vraag over Rufus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 787

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
In huis heb ik een aantal Pc's met Windows (4 x W10, 1 x W7). Kan ik die 5 met Rufus gemaakte ISO "parkeren" op een andere locatie (grote USB-schijf of H.D.) en in geval van nood die speciale ISO weer terugzetten op een lege USB en vervolgens toepassen? Dan hoef ik geen geen 5 Rufus-USB sticks te bewaren.

Natuurlijk kan jij de bestanden op de Rufusstick kopiëren naar een andere locatie.

O.K. dank je wel .Ben inmiddels bezig met laptop #1. Had wel 2 x controleren aangevinkt, maar dat lijkt me wat veel. De hele actie duurt al een uurtje of 2.
Inmiddels dus klaar. De totale omvang is ongeveer 350 KB, daar kan geen ISO van en paar GB bij zitten. Wat heb ik mis gedaan?
En op een gezonde pc is het toch wat moeilijk te controleren of dit noodstart-aggregaat echt werkt. Bij "bootmenu"stond geen cd.dvd en de bios kon ik het opstarten vanaf USB ook wel ophoesten, maar dan ben ik nog niet zeker of hij toch niet stiekem vanaf C opstartte.

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb ondertussen meermaals jouw bericht doorgelezen, maar kan er nog steeds niks mee.
Oftewel, ik begrijp niets van wat jij neergeschreven hebt.

ik schreef:
1)Had wel 2 x controleren aangevinkt, maar dat lijkt me wat veel.
toelichting: je kunt ergens aanklikken: "controleer apparaat op slechte", en dan kan je kiezen voor 1 Ronde of meer.
2 ik had 2 rondes aangevinkt, en daarmee was heel wat tijd gemoeid; zoals ik schreef: De hele actie duurt al een uurtje of 2.
Inmiddels dus klaar.
3) als ik dan kijk hoe groot het bestand is dat er op het stickie is schrijf ik: "De totale omvang is ongeveer 350 KB, daar kan geen ISO van en paar GB bij zitten. Wat heb ik mis gedaan?
toelichting Volgens mij is een beetje ISO een paar GB?
4) Wat ik bedoel is dat als er geen opstartproblemen zijn (dat noemde ik een "gezonde pc") dan kan ik niet precies zien opf hij toch het gewone opstart-circuit neemt, of dat er gebruik gemaakt wordt van dat bestandje op de nieuw gebakken Rufus-stick.

Ik kan het probleem ook samenvatten met de vraag: hoe gaat dat dan bij jou als je een opstartbare USB-stick maakt met Rufus, en wà t staat er op je stick?
f.

In huis heb ik een aantal Pc’s met Windows (4 x W10, 1 x W7). Kan ik die 5 met Rufus gemaakte ISO’s “parkeren” op een andere locatie (grote USB-schijf of H.D.) en in geval van nood die speciale ISO weer terugzetten op een lege USB en vervolgens toepassen? Dan hoef ik geen geen 5 Rufus-USB sticks te bewaren.

Als je een USB stick of externe HD aansluit kun je toch ook die ISO bestanden verslepen naar een aangemaakte map , en hoef je toch daarom toch RUFUS niet te gebruiken .

Waarom werk je niet met een image ipv een ISO?

Voorop gesteld (nu): ik laat die hele Rufus even voor wat het is.
@ Swake: hoe kom ik aan "die ISO bestanden"?
@ ArtstudioG: ik had de vraag gesteld omdat Rufus mij handig leek. Een kloon of en Image maken deed ik al enige tijd met Aomei bv.

Je vraagt aan mij hoe je aan die ISO bestanden komt ?
In je startbericht citeer je .
Kan ik die 5 met Rufus gemaakte ISO"parkeren" op een andere locatie (grote USB-schijf of H.D.)

Ik veronderstel dat je 5 usb sticks in bezit hebt waarop zich op iedere USB stick een ISO bestand bevind . Nu wil je die bewaren op een externe HD of op de HD die in je PC steekt . Klopt dit want zo begrijpt Abraham het ook .

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Iso's had ik nog niet gemaakt, ik was in de (verkeerde) veronderstelling dat ik alleen met het opstarten van Rufus e.e.a. kon regelen. Zie verder # 8: ik laat Rufus maar even op z'n beloop.

Terug
Bovenaan Onderaan