Vragen over Panasonic DMR-EH53 (nieuw voor mij)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hinkiepinkie
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 100
  • Weergaven 8372

Hinkiepinkie

PCS Lid
Lid geworden
3 apr 2018
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
69
OS
Windows7 Home Premium service pack1
AV
Norton 360 Deluxe
Ik heb een opname van tv op een dvd gezet en wou daar nu een kopie van maken via mijn laptop. Ik heb veel opnames op mijn dvd recorder (van de tv) staan maar deze is al geruime tijd defect. Ik kan nog wel opnames opnemen en bekijken en opnemen op een dvd, maar telkens ik een opname wil toevoegen op de dvd wordt de dvd eerst automatisch geïnitialiseerd en ben ik de opname dus kwijt. Nu wou ik alvorens de dvd recorder helemaal stuk gaat opname per opname op een aparte dvd zetten en die opnames via mijn pc samenvoegen op één dvd. Op deze laptop heb ik nog nooit dvd's gebrand. Ik heb Nero Express staan op mijn laptop. Ik ben niet op de hoogte hoe ik een dvd moet branden en of Nero Express daarvoor geschikt is. Ik heb de opname van de dvd bij Video's op mijn harde schijf gezet. Dat is een nrg-bestand. Als ik nu dat bestand op een schijf wil branden krijg ik het bericht dat het niet de juiste extensie is. Dus ik geraak niet verder ? Is de lege dvd niet geschikt voor mijn dvd-speler van mijn laptop. Het is een dvd+RW. Ik kan daarop wel dergelijke dvd's bekijken. Is de dvd van mijn laptop niet geschikt voor opnames of defect ? Heb ik niet het geschikte programma Graag uw advies hierover in eenvoudige bewoordingen.

heb jij toevallig deze der op staan Nero Burning ROM onder nero start smart ?

Ik denk het niet ? Welke extensie moet een bijlage hier hebben ? JPG lukt niet ?

In het onderdeel Mededelingen van het PCF-team staat heel handig beschreven hoe je met gebruik maken van Ingdumper een afbeelding in je bericht zet.

Hallo HinkiePinkie,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Je hebt het over opnamen die je op DVD zet.
En je wil een kopie daarvan in jouw PC hebben.

Waar staan dan die TV-opnamen?

In het onderdeel Mededelingen van het PCF-team staat heel handig beschreven hoe je met gebruik maken van Ingdumper een afbeelding in je bericht zet.
Ja, sorry, ik heb nog niet de tijd genomen om hier te lezen. Was te nieuwsgierig...

Hallo HinkiePinkie,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Je hebt het over opnamen die je op DVD zet.
En je wil een kopie daarvan in jouw PC hebben.

Waar staan dan die TV-opnamen?
Die TV-opnames staan op een dvd-recorder (ik heb geen digitale tv). Sommige wil ik bijhouden en zet ik dan op een dvd... Ja sorry, ik ben nog van de oude stempel...

Heeft die DVD-recorder van jou dan eerst opslag op een harddisk?

Zie dat eigenlijk niet staan. Moet hier mijn weg nog wat zoeken...
Heb het nu gevonden. Dat ziet er voor mij precies wat moeilijk en omslachtig uit, maar ik zal het eens op mijn gemak lezen. Ben maar een leek...

Als er een harddisk in die DVD-recorder zit - kan je deze mogelijk aan de PC aansluiten?

Als er een harddisk in die DVD-recorder zit - kan je deze mogelijk aan de PC aansluiten?
Dat zal ik eens moeten bekijken dan. Wordt een beetje moeilijk want die staan in een kast en dan moet ik waarschijnlijk alles loskoppelen. Het is misschien eenvoudiger als ik in de gebruiksaanwijzing kijk. Als het kan, zal ik dan waarschijnlijk een kabeltje moeten kopen. Alle toestellen zijn wel oud : pc, dvd-recorder sowieso, tv...

Terug
Bovenaan Onderaan