Volume

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 38
  • Weergaven 2463
K

Kate40

Gast
Tot voor het binnenhalen vande creator en het installeren van kaspersky internet security, kon ik het volume bij spotify flink hoog zetten. Nu vind ik het maar magertjes. Via conf.scherm heb ik de volumeschuiven op vol gezet, maar ik ben nog niet tevreden. Waar kan het aan liggen?

• Volume-instellingen Soms hebben apparaten meerdere volume-instellingen. Zie hieronder hoe je de volume-instellingen voor jouw apparaat kunt controleren.
  • Audiohardware - Staan je luidsprekers aan? Is je koptelefoon goed ingeplugd? Werkt al je audiohardware goed? Je kunt het testen door muziek af te spelen vanaf een andere bron of met een ander apparaat.
  • Up-to-date software Controleer of alle software, ook de app, up-to-date is. Voor computers: controleer ook het stuurprogramma van je geluidskaart. Als je de webplayer gebruikt, controleer je of je je internetbrowser moet updaten.
  • Het is mogelijk dat je muziek afspeelt op een ander apparaat via Spotify Connect. Ga naar BESCHIKBARE APPARATEN en selecteer het apparaat dat je gebruikt.
  • Je kunt Spotify niet op meerdere apparaten tegelijk gebruiken. Wordt je account op een ander apparaat gebruikt? Als dat zo is, volg dan deze stappen om op alle apparaten uit te loggen.
  • Systeemfout - Als er een systeemfout is opgetreden, kun je een foutmelding krijgen. De melding zie je in een blauwe balk bovenaan in de app. Of controleer de meldingen op je apparaat.
Als het probleem na al deze checks nog niet is opgelost, zou een volledige herinstallatie moeten helpen. Volg hier de stappen.

Nadat ik alle genoemde zaken afgewerkt heb en zeker weet dat alles werkt zoals het moet, vind ik nog steeds dat ik het een week geleden harder kon zetten. Maar bij het woord 'herinstallatie' had ik meteen vrede met het geluidsniveau dat ik nu heb! :expressionless::)
Ik zet er dus nog een punt bij:
. denk aan je oren en je buren, het hoeft niet zo gek hard!
Dank je wel voor je antwoord, Toska.

Ik weet niet of ik dat al een keer gevraagd heb, maar wat is het merk en type notebook dat jij gebruikt?

Hoi, ik wil dit wel doen, maar dan moet ik het snappen, vind je niet. En ik snap niet dat ik een week geleden, met mijn windows 10, meer geluid had dan nu. Toen had ik alles hetzelfde als nu, dus ook drivers. Heb ik die nu weggemaakt? 10 was er toen en is er nu nog.

Wat snap je nu niet?

Zeg maar waar mijn denken verkeerd gaat.
Ik heb windows 10, geen 7 of 8. Tot voor een week ging alles hard genoeg. Windows 10 heb ik al een hele tijd, maanden zelfs. Waar waren die drivers al die tijd als ik die nu nodig heb en moet gaan installeren? In die maanden heb ik het kennelijk zonder die dingen gedaan. Heeft mijn laptop nog nooit drivers gehad? Kneuterig, hoor.
Dus is nog steeds mijn vraag: wat is nu veranderd? Als ik toen zonder drivers kon, kan dat nu toch ook? Er moet iets anders zijn, maar ik weet niet wat.

Nadat ik het 10 keer gelezen had en ik nog steeds niet begrijp hoe het kan veranderen, leek het me een goed plan om maar gewoon te doen wat jij zei. Dan maar zonder begrijpen, want dat hoeft ook niet altijd!
Maar...... het kon niet geinstalleerd worden. Het hoorde er niet bij.
Zal ik maar via HP support assistent gaan zoeken naar drivers, als ik die dus nodig heb? Dan vind ik vast wel wat.

Windows 10 komt voort uit Windows 8.
Dus een Windows 8 driver kan je in Windows 10 installeren.

Ik heb diverse malen Window 10 geïnstalleerd in het verleden, ook in mijn Dell uit 2008 en daarin installeerde ik dan de Intel Chipdriver die voor Windows 7 is uitgebracht.

Ik heb al even rondgekeken op zoek naar drivers voor een HP pavilion g6 en dan verdwaal ik! Opeen gegeven moment had ik via HP support assistant iets wat ik dan via google moest opzoeken. Daar vond ik allerlei keuzes en ze leken me allemaal wel wat. Tja. Windows 8 stond er ook bij. Maar er holde een instructievideo voorbij, die ik waarschijnlijk de rest van de avond moet gaan bekijken om het te onthouden en daarna te doen! Bovendien weet ik nu niet of ik dan heel dure dingen ga downloaden, en..... ik moet een keus maken uit allerlei onbegrijpelijke dingen!
Ik ga straks Spotify weer eens aanzetten en dan bepalen of dit het allemaal waard is. Een mens moet tevreden zijn! Kijk, als het nu uitvalt, dan zie ik het nut vast wel.
Sorry Abraham, je kent me: als ik niet precies weet wat en waarom ik iets doe, dan zie ik de leeuwen, beren en tijgers al hier voor mijn laptop liggen!

Nou geef ik jou direct de mogelijke oplossing via IDT Audiodrivers via Dell en dan ga jij naar de HP Suppport.
Maar ja, het is jou notebook.
Als je bij Windows 7 was gebleven had je die problemen niet gehad.

Ja dat zal wel. Maar ik heb jouw oplossing geprobeerd, maar ik kreeg steeds de mededeling dat ik het niet kon downloaden: het hoorde er niet bij. Dus ik kon niet verder met jouw oplossing! En daarna heb ik gevraagd of ik dan maar naar HP support assistant zou gaan, hoewel ik wist dat ik daar niets van zou begrijpen.
Ik kan me Windows 7 niet eens meer herinneren, maar het zal wel schitterend zijn geweest. Toch was er een reden om nr 10 te laten verschijnen, of is dat gewoon een kwestie van experimenteren van een aantal computerfreaks geweest? Ik heb er toen niet bij stil gestaan, maar ik leer op dit forum veel, wat ik nu niet meer ga doen, maar wat me wel had geleken. Je maakt een keus, nietwaar.

Waaerom kan je die download niet downloaden - komt soms Smartscreen er tussen - dan op doorgaan klikken.
Of een andere browser gebruiken!

Ik heb het opnieuw geprobeerd. Ik heb nu 2 downloads, want via jouw link kon ik 2 dingen binnenhalen. De bovenste was een update, maar die heb ik nu ook maar geprobeerd. Downloaden gaat goed, maar dan ga ik verder (als adm. uitvoeren komt nergens te staan) en na 2 seconden lees ik dat de hardware niet gevonden is. Ja, als zij het al niet vinden, wie ben ik dan!
Maar nu heb ik alle schuiven van het geluid maximaal open gezet en dan is het eigenlijk iets te hard. Dat was ik niet gewend, halverwege was het al aanvaardbaar! Nou, het is een kwestie van wennen, zullen we maar denken.
Misschien is het wel gekomen door Kaspersky, die vindt dat ik veel te hard Elvis en Bruce Springsteen draai! Het zou me niet eens verbazen, want ik dacht er gisteren opeens aan dat ik de firewall van windows moest uitschakelen.
Niet meer nodig: hij was uit, en ik las (met een uitroepteken!), dat dit voortaan allemaal door Kas geregeld zou worden. Of ik maar even wat anders wilde gaan doen!
En dus doe ik iets anders en blijf ik maar bij dit volume. Ik had in het begin de hoop dat het een kwestie van een vinkje of zo was, want daar zijn ze gek op bij Windows.
Dank je wel voor je poging om me in het gareel te krijgen!

Er is geen enkele antivirus - ook Kaspersky niet - die iets doet met de volume regeling in Windows.

Dat de IDT-audiodriver geen hardware kan vinden, kan twee oorzaken hebben.
Of de installatie had niet genoeg rechten meegekregen of de chipset zelf werkt niet goed.

Dank je wel dat je nog even reageert! Hoe krijg ik die rechten? En moet ik echt allebei de mogelijkheden downloaden? Je ziet, het laat mij ook niet los! Ik wil nog even niet aan chips denken.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Terug
Bovenaan Onderaan