkaartenwinkel.com>
Bericht over uw energierekening van Uw energieleverancier <info@domain.com>
Er liggen 4 NS dagkaarten voor u klaar, haal ze op! van NS Klantenservice <klantenservice@domaiin.com>
Bericht over uw energienota - Maart 2017 van Uw energieleverancier <info@aanbiedingenwinkel.com>

Je bent niet de enigste Abe.

Alles wat jij ook benoemde,krijg ik ook geregeld nu.
Ze staan wel onder ongewenst dan.

Ik denk dat ik mijn VCard op het NCF maar ga deactiveren!

Als je lid bent van gelijke welke website , en ze hebben site kunnen hacken,gegevens stelen,ja dan heb je prijs.
Krijg melding van deze site dan weet ik toch al iets!
Je e-mailadres blijven ze maar door verkopen!!!
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan