Vraagje

Hello ,
Ik heb vernomen van Paul dat het mogelijk is om hier songs te plaatsen die je hebt gecomponeerd.
Is dat juist? Zijn daar geen voorwaarden aan verbonden?
Graag uw advies hierover .
Grtz,
cooper

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
Facebook is als data hongerende draak hetzelfde als Google.
Denk nu niet, door op Facebook je account op te heffen en daarmee alles wat je gepost hebt laat verwijderen,
dat je daarmee niet meer bestaat voor Facebook.
In verband met de wetgeving lijkt dit zo, maar ondertussen leef je voort op de servers van Facebook.
Google doet hetzelfde, want je hebt je ooit verkocht aan die organisaties en dat is niet omkeerbaar.

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello
Sorry maar ik heb per vergissing tweemaal mijn lied met de titel: "I FEEL THE SEA AGAIN" opgeslagen in de topic Voor Leden en door Leden.
Ik heb geprobeerd om een lied te verwijderen maar dit lukt me niet.
Graag uw advies hierover.
Grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/vcMdhjfT] [/URL]

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
Hoi Cooper - is inmiddels hersteld.
Je lied staat er nog maar 1 keer!

Alleen moderatoren en ik zelf kunnen een topic daadwerkelijk verwijderen.

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Facebook is als data hongerende draak hetzelfde als Google.
Denk nu niet, door op Facebook je account op te heffen en daarmee alles wat je gepost hebt laat verwijderen,
In verband met de wetgeving lijkt dit zo, maar ondertussen leef je voort op de servers van Facebook.
Google doet hetzelfde, want je hebt je ooit verkocht aan die organisaties en dat is niet omkeerbaar.
Dat is wel kras en in deze moderne tijd waar onze democratie zo wordt gehuldigd en op de handen wordt gedragen, zulke praktijden nog kunnen bestaan.

Als de regeringen van elk land het toe lieten om de servers van google en facebook te controleren op wanpraktijken, dan was dit opgelost.

Ook de reglementering die google en facebook opstellen zou moeten onderworpen worden aan een deskundig onderzoek, en aangepast worden waar dit nodig is om de rechten van de leden niet te schenden.
Maar ja wie ben ik?
grtz,
cooper

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Hoi Cooper - is inmiddels hersteld.
Je lied staat er nog maar 1 keer!

Alleen moderatoren en ik zelf kunnen een topic daadwerkelijk verwijderen.
Vriendelijk dank. Ik zal in het vervolg beter opletten. Door het feit dat je zo ver naar onder moet scrollen in de categorie kolom, was ik me niet bewust dat ik ook mijn muziek kon plaatsen op piepcomp.nl.
grtz,
cooper

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het duurt sowieso een tijd lang eer je account verwijderd wordt. Niemand weet of het uiteindelijk echt verwijderd wordt of alleen onzichtbaar gezet. Bepaalde data zullen ze zeker bewaren.
Maar dat is HEEL iets anders dan dat Facebook eigenaar van jouw foto's of muziek zou worden en dat werd wel gezegd. Maar dat is dus niet het geval, of het nog op hun servers staat of niet doet daar verder niets aan af.

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
@Black Tiger Jou verhaal is maar deels waar, er zijn genoeg media bronnen die anders beweren. Er is wel veel veranderd maar het gaat nog niet hard genoeg.

https://www.mediahelpdesk.be/vraag/wat-gebeurt-er-met-mijn-gegevens-op-facebook

Het is een jungle aan wetten, regels, mediaberichten en wie zegt de waarheid?

Facebook lekt gegevens aan de lopende band en je gegevens zijn zeker niet veilig en handhaving is er nauwelijks.

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Leeftijd
67
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16, Mint 18, Android 8 en 11
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
Die URL doet niks

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
@Paul Wat precies is er niet waar aan mijn verhaal? Want mijns inziens klopt het volledig.
Als ik op jouw link ga kijken staat er niets bij wat tegenstrijdig is met wat ik verklaarde. Facebook wordt -geen- eigenaar.
Het is een jungle aan wetten, regels, mediaberichten en wie zegt de waarheid?
Wie de waarheid zegt is duidelijk. De wet. Mediaberichtgeving is geen wetgeving. Wetgeving is alles overheersend. Dus de wet bepaald. Het is wel een jungle soms inderdaad.

