Waarom beschermen partijen smartphone verkeerszondaars?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 371

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.063
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
VVD wil dat politie standaard telefoon uitleest bij verkeersongeluk
dinsdag 28 november 2017, 17:08 door Redactie, 51 reacties
De VVD wil dat politie bij een verkeersongeluk standaard de telefoon van de betrokkenen uitleest om zo te kijken of er tijdens het rijden geen gebruik van is gemaakt. Dat laat VVD-Kamerlid Remco Dijkstra tegenover de Telegraaf weten. De politie kan nu al telefoons uitlezen, maar dat wordt op dit moment te weinig gedaan, waardoor die informatie ook niet bij rechtszaken kan worden gebruikt, aldus Dijkstra.

Het voorstel van Dijkstra kan niet rekenen op steun van coalitiegenoten CDA en D66, meldt het AD. Wel willen beide partijen een nieuwe campagne om mensen te waarschuwen voor het gebruik van de telefoon in het verkeer. Zelfs wanneer de politie een smartphone uitleest kan niet altijd worden bewezen of mensen hiervan tijdens het rijden gebruik hebben gemaakt. Zo oordeelde de rechter vorige week in een zaak over een dodelijk verkeersongeluk dat niet kon worden vastgesteld of de bestuurder tijdens het rijden een WhatsApp-bericht had verstuurd.

VVD wil dat politie standaard telefoon uitleest bij verkeersongeluk - Security.NL

De gegevens van de provider opvragen!
Dat gebeurt in Duitsland standaard bij verkeersongevallen!
Schijnbaar is in Nederland de Telefoonlobby zeer machtig.

Het zou inderdaad standaard moeten zijn! Zal wel weer de privacy zijn! Daar krijg je wat van!

Het voorstel van Dijkstra kan niet rekenen op steun van coalitiegenoten CDA en D66

Ik denk dat ik dit mag schrijven: namens de verkeersdeelnemers die nog gaan omkomen door het onvolwassen gedrag van smartphone gebruikende verkeersdeelnemers, dank ik beide partijen voor het niet durven nemen van hun verantwoordelijkheid.

,,Het is levensgevaarlijk", zegt CDA-Kamerlid Maurits von Martels. ,,Maar de telefoon in de hand is helaas wel een vertrouwd beeld geworden in het verkeer." Hij wil dat telecombedrijven zorgen voor een techniek die het gebruik van de smartphone tijdens het rijden onmogelijk maakt.

Het geeft mijn inziens aan, dat partijen de binding met de werkelijkheid compleet kwijt zijn.
Als ze willen dat telecompartijen dat gaan doen, zullen ze dat eerst wettelijk moeten regelen, want voordat de telecombedrijven dit gaan doen, is er weer heel veel water door de Rijn naar zee gegaan.
Ik denk dat er eerst een familielid van een van de regeringspartijen moet komen te overlijden in een verkeersongeluk dat te wijten is aan smartphonegebruik...

Terug
Bovenaan Onderaan