virtueel toetsenbord....

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 februari 2019
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Weet iemand waar in WIN10 een instelling staat die, telkens heel irritant, een toetsenbord omhoog laat komen als je bijv. met een tekstverwerker bezig bent of wanneer je hier (!) een bericht schrijft.
Zie bijlage.

Heb jij mogelijk de tabletmodus ingesteld?

Wat is de juiste instelling daarvoor? Hier een nieuwe afbeelding.

Het "oude" configuratiescherm (Kleine pictogrammen) -> toegankelijkheidscentrum -> optie "De computer zonder muis of toetsenbord gebruiken" -> optie "schermtoetsenbord gebruiken", vinkje weg

Klik in de systray op het onlinesymbool.

Het "oude" configuratiescherm (Kleine pictogrammen) -> toegankelijkheidscentrum -> optie "De computer zonder muis of toetsenbord gebruiken" -> optie "schermtoetsenbord gebruiken", vinkje weg
Wat is het oude configuratiescherm en Kleine pictogrammen? Ik werk overigens nog steeds op de oude pc want er is nog wel het een en ander te controleren voordat ik iets overzet naar de nieuwe computer...
In het Toegankelijkheidscentrum staat bij Toetsenbord alles uitgevinkt.

Dat scherm heb ik niet in gebruik. Als ik het wel in gebruik neem, dan zie ik geen virtueel toetsenbord.
Bekijk bijlage 3296

Een envelop zie ik ook niet.

ok denk dat ik nu weet wat er aan de hand is ..
klik op start>instellingen >toegankelijk> klik vervolgens op "toetsenbord en zet de schakelaar om bij het scherm toetsenbord gebruiken .

Sorry, ik heb geen idee waar jij daar toetsenbord ziet. Ik moet dat eerst zelf tikken in INSTELLING ZOEKEN. Daar staat dat.
Maar ik gaf al aan dat daar alles op UIT staat want ik wil alleen een fysiek toetsenbord gebruiken!
Bekijk bijlage 3297

scrol het linker menu naar beneden bij interactie zie jij dan ook het toetsenbord vermeld staan ... jij zit nu bij gezichtsvermogen te kijken !
Bekijk bijlage 3298

bezie mijn afbeelding in bericht #12 eens goed .. meer kan ik er niet op zeggen want jij kijkt er vierkantig aan voorbij ..
in het linker menu zie je in het licht grijs >gezichtsvermogen > gehoor en als laatste interactie
bij interactie heb je dan spraak , toetsenbord , muis en ogenbediening staan .. klik op toetsenbord en zet de schakelaar om bij " het scherm toetsenbord gebruiken "
*hoop dat het nu duidelijk is want echt meer en beter kan ik het niet uitleggen .

Laatst bewerkt:
Ja, dat krijg je met vierkante schermen, hè...?

Volgens jouw prima instructie krijg ik dan het schermtoetsenbord als ik het aanvink. Maar dat wil ik helemaal niet hebben! Ik wil mijn eigen fysieke toetsenbord gebruiken en geen virtueel toetsen dat ineens van onder oppopt als ik een Word tekst wil maken. Heb jij nu ook vierkante ogen...:D?

En kijk eens wat er dan gebeurt:
Bekijk bijlage 3301

this triestig ..
de schakelaar dient hier uit te staan !
Bekijk bijlage 3302

*indien deze uit staat en het virtueel toetsenbord springt evenzeer op dan heb je wellicht een besmetting te pakken !

*of je drukt eens de Windows toets in +de CTRL toets en de letter O

Terug
Bovenaan Onderaan