Vreemd gedrag in Firefox bij veel online video's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1229

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.050
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Ik bemerk in Firefox een heel vreemd verschijnsel dat zowel is opgetreden in Windows 10 LTSB als nu ook in Windows 8.1 Professional.

Online video's krijgen op veel websites een groene balk onderin de video bij de tijdlijn.
Op YouTube heb ik daar overigens geen last van.

Ik heb via Google hier niks over kunnen vinden, wel over geheel groene video beelden.
De oplossing daarvoor is dan de hardwareversnelling uitschakelen.

Ook ik heb dat geprobeerd - maar dat maakt niks uit.

59ad38b4ac06e-Groene_balk.png

Het vreemde is dat ik eerder in Windows 7 geen last had van dit fenomeen.

Oplossing heb ik niet.
Maar test gedaan in Win8.1 Pro geen groene balk.
Mvg
d'anvers

Ik heb speciaal eens naar nos.nl gesurft en een nieuwsflash bezien . Bij mij in Firefox verschijnt onderaan die groene balk ook niet .

Er zit geen Flashspeler in mijn Firefox - alle sites waar ik online video kijk zijn over naar HTML 5.
En over de hardwareversnelling heb ik ook al geschreven.
En 3D zit niet niet in mijn Windows.

Verder heb ik via het Configuratiescherm de nVidia instellingen opgeroepen.
3D drivers van nVidia zitten niet in mijn Windows - maar toch zijn er 3D instellingen - het gros heb ik kunnen uitschakelen, maar dit heeft nog geen effect gehad.
De groene blak onderin het scherm is er nog steeds.

@Abe
Al je wat je schrijft klopt hier ook in Win8.1.Enkel dat ik die groene balk niet heb.Heb ook Nividia Geforce...maar dat is meer gamers,iets wat ik niet doet.
Mvg
d'anvers

Zoals eerder vermeld: op YouTube heb ik geen last van die groene balk.
Maar het kreng neemt gewoon een kleiner of groter gedeelte van het videobeeld zelf weg!

IE11 heeft er geen last van.

Ik denk dat ik binnenkort Firefox compleet verwijder en op nieuw installeer.

Het probleem is mij bekend daar ik het zelf ook korte tijd heb gehad. Op de een of andere manier is het ook weer verdwenen. Zonder bewust iets te hebben gedaan.

Met de update naar Firefox 56 werken de video's in Firefox weer normaal - geen groene balk meer.

Terug
Bovenaan Onderaan