Vreemde melding(en) in MS-Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 74
  • Weergaven 4954
Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Beste lezers,
Sinds enkele weken geeft Kaspersky weleens een pop-up. Dit gebeurt meestal wanneer ik de desktop PC aanzet en de nieuwe mail-berichten binnenrollen.
De afgelopen anderhalve week geeft Kaspersky de onderstaande eigenaardige melding waarvan ik de herkomst niet kan terugvinden. Ik kan niet zien van welke email de melding afkomstig is (zo het al een email is...) Hieronder heb ik een plaatje van de melding die Kaspersky geeft, helaas weet ik niet wat ik ermee kan en hoe ik e.a. kan verhelpen. Hopelijk is er onder jullie iemand die weet wat er aan de hand is?

5a7f07ec3ee3a-Melding2.jpg

Voor de duidelijkheid gaat om het Microsoft Office Outlook programma of om online inloggen in jouw Outlook.com account?

Is dat laatste het geval, dan is er iet goed mis met die verbinding!

Het is wanneer ik van ms-office 2016 mijn email open. Dus niet online Abe.

En niet iedere keer.

Oké.

Er zit dus een e-mail in het bestand dat niet kosher is en schijnbaar wil dat jouw computer gaat verbinden met de computer op afstand: footprintdns.com

Ja... maar ik kan hem niet vinden Abe. Ik ga al mijn email nog maar eens doorlopen. Hopelijk kan ik hem vinden. Maar wat wanneer ik hem niet vind?

Abraham, ik heb teamviewer nog geïnstalleerd staan. Zal ik die er eens afgooien? Of heeft dat er helemaal niets mee te maken?

Wel, ik krijg die boodschap ook af en toe. Ik heb gegoogled en daaruit maak ik op dat de eigenaar van de mail zijn licensie niet betaald heeft. Kan ik niet zijn: ik heb de gratis versie. Dus ik lees het maar en ga verder. Ik heb Outlook.com en het gebeurt niet altijd.
En ik heb teamviewer ook, maar ďie staat niet aan!

Dank voor de boodschap Kate, maar ik heb een volledig betaalde ms-office 2016 draaien en daarvan gebruik ik outlook. Het lijkt er op dat het dat dus niet is.

Gewoon de mails van afzenders die je niet kent meteen verwijderen.

Jaa ok Abe (dat zijn er helaas nogal wat).

Nog een vraagje: Kan het ook te maken hebben met de in mijn webbrowsers opgeslagen favorieten Abraham?

Hoi Hans - e-mail en webbrowser zijn twee gescheiden onderdelen in jouw Windows.
Was er iets met jouw favorieten niet in de haak, hadden Kaspersky en MBAM dat wel gevonden.

Is het opschonen inmiddels gelukt en ben je verlost van de melding?

Ik heb alle mail doorgelopen maar ik heb er geen eentje gevonden die naar dat adres verwees. Wel heb ik veel oude mails gewist. Op dit moment komt de melding (nog) niet, maar ik kreeg hem op onregelmatig tijden en daarom ben ik er niet zeker van dat het ook is opgelost.

Vandaag heeft mbam overigens ook geen bijzonderheden kunnen vinden., maar dat was de voorgaande weken ook al zo.

O Ja Abraham. Ik had Onedrive verwijderd maar bij nader inzien wil ik het programma liever toch wel op de computer hebben. Weet jij hoe ik Onedrive het best opnieuw in mijn Windows 10 herinstalleer? Zijn er problemen te verwachten omdat ik het er een paar weken geleden had verwijdert?

Maar ik kan hem niet in mijn E-mails vinden abbs

Wat moet ik nu doen?

Als wat abbs denkt waar is - dan gewoon de modem resetten.

Zoek het gaatje aan de kant van de aansluitingen en duw daar een dunne pin totdat je tegenstand voelt.
Dan nog ietske doordrukken en dan moeten de leds op de modem gaan knipperen.
Dan kan je de pin weer terugtrekken en is de reset gedaan, waarbij de DNS in de modem ook naar origineel is teruggezet.
De modem zal daarna weer verder opstarten.

Hallo,

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Dit zijn de 2 logjes abbs. Hopelijk geen ellende? Ik heb mijn modem nog niet gereset overigens.

Hallo,

Stap 1.
frst.png
frstfix.png

Download fixlist.txt uit de bijlage (die onderaan staat) naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.
Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download
55f33d688c232-ZHPcleaner.PNG
ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar
5a30eebae1b4c-Screenshot-2017-12-13_ZHPCleaner.png
en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan