vraag over Excel (2016 nu)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 2730

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Al jaren maakik in Excel een eenvoudig overzicht van inkomsten en uitgaven. Onderaan wordt het saldo bijgehouden door met het autosom teken de kolommen op te tellen en met (bijvoorbeeld) D48-C47 een saldo op te maken. ( en ook gekopIeerd naar een nieuwe kolom ) Nu verschijnt er echter een saldo € 0,00 in plaats van een reëel bedrag. Wat is er mis gegaan?

In dat geopende document doe je nu het volgende: druk te gelijk op de toetsen CTRL + T dan zie je ineens alle formules in de cellen.
Dan ka je controleren of alles goed is ingevuld of niet.

Nogmaals weer die toetsen tegelijk indrukken geeft weer het normale aanzien van het document.

bij openen van mijn Excelblad zijn er drie achtereenvolgende meldingen:
5a9a9ff69ded9-No.001.jpg

dan na wegklikken;
5a9aa02d9f469-No.002.jpg

en vervolgens:
5a9aa05bcd36d-No.003.jpg

Eerst dan kan ik aan de slag. Als ik Ctrl + T intoets komen er wat bredere kolommen (zonder € teken dat ik er altijd bij heb)Maar geen formules . Als ik weer Ctrl + T tik komt de oude situatie weer
en in het "saldo"vak staat dan wel het netto bedrag, maar in de formulebalk hoort dan (bijvoorbeeld) D48-C47 te staan, maar daar staat óók het saldobedrag. En dat is niet in en ander Excelvak te kopiëren. Misschien de hele Office vanaf cd herstellen?

Office herstellen heeft geen zin, die fouten in dat document blijven dan.

Mail het document desnoods naar mij.
Dan kan ik er naar kijken en zien wat jij fout hebt gedaan.

In een poging één excelblad te kopiëren naar een nieuwe Excel (om te kunnen versturen, bv. met Wetranser naar je privé) zag ik dat daar alles weer werkt.
Wat ik nu ga doen is gewoon het hele 2018-Excelblad kopiéren en plakken in een nieuwe Excel. Ik denk dat het probleem dan opgelost is. Anders meld ik mij graag weer
f.
nieuw atavar is 83 jaar geleden.

Kan en wil jij wat meer vertellen over die foto?
Want toen liep ik nog niet rond.

voor het eerst bij de kapper Ik denk dat ik 1,5 was. De kapper kwam kennelijk aan huis, mijn oudere broer staat te kijken. Mijn oma was (even) woedend op mijn moeder heb ik me laten vertellen.

Leuk, heb jij hier al de video's gevonden over Nederland in die tijd?

Nee, ik vond onlangs wel een heel klein filmpje hoe de Duitsers 10 mei 1940 de brug over de Maas bij Gennep reden met een gepantserde trein met soldaten aan boord en zo dus àcter de linies kwamen. De planken die precies tussen de rails pasten (zodat ze er ook met auto's overheen konden rijden waren in januari 1940 in Nederland besteld en geleverd aan een firma in Weeze)Maar dat heeft allemaal niks met mijn Excelvraag te maken.

ik kom nog even terug op mijn vraag over Excel. Plaatje is van een eenvoudige tabel met wat inkomsten en uitgaven, opgeteld en saldo gemaakt.
Dan komt er een negatief getal, ook als ik de eigenschappen van B1-0 bekijk. En E1 is < =B10 >.
Ik zie niet hoe ik aan dat negatieve getal kom: de bewerkingen met het
5a9b8af2473fe-No.001.jpg

en zo kwam ik er achter dat de knop "Autosom" verkeerd ingesteld was. Nu is alles echt weer goed.

Fijn dat jij er zelf achter bent gekomen.

Terug
Bovenaan Onderaan