Vrolijke kerstwensen uit Syrië

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Velen zullen denken, dat kan toch niet in dat land van moordenaar Assad?

De werkelijkheid in Syrië onder leiding van de wettig gekozen Assad is heel anders dan westerse media willen doen geloven.
Want alle geloven kunnen in Syrië in de bevrijde gebieden weer dat doen, wat er voor de invasie van militanten standaard gedaan kon worden.
Dus ook Kerstmis vieren.

AleppoWeihnacht2017-5.jpg

Aleppo één jaar geleden

AleppoWeihnacht2017-3.jpg

Aleppo nu

[
[/CENTER]

Nadat ik een paar van de filmpjes gekeken had( deze kreeg je er gratis bij omdat je eigenlijk op You Tube zit te kijken) liet het me niet los. Ik zag prachtig vuurwerk, daarna heel veel mensen met vlaggen met het portret van Assad, daarna op eens keihard rijdende Russische tanks die lieten zien wat ze konden, dwars door een woestenij, en ga zo maar door. Het was gewoon te veel en dan denk je: waar is nou eigenlijk geen oorlog, wie vecht er tegen wie, met wie zou ik moeten sympathiseren en......... wat moet ik van dit alles geloven!
Natuurlijk, het zou het mooiste zijn als ik blij kon zijn voor die mensen die bij een kerstboom met vuurwerk staan, maar hoe ziet het volgende dorp er uit, en is er ook zo'n boom in een stad waar men niet pro Assad is. Ik weet het echt niet. Gelukkig wordt er niet van mij verwacht dat ik met mijn standpunt de straat op ga, maar er op Kerstmis over nadenken, dat is niet zo gek.
Nou, ik héb gedacht, ik ben er niet vrolijk van geworden, ik zie door het oorlogsbos de kerstbomen niet meer, en ik zou niet kunnen en willen zeggen wat wel of niet geloof.

Weet je dat autobezitters in de nog bezette gebieden van Syrië, Assads portret op de achterruit van hun auto hebben staan?

Tja, nu weet ik het dus, maar het zegt me niet zo veel. Waarom hebben ze dat? Eens zijn? Angst? Ik ben in ons land ook vaak stomverbaasd hoe mensen achter iemand kunnen staan waarvan zonneklaar is gebleken dat je dit beter niet kunt doen.

Angst is het niet, ze staan vrijwel allemaal achter hun eigen president.

Een ander voorbeeld: de helft van de Amerikaanse bevolking zou het liefst Poetin als president hebben.

Nou, dat zou wat zijn! Ik zou er nog voor kunnen zijn, als de andere helft , met Trump, ergens in Mongolie zou gaan zitten. Maar wat weten die Amerikanen nou eigenlijk van Poetin! Ze hebben Trump democratisch gekregen en moeten nu met hem dealen, en niet nou al willen inruilen!

Terug
Bovenaan Onderaan