Volkswagen E-Kever Cabriolet

De Volkswagen E-Kever Cabriolet kan voor leifheebers een droom zijn, die nu kan uitkomen.

4227297_original.jpg

Achter de dikke witte rand onder de "treeplank" zit de accu. De eBeetle op de foto combineert de carrosserie van
een VW 1303 met de achterlichten van een VW 1302. © VW

Volkswagen presenteert een VW Kever (met klassiek origineel uiterlijk, dus geen VW Kever) met elektromotor.
De E-Beetle is voor het eerst te zien op de IAA in Frankfurt. In het verleden waren er enkele autohobbyisten die
een elektromotor inclusief accu in een originele VW Kever hadden getransplanteerd. Maar dit zijn projecten die
niet door VW zijn goedgekeurd. De nieuwe eBeetle is echter het eerste officiële project van dit type van Volkswagen.

Volkswagen Group Components levert de complete e-aandrijving voor de historische Kever. De e-aandrijving, de
eenversnellingsbak en het accusysteem zijn gebaseerd op de nieuwe VW e-up!1. Zo komen de e-motor en de
eenversnellingsbak uit Kassel, terwijl de onderdelen van het accusysteem uit Braunschweig worden geleverd.

De ombouw van de historische Kevers zal worden uitgevoerd door de specialist eClassics uit Renningen bij Stuttgart.
Geïnteresseerde klanten kunnen daar vanaf 2020 de ombouw bestellen.

4227288_original.jpg

Geen luchtgekoelde 4-cylinder boxer meer die achterin kakelt. Maar de e-motor schuift iets verder naar voren dan de
originele boxer en ligt nu in de originele achterbak van de Kever. Daarom kan helemaal achteraan een nieuwe, extra
kofferbak worden geïnstalleerd. © VW


Thomas Schmall, voorzitter van de raad van bestuur Volkswagen Groep Componenten. "Wij bieden Keverbezitters dus
een professionele ombouwoplossing met serieonderdelen van de hoogste kwaliteit."


4227287_original.jpg

Onder het rechter achterlicht zit de laadstekker. © VW


De e-Beetle heeft een vermogen van 60 kW / 82 pk. Ter vergelijking: de in Duitsland verkochte VW Kevers hadden een
maximum van 50 pk, maar meestal slechts 34 pk (in Brazilië en Zuid-Afrika waren er ook Kevers met iets meer dan 50 pk).

4227218_original.jpg

E-Käfer © VW


Het batterijsysteem wordt in de vloer van de auto geïnstalleerd en bestaat uit maximaal 14 modules, elk met een
capaciteit van 2,6 kWh. Samen leveren de lithium-ion batterijmodules een energie-inhoud van maximaal 36,8 kWh.
Het hogere vermogen en het hogere gewicht als gevolg van de elektrificatiescopes vereisen een aanpassing en
versteviging van het chassis en de remmen. Ondanks het nieuwe totaalgewicht van 1.280 kg (een originele standaard
Kever weegt iets minder dan 800 kg, de originele cabriolet minder dan 1.000 kg), accelereert de geëlektrificeerde
Beetle volgens VW in iets minder dan vier seconden naar 50 km/u en in iets meer dan acht seconden naar 80 km/u.
De theoretische actieradius van de e-Beetle, die snelheden tot 150 km/u kan halen, bedraagt volgens VW meer dan
200 km. Mocht de e-Beetle onderweg zonder stroom komen te zitten, dan maken de geïnstalleerde grootvolume
componenten het mogelijk CCS snel op te laden. Op die manier kan in de e-Beetle in ongeveer een uur tijd energie
worden opgeslagen voor meer dan 150 extra kilometers.

Klanten brengen ofwel hun eigen Kever mee en laten hem ombouwen. Of ze geven eClassics de opdracht om een
Kever volledig als eBeetle voor de klant aan te schaffen.
Als alternatief kunt u ook gewoon een kant-en-klare vloer kopen.

Voor meer informatie over de mogelijkheden:
 

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Berichten
642
Reactiescore
370
Punten
63
Leeftijd
65
Locatie
Nuth-Limburg
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
VW Kever was mijn allereerste auto die ik kocht, is 7 jaar mijn maatje geweest.
kan me nog de winters herinneren , het ijs zat zowel aan de buitenkant als wel aan de binnenkant.
mooie herinneringen aan , heel wat kilometers gemaakt met dit karretje

 

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
24.118
Reactiescore
6.328
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Mijn moeder heeft ook jaren een kever gereden, meerdere zelfs.
Wel iedere keer een nieuwe.
 
Bovenaan Onderaan