• Belangrijk: in dit forum helpen enkel de Security Analists; lees Wie gaat mij helpen

Voortdurend melding van trojaans paard.

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi Abbs,

Geen idee, maar weet wel in alle eerlijkheid te zeggen dat ik over een legale versie beschik. Maar goed begrijp uw standpunt. Heb uw suggesties uitgevoerd, wat moet er nu verder gebeuren?

Mvg,

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
Hoi Salta, had je soms voordat je op Office 365 overging je vorige officepakket soms geactiveerd met KMS?

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi Abbs,

Naar ik mij herinner was dat zo. Begrijp nu waarom ik altijd moeilijkheden ondervond met Office 365. Bv. de updates deden het niet. Heb zelfs Microsoft zelf laten tussenkomen om probleem op te lossen. (Is al enkele maanden geleden) Het was die persoon die me vertelde dat er geen twee versies tegelijk kunnen functioneren (daarom dat ik even schrok met uw melding). Aanvankelijk leek of de kwestie opgelost was, maar dus niet.
Ik denk (hoop) dat dit nu opgelost zal zijn. Van harte bedankt abbs.

Moet er verder nog iets gedaan worden?

Abbs, bestaat er hier iets om steun te betuigen, vind dat nergens.

Mvg,

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
Hoi Salta, ik ben geen abbs; abbs is ook wel een stukje jonger dan ik ben!
Er komt nog een doneerknop, maar dat is iets voor tweede helft van dit jaar, als we weer op een goedkopere maar excellente server draaien - dat gaat eind juni gebeuren.

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi Abraham54,

Sorry voor misverstand. Moet er verder nog controle op de Pc uitgevoerd worden, of is alles klaar?

Mvg,

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.396
Oplossingen
1
Reactiescore
302
Punten
123
Leeftijd
56
Hallo,

Die @Abraham54 bemoeit zich er graag mee daarom deze verwarring;)

Maar we gaan gewoon netjes verder, we hebben dan de restanten van de tool KMS verwijderd die er
nog opstonden des te beter voor je systeem.

Doen we nog één test:

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is en geen items zijn gevonden klikt je op Sla standaardreparatie over zijn er wel items gevonden klik op Quarantaine.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Doorgaan.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi abbs,

Heb geen doorgaan gezien, hier de log.

Mvg,

Bijlagen

• AdwCleaner[S02].txt
    1,5 KB · Weergaven: 3

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.396
Oplossingen
1
Reactiescore
302
Punten
123
Leeftijd
56
Hallo,

Heel mooi, dan is deze pc ook weer schoon en mag je het laatste doen:

Stap 1.
Voer de volgende stappen uit om Farbar Recovery Scan Tool te verwijderen.

• Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Stap 2.
Voer de volgende stap uit om
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes te verwijderen.

• Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens links op Instellingen.
  • Scrol naar "Verwijder AdwCleaner" en klik op Verwijderen.
  • Nu word "AdwCleaner" van je pc`verwijderd.

Stap 3.
Schijfopruiming. <----klik hierop.

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi Abbs,

Fantastisch, bedankt. Toch nog dit. Heb via Windows instellingen, bijwerken en beveiligen en geavanceerde opties staat op aan. Wanneer wordt uitgevoerd blijken de updates van Office 2016 binnengehaald nog altijd binnengehaald te worden (zie bijlage). Office 2016 is nochtans volledig verwijderd zoals u weet. U kunt zien dat Office 365 op de PC staat. Hoe is dit nog mogelijk?
Andere vraag uit interesse, waarom is driver booster 8 geen aangewezen tool om programma's te verwijderen, vermits het toch de drivers van het systeem upload?

Mvg,

Bijlagen

• 2021-04-08.pdf
    108,6 KB · Weergaven: 4
  • Configuratie.pdf
    97,2 KB · Weergaven: 3

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.396
Oplossingen
1
Reactiescore
302
Punten
123
Leeftijd
56
Hallo,

Die updates zijn voor je Microsoft 365-apps het zit in (Version: 16.0.4266.1001 - Microsoft Corporation)
Dat houd in dat 2016 word aangeven, dus alles is netjes in oorden.

Dan over "driver booster 8" dit soort programma's kan je beter niet gebruiken omdat ze vaak meer mee installeren als drivers alleen.
Ten tweede drivers, stuurprogramma's kan je het beste altijd bij de leverancier (maker) van het product zelf zijn.
Dan weet je zeker dat je de juiste heb.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
Ik ben het helemaal met abbs eens, driverprogramma's kunnen zelfs in staat zijn Windows te vernaggelen.

Kijk op de site van de computerfabrikant of ingeval er een merk moederbord is gebruikt, op de site van die fabrikant.

Ik ben zelf een notebook gebruiker en beperk me tot een product van of Dell of van Lenovo.
Waarom, juist omdat beide fabrikanten een zeer goede ondersteuning geven, die meerdere jaren omvat!

Saltadoom

Nieuw Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Reacties
32
Reactiescore
2
Punten
8
Hoi Abbs en Abraham,

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het Driver Booster programma reeds een aantal jaren dienst heeft gedaan. En eigenlijk nooit problemen ondervonden buiten dit eenmalig feit, dat na driver update, een USB poort niet meer werd herkend. Maar dat euvel kon snel opgelost worden. Daarenboven worden drivers gevonden waar we zelf geen benul van hebben en worden die allemaal netjes geüpdatete. Qua eenvoud kan dat tellen toch! Maar goed het is nu verwijderd en dat blijft zo.

Mvg,

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.396
Oplossingen
1
Reactiescore
302
Punten
123
Leeftijd
56
Qua eenvoud kan dat tellen toch! Maar goed het is nu verwijderd en dat blijft zo.
Lukt het je niet via de maker drivers te vinden kan je altijd nog terug vallen hierop, kijk alleen uit dat het geen extra mee instaleerd.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Bovenaan Onderaan