Dan terug kijkend op wat er op jouw link staat. Daarin staat dat als je iets op Facebook plaatst, je daarmee Facebook het gebruiksrecht geeft. En dat veroorzaakt de verwarring. Kijk ook hier:

Dus ja ze mogen jouw content gebruiken voor van alles en nog wat. Maar wel origineel. Ze mogen het gebruiken in een advertentie, en ook distribueren dus helaas ook doorverkopen. Maar wel "as is", er mogen geen wijzigingen in worden aangebracht anders kom je aan het auteursrecht en dat heeft alleen de auteur. Auteursrecht heb je alleen als auteur zijnde dus als je eigenaar/maker bent.
Maar je geeft als je lid wordt dus wel een licentie aan hun om wereldwijd te mogen gebruiken en verspreiden. Dus overal waar je van plan bent om zaken te delen waar auteursrecht op zit, is het enorm belangrijk om de gebruikersvoorwaarden heel goed te lezen.
Omdat ze zoveel mogen doen, lijkt het alsof ze eigenaar zijn, maar dat zijn ze dus niet en zullen ze zonder expliciet schriftelijke toestemming ook niet worden.

Dat er gegevens lekken, al dan niet door een hack, heeft verder niets met auteursrecht te maken, dat is gewoon buitengewoon vervelend maar ook dat heeft niets met eigenaar worden te maken.

Jean Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Het klopt dat er niets tegenstrijdigs in staat met wat ik verklaarde en technisch gezien klopt jou verhaal. De wet bepaald en facebook wordt geen eigenaar maar facebook houd zich continu niet aan de wet en daarom hebben ze een miljarden boete gehad. Binnenkort krijgen ze er weer een maar die is wederom te laag en daarna gaat facebook weer verder alsof er niks gebeurd is.

Op dat vlak zijn ze wel eigenaar want ze kunnen alles met je gegevens doen waar ze maar zin in hebben en je gegevens duiken overal op. In de praktijk leest niemand de voorwaarden en gaan de meeste gebruikers er vanuit dat hun gegevens veilig zijn, niet dus. Mijn voorkeur gaat uit naar oplossingen, ga dus niet naar facebook.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Voorheen als je vroeg om je account te verwijderen was er volgens mij een 30dagen wachttijd nodig (en dan moest je dus niet nog ergens ingelogd staan) nu is dat volgens mij opgerekt naar 90 dagen, sjonge jonge jonge, ze zijn wel heel bang dat je Facebook echt wilt verlaten.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Hier volgt de koppeling van mijn liedje op SoundCloud.
Ik heb je bericht naar de juiste sectie verplaatst, dus het staat nu ook daar, en het onderwerp is aangepast naar de titel van het nummer.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Op dat vlak zijn ze wel eigenaar want ze kunnen alles met je gegevens doen waar ze maar zin in hebben en je gegevens duiken overal op.
Klopt, ze zijn geen eigenaar maar met dat gebruiksrecht gedragen ze zich wel zo. Want iets veranderen zullen ze niet snel doen. En als ze het item zoals het is kunnen gebruiken en er geld aan kunnen verdienen is dat voor hun al voldoende. En als diegene wat het koopt van FB veranderingen aanbrengt, dan is diegene fout en dat is FB's verantwoordelijkheid dan niet meer. Maar handhaving is een lachertje.
Al dat soort sites en social media is gewoon niet te vertrouwen.
Zeker als auteur van leuke dingen zoals foto's en muziek is het heel belangrijk om heel goed op te letten welke rechten je af staat en wat dat inhoudt. En zelfs dan is het vaak nog moeilijk om je recht te halen als er misbruik van je spullen gemaakt wordt.
En dan hebben we het inderdaad nog niet gehad over je andere gegevens....

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
zeker als auteur van leuke dingen zoals foto's en muziek is het heel belangrijk om heel goed op te letten welke rechten je af staat en wat dat inhoudt. En zelfs dan is het vaak nog moeilijk om je recht te halen als er misbruik van je spullen gemaakt wordt.
De wet is overheersend maar in de praktijk is dit een lachertje.
Wat het grote kapitaal kan is overheersend en tot op heden zal daar niet snel verandering in komen.

Het feit dat de boetes die opgelegd worden aan de eigenaar Mark Zuckerberg van Facebook te klein zijn om hem het onderspit te laten delven, is voldoende dat ondanks alle geldende rechtslicenties die er zijn gemaakt om gewoon verder te doen.

Lees mijn verhaal over het parochieblad Kerk & Leven en je beseft onmiddellijk wat de wet betekent.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Wat het grote kapitaal kan is overheersend en tot op heden zal daar niet snel verandering in komen.
Klopt, en dat is met meer dingen het geval, ook bedrijfsmatig of anders. Ze kunnen je gewoon kapot procederen als individueel of klein bedrijf.

cooper

Bekend Gezicht
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Klopt, en dat is met meer dingen het geval, ook bedrijfsmatig of anders. Ze kunnen je gewoon kapot procederen als individueel of klein bedrijf.
Al heeft de gewone burger 100 % gelijk en staat hij in zijn recht, de loonkosten voor een advocaat zijn een belastende en dure zaak voor hem. Voor de groot kapitaal bezitters is dit een enorm voordeel. Ze laten de zaak gewoon aanslepen tot je het bijltje er bij neer legt wegens de dure oplopende gerechtskosten.
Grtz,
cooper

Bovenaan Onderaan