Volgens mij moet ik Abra (of kate in de juiste 2018 mode) een vraag stellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 188
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 1464
V

Verwijderd forumlid 188

Gast
Met andere woorden, ik heb helemaal geen idee waar ik dit moet neer pladijzen.
Als nieuw lid moet je toch wat.
In bijlage, voor Abra om wat centjes in de lade te krijgen op de Abradag:innocent:

Tja, ik had mijn jurk anno 2018 net in de was, dus omdat mijn kledij niet in orde was, ben ik niet verder gekomen dan naar Opa Pijp te kijken. Hoe het verder had gemoeten, weet ik niet, maar ik weet wel dat ik tot nu toe nooit iets win, dus daar leg ik me bij voorbaat al bij neer. Ik wacht op de straatprijs bij de postcodeloterij!

En volgens mij moet Kate, in een spijkerbroek anno 2017, een vraag stellen aan Dotchiejack: denk je er nog even aan om mij/ons bij te praten over die 7 grote of kleine honden die bij jou rondhuppelen?

Ik wilde Abraham54 op deze plek alleen maar complimenteren met zijn nieuwe avatar.Kijk maar Casablanca

denk je er nog even aan om mij/ons bij te praten over die 7 grote of kleine honden die bij jou rondhuppelen?
Oei,schend ik niet de nieuwe privacywet AVG als ik de gegevens van mijn honden zomaar op het forum zet?
Het verhaal begint een twaalf jaar terug.
Mijn vrouw is stapelgek van cavalier king charles spaniels. (zoals de lady in lady en de vagebond)
Ik ben 12 jaar terug op valentijn 's morgens vroeg het huis uitgeglipt en ben teruggekomen met een, jawel een cavke.
Nadien is het een beetje uit de hand gelopen.
De rest van de honden dat we hebben of hadden waren sukkelaars die ofwel aan het aanschuiven waren voor een spuitje
naar de eeuwige jachtvelden of in een asiel waren aanbeland.
Laten we maar beginnen met de grootste, dit is een labrador,die is nu 14 jaar en is een drietal jaren bij ons.
Zijn bazin was overleden en het baasje moest verhuizen naar een appartement op de eerste verdieping,
de labrador heeft last van zijn heupen en kan of mag geen trappen lopen. Resultaat kandidaat voor de eeuwige jachtvelden.
De volgende in grote is een Mechelse herder, kandidaat voor het asiel of de eeuwige jachtvelden, die was 11 maanden jong als zij bij ons kwam,
nu is ze 6 jaar Op de leeftijd van 11 maanden waren we al de vierde eigenaars.
De labrador en Mechelse herder zijn de grote honden.
De middelgrote honden zijn onze eerst cavalier, een tweede cavalier en een niet te raden vuilbak ras.
Onze tweede cav in bij ons terecht gekomen via een kleine omweg. De hond moest ergens weg, waar weet ik niet maar een tiener
had die meegenomen naar huis,helaas mocht ze het cavke niet houden van haar moeder,nu kende die moeder toevallig mijn vrouw,
zodoende.
Het niet te raden vuilbakje was een Poolse straathond (we hebben er twee) Die is bij ons terecht gekomen via een Nederlandse
organisatie die voor Poolse straat & asiel honden een nieuwe thuis zoekt. De twee schatten waren al door een Nederlands koppel "besteld",
die hadden helaas afgehaakt, zodoende daar waren ze dan. (mijn halve trouwboek is lid van het betreffende forum)
Dan onze twee kleine honden één ervan is de tweede Poolse straathond,die denkt dat ze een Mechelse herder is maar ziet eruit als een Jack Daniels.
(oops, een jack russell terriër met nog iets, maar wat,hmm)
and last but not least, in zijn boekje staat vlinderhond, maar ziet er meer uit als benji (die uit de films) Die moest weg omdat de bazin zwanger was en ze was blijkbaar
allergisch geworden. Wij weten ondertussen beter, hij zeikte een eind weg in huis, maar ondertussen volgt hij braaf de andere blaffers naar buiten.
Er maar een probleem meer met dit kereltje, gezien hij nog zijn bagage heeft denkt hij dat hij de grote baas is in huis.
Lief heksje, hopelijk is het genoeg, ik heb nu al geen fingerspitzengevoel meer. (teveel tokkel tokkel op mijn tokkelbord)

Kijk in Media en dan Fotoalbums - daar staan hondenfoto's van twee andere forumleden.
Dus heel graag ook daar foto's van jouw honden!

Wat een verhaal, Dotchiejack! En ik vind het subliem zoals ze allemaal een thuis bij jullie gevonden hebben! Daar kan menige hondenbezitter een voorbeeld aan nemen.

Ik vind het heel leuk dat je de moeite genomen hebt om dit allemaal op te schrijven. Ik zie je in gedachten al met al die honden over straat lopen, of gaan ze in tweetallen mee? Hieronder vind je een traktatie voor hen, en als er bij zijn met minder goede tanden, dan maak je er maar een papje van: slobberen mag.
En het idee van Abraham, dat zou ik erg leuk vinden. Ik denk dat Piep zich binnenkort inschrijft als dependance van de Dierenbescherming!
5b095787bfe84-kluifjes.jpg

Het hangt een beetje van de combinatie af, drie drie soms. ze zijn allemaal vriendjes, alleen met de Mechelse herder moeten we wat
oppassen, als er iemand wat te dicht bij het vrouwtje komt (mijne halve trouwboek dus) start haar beschermingsmodus. Foto's heb ik niet, (vraag van Abra), daarvoor moet ik eventjes wachten op mijn madam , op zaterdag en zondag sluit de plaatselijke bakker om 14.00 uur, dan mag ze de overschotten gaan halen die ze dan weer verdeelt via een van haar Faceboek groepjes (Ik ken niets van facebook)
de facebook groep heet "zonder honger naar bed" en dan heeft ze er nog eentje, ik geloof patatjes bestellen. Dat is een groep waar een boer uit de polders patatjes (aardappelen) en nog enkel landbouwproducten (ui,prei.. volgens aanbod.) komt brengen, zoals ik al zei, ik volg het niet(ik heb alleen een bestelprogje gemaakt voor mijn halve trouwboek), maar ik dacht dat de laaste prijs voor 25 kg aardappelen €5 was. Wat ik wel kan zeggen, met deze polder aardappelen kan je alle kanten uit. koken, bakken frituren ..
Ondertussen foto van mijn madam gekregen ( situatie mei 2017), Abra moet die maar op de juiste plaats zetten, die mag ook nog iets doen. :cool:

Wat een verhaal, Dotchiejack! En ik vind het subliem zoals ze allemaal een thuis bij jullie gevonden hebben! Daar kan menige hondenbezitter een voorbeeld aan nemen.

Moest ik er de ruimte voor hebben, bij mij zouden ze ook welkom zijn . Ik heb ook een heel groot hart voor dieren .
Zo weten we nu ook Dotchiejack in de polders woont . Hij mag hier eens een tekstje schrijven , maar dan in zijn streektaal .
Hey man, gaan er veel zeggen, woon jij ergens in een ver vreemd land .

Beste landgenoot ,ik woon helemaal niet in de polders, ik woon in het district Hoboken. bij Antwerpen.
Maar als je wat Antwaarps wilt leren verander je avatar zo dat je gekleed bent mé a Karooe hem.
Ik ben benieuwd om het resultaat te zien.(het is echt Antwaarps)

Haha , hier gaan ze zeggen
verandert nekiej aun avatar da ge der opstojt mee een gekarreut him

Beste landgenoot ,ik woon helemaal niet in de polders, ik woon in het district Hoboken. bij Antwerpen.
Maar polderstad is wel in Hoboken;)
Mvg
d'anvers

Dialecten - ik versta er soms heel weinig van!

Weinig? Ik versta er helemaal niets van. Alleen patatten klinkt bekend, maar dat is mijn hongerige aard!

Beste Abra, polderstad in Hoboken is idd in Hoboken, het is echter een industrieterrein, (in de volksmond, het petroleum dok)
Daar ga ik zeker geen patatjes bestellen of halen.
en als ik de opmerking van ons Swake lees, Swake is blijkbaar slimmer dan de gemiddelde Vlaming.:eek:

@ Swake, volgens mij moet je echt wel oppassen met de nieuwe privacywet AVG .??,betrapt.
Zoals ik al zei, ik heb een slecht karakter, maar het is beter dan geen,en ik hou van een grapje.Bekijk bijlage 449

Nu moet Dotchiejack nog leren hoe afbeeldingen mooi in het bericht zelf te krijgen zijn.

Info - Fotoalbum maken

Terug
Bovenaan Onderaan