Vreemd gedrag oa spontaan selecteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anjo
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 1865
Status
Niet open voor verdere reacties.

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
224
Punten
43
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16 en 17, Android 14 en 15
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
Mijn hoofdPC doet opeens vreemd sinds vanmiddag.
Als ik de tweede HDD selecteer duurt t lang voordat die benaderd wordt downloadsnelheid nog maar 1/3 van de eerdere, als ik een map slecteer wordt de hele rij die erbovenm staat ook geselecteerd....

Ik heb systeem herstel gedaan naar voor de update van 5-1 en t lijkt opgelost.

Iemand iets gemerkt na die update op zijn/haar machine?

Lijkt opgelost, schrijf je.
Dus twijfels blijven nog aanwezig?

Die tweede HD - intern of extern?

Interne Hdd van 3 Tb
Zit momenteel in een downloaddingetje kan nog niet "even"een checkdisk doen.
Ook t openen van Chrome gaf rare dingen te zien, op dit forum kon ik niet meer pagina terug gebruiken en elke pagina werd in een nieuw venster geopend
FSecure gaf geen meldingen en mn cleaner ook niet veel.

Ik ga even kijken of abbs tijd voor jou heeft.

Kan evt ook later in de week Abe, ik ben meestal thuis.
Heb wel meer machientjes draaien ;-)

De aanvraag is onderweg - dus afwachten.

Krijg Chrome niet meer aan de praat.
Werk nu met IE.

Dat gaat goed!

Doe maar alvast het volgende: download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Ha Abbs,
bijgaand de logs

Zie in de YTD russisch staan.
Ik kan zonder dat ding.

Hallo,

Die rus is voor een Windows onderdeel (een taalpakket) hier kan en hoef je niks te doen.

KMSpico <== is een programma om waarschijnlijk bij jou om Office legaal te laten lijken.
Hierdoor heb je altijd een open deur naar buiten dus aantrekkelijk voor malware enz.
Gelukkig zijn hier al goed kopen oplossingen voor: {url=Korting bij Varsio.nl voor leden van PC Web Plus - PC Web Plus]Office Pro[/url].
YTD Video Downloader 5.5 via deze downloaden kan je veel malware binnen krijgen aan te raden om te verwijderen.

frst.png
frstfix.png

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Die KMS heb ik zelf op mn systeem gezet nadat mijn legale en netjes gekochte versie van win7 voor de zoveelste maal kankerde dat hij illegaal zou zijn en telefonisch activeren niet ging.
Heb intussen 7 licenties van win 7 in huis en 2 van office, dus dat is geen ondoordachte actie.
Als ik software mer dan 1 maal per maand gebruik, koop ik dat. ( Als ik t kan betalen)

Die KMS heb ik zelf op mn systeem gezet nadat mijn legale en netjes gekochte versie van win7 voor de zoveelste maal kankerde dat hij illegaal zou zijn en telefonisch activeren niet ging.
Heb intussen 7 licenties van win 7 in huis en 2 van office, dus dat is geen ondoordachte actie.
Als ik software mer dan 1 maal per maand gebruik, koop ik dat. ( Als ik t kan betalen)
Je kan je aangevallen voelen maar ik geef door wat mij opvalt en wat er kan gebeuren, waar jouw problemen door komen weet ik niet maar weet wel
dat je een gevaar voor je eigen bent en ook zo een botnek kan worden waardoor andere gevaar lopen.
Ook hoop ik voor je dat je geen bank zaken doet want je bent nu niet verzekerd voor schade als er geld van je rekening afgehaald word.
Verder ben ik geen agent en ga je ook niet veroordelen maar wil je er wel op wijzen. Ook weet ik niet wat in het forum reglement staat
dat ga ik Abraham voorleggen want het kan ook zo zijn dat hij zelfs straf rechtelijk kan worden aangepakt om leden te helpen met een illegale Windows.

Abbs, ik schrijf toch dat ik mijn versies KOOP.
Niks illegaals aan, maar ben klaar met de weigeringen van MS om mijn legalisatie pogingen te dwarsbomen.
Zie bijgaande rekening.

Als je een licentie niet kan activeren, kan dat een gevolg zijn van het feit dat bepaalde karakters verwisseld zijn geworden.
Microsoft gebruikt op de stickers een speciaal letterteken voor de vijf series codes.
Het probleem daarbij is dat de B en de 8 erg veel op elkaar lijken.

Tegenwoordig heb ik een leesbril nodig om dat te ontwarren!

Beste Anjo, je hoeft mij niet te overtuigen. Het gaat erom dat je Windows nu legaal word gezien maar dat weerhoud niet de werking van het programma dat je gebruikt. Dat brengt het gevaar.

LOL., ik heb er zelfs een loupe bij gehad maar die laatste versie van de rekening had keurig netjes een licebntienummer bijgevoegd en dat heb ik met CTRL C en-V erin geplakt
Lauw Loene, dus aan de telefoon....Nee meneer Zwartkruis, dit is vreemd maar ik kan u niet helpen....
Al eerder een licentie die na een jaar ophield, waar de mensen in Amsterdam niets mee konden en de leverancier van ze Ja maar die licentie is twee jaar oud.
Op mijn vraag van "Ja, én....." kreeg ik te horen dat ik t beste maar een nieuwe kon kopen want die meneer kon/mocht geen ondersteuning meer geven.

Haal dat KMS wel weg hoor, maar dan zal MS wel weer gaal klagen.
Het is dat CorelDraw niet onder Linux draait anders was ik allang overgestapt.
Onder Wine wil dat niet lekker en inkscape onder MS doet t niet goed dus ik neem aan dat dat dus oner Linux Mint ook niet goed gaat.

Dit probleem kan vele oorzaken hebben en is meestal in de OEM versies te vinden. De Windows die standaard geleverd word is een OEM versie alleen voor die pc en alleen met het geleverde nr te activeren ook na een crash. Mocht er hardware vernieuwt worden kan je hebben dat het OEM nr niet meer geaccepteerd word ook al koop je een ander nummer. En hier gaan veel mensen mee in de fout of beter gezegd in de problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan