Voetgangers met smartphones leven gevaarlijkerr

Dit zijn zulke stomme mensen, dat ik het heel moeilijk vind om alles te geloven. Maar ik geloof dat het in Amerika is en dat maakt het wat simpeler.
Ik heb een smartphone, ben er blij mee, maar hoe lang kan ik dat nog hardop zeggen?

@Kate Het laatste filmpje is opgenomen in Hamburg, Duitsland. Het is gespeeld door acteurs, maar ik ben er van overtuigd dat zoiets ook in werkelijkheid kan gebeuren.
En zolang jij verstandig omgaat met je smartphone, kun jij er blij mee blijven.

Smartphones kunnen erg handig zijn. Ik heb er zelf geen, maar mijn vriendin wel. Hij is al een paar keer goed van pas gekomen. Zo wandelden we een paar weken terug in een natuurgebied en we wisten niet hoe we weer bij de juiste uitgang moesten komen. Normaal oriënteer ik me op de zon, maar het was een zwaarbewolkte dag. Vriendin pakt haar iPhone, een blauwe stip gaf op Google Maps aan waar we op dat moment waren en we konden zien waar onze uitgang was (waar haar auto stond). Ze heeft ook een kompas app op haar iPhone en daarmee konden we zien in welke richting we moesten lopen. Aha, we liepen precies de verkeerde kant op! Omdraaien dus.
Stonden er dan geen betonnen 'paddenstoelen' waarop bestemmingen en afstanden stonden? Niet zo veel meer als vroeger. Bovendien mag je in dat natuurterrein van de verharde paden af (en daar staan natuurlijk geen 'paddenstoelen'). Dat doen we graag, maar daardoor kun je wel eerder verdwalen.
Bij de juiste uitgang aangekomen vroeg een echtpaar om hulp. Zij waren duidelijk bij de voor hun verkeerde uitgang (dat terrein heeft 7 uitgangen!) aangekomen. Hoe moesten ze terug? Bij hun uitgang was een pannenkoekenrestaurant, wisten ze te vertellen. Tja, bij maar liefst 3 van de uitgangen was een pannenkoekenrestaurant. Gelukkig hadden ze daar eerst koffie gedronken en de vrouw had het bonnetje bewaard, iets dat ze anders nooit doet. Toen wist ik waar zij naar binnen waren gegaan en waar hun auto dus stond. We hebben die mensen met onze auto daar maar even heen gebracht. Anders hadden ze nog zeker een uur moeten lopen, met het risico dat ze weer verkeerd uitkwamen.
De vrouw van dat echtpaar had ook een smartphone. Mijn vriendin heeft die vrouw toen uitgelegd hoe ze op de smartphone kan vastleggen waar de auto geparkeerd staat, zodat ze die altijd weer terug kunnen vinden.
Het was zo maar een leuk contact met die mensen. We kregen later nog een bedankkaartje van hun uit Drenthe.

ik heb ook een smartphone hij ligt altijd naast de pc of steekt in zak en kijk alleen als hem gaat :)

images

Op het perron van Lelystad werd een vreemde man zonder smartphone geseind . Er word nog altijd achterhaald wat de man ontbreekt !

Ja, ik geloof grif wat hierboven over de houding en problemen van gebruikers van smartphones gezegd wordt. Maar als ik er goed over nadenk zijn er nog wel een paar apparaten die slecht voor je lichaam zijn.
Ik merk het zelf als ik de hele avond achter mijn laptop heb gezeten. En dat zitten gebeurt uit praktische overwegingen op een stoel die, als er eters zijn, bij de eettafel wordt gezet. Beslist geen Arbo-stoel, dat weet ik zeker! Nee, gewoon de stoel die bij het eetkamerstel hoort.

De RugZorgKliniek houdt voorlopig nog wel patiënten!

Ook voor jouw al oudere lichaam is het belangrijk om op ergonomische wijze met je notebook bezig te zijn.
Het grootste probleem van het notebook is dat het scherm eigenlijk te laag zit, waardoor je met gebogen rug aan het computeren bent.

Terug
Bovenaan Onderaan