Waarschuwing: scam-telefoontjes van zogenaamde Microsoft medewerkers

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.474
Punten
323
Leeftijd
68
Het is weer actueel, het opbellen van mensen namens Microsoft.
Weet dat Microsoft nooit opbelt.

Er is momenteel een golf van oplichtingsoproepen gericht tegen PC-gebruikers. De oplichters doen zich voor als
Microsoft werknemers. Ze beweren dat uw Windows PC besmet is met malware. Alleen door zorgvuldig de
ondersteuningsinstructies te volgen, zou het mogelijk zijn uw persoonlijke gegevens te herstellen.

De oplichters vragen Windows-gebruikers bijvoorbeeld om software te installeren voor toegang op afstand.
Of ze leiden gebruikers naar dubieuze updatesites die door de criminelen zelf worden beheerd. Zo belandt malware
op Windows PC's, waarbij de fraudeurs gegevens stelen. Of ze schrijven afschuwelijke facturen uit voor vermeende updates.

Alleen al bij Microsoft worden maandelijks duizendenvan dergelijke gevallen gemeld. Het aantal niet-gemelde gevallen
ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat de getroffenen zich vaak schamen voor de truc te zijn gevallen.

grotesmurf

R.I.P.
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
Dit is de eerste keer dat ik op mn 06 ben gebeld door een zogenaamde MS medewerker.........
Op mn vaste lijn is het meerdere keren in de week nummer was +4132186471

Opknopen die gasten:mad:,,,,,,is donderdag ook al ingebroken bij mij maar ze kwamen er net niet in om 01.11 dan hoor je op bed te liggen:cool:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.474
Punten
323
Leeftijd
68
Die vervelende gasten zitten in een andere tijdzone;
vervelend is het wel om niets wakker gemaakt te worden, want dan gaat de adrenaline werken en ben je weer klaar wakker.

grotesmurf

R.I.P.
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
Nou prutser dan ben jij nog netjes bij mij vergeleken :LOL: ik scheld ze meestal wel wat erger uit........

Ik vraag ook soms wel eens of ze terug kunnen bellen en dan geef ik het nummer van de politie ........

Prutser

Enthousiast Lid
Lid geworden
27 nov 2016
Reactiescore
202
Punten
63
Nou prutser dan ben jij nog netjes bij mij vergeleken :LOL: ik scheld ze meestal wel wat erger uit........
Ik stotter wat, dus als ik nog meer uitval, ga ik ook steeds meer hakkelen, dus ja, dat komt ook niet erg sterk over:D
Ik dacht nog wel, kan ik die woorden hiér wel gebruiken;)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.474
Punten
323
Leeftijd
68
Geen mens is gelijk, blijkt maar weer eens!

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
272
Punten
243
Ik vraag wel eens of ze van India of van Pakistan bellen, aangezien dat een herkenbaar soort Engels is. Bovendien spreken ze (voor mij) onduidelijke en slecht verstaanbaar en adviseer ik hen nog wel eens goed Engels te leren, en dat ze moetenn ophouden de zaak te bel....

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.474
Punten
323
Leeftijd
68
Het zal doorgaans uit India zijn, daar veel jaren geleden de USA veel opbeldiensten geoutsourcet hebben naar India, omdat dat een stuk goedkoper was.

Bovenaan Onderaan