Video's over autorijden en afgeleid worden door een smartphone

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 56
  • Weergaven 4411
In Dicht bij huis, introduceerde AT&T 6 karakters op een perfect gemiddelde dag.
Hun leven wordt onherroepelijk veranderd door de verwoestende consequenties van een schijnbaar onschuldige blik op een smartphone tijdens het rijden.
Geen enkel bericht is een leven waard. Het kan wachten.

Er zijn in Twente de laatste tijd een aantal ongelukken gebeurd, die mogelijk allen te wijten zijn aan smarthone gebruik.
De moderne mens denkt schijnbaar dat apparaat overal en nergens te kunnen gebruiken.
E-mail, Facebook, What'sAp enz.: het kan wachten.
Dan nu een eerste bump van deze video.

Klopt, niet doen is het advies. Gewoon wegleggen, uitdoen oid. Vroeger had je ook geen smartphone.

Vreselijk! Ik weet meteen weer: als ik auto rijd, zijn alle andere verkeersdeelnemers mijn vijanden!

Veel mensen moeten per se NU dat appje lezen als ze dat niet doen vergaat de wereld. Wanneer men het gelezen heeft dan ziet men blauwe vinkjes dus dan moet er ook geantwoord worden zo redeneert men!

Nieuw.
Een 360 graden ervaring!

Heel indringend! Dit zou iedereen moeten zien en tot zich laten doordringen! Want je mobiele telefoon tijdens het rijden gebruiken kan je laatste daad zijn!!

Heel indringend! Dit zou iedereen moeten zien en tot zich laten doordringen! Want je mobiele telefoon tijdens het rijden gebruiken kan je laatste daad zijn!!

Helaas - de mens wil niet leren - de verslaving aan die smartphones neemt alleen maar toe; men denkt niet meer zonder te kunnen.
Met alle gevolgen van dien.

We leven in een jachtige wereld, met enorm veel media, wat op verschillende manieren tot ons komt.
Om dat bij te willen houden, kan dat in sommige situatie's, levensgevaarlijk zijn!
Er zullen altijd mensen zijn, die ondanks levensgevaarlijke situatie's, de media persé bij willen houden!

Leuk, ik ben benieuwd wat voor reacties jij er op krijgt.

Nog een heel interessante video gevonden die het probleem heel duidelijk maakt:

Ik heb ze allemaal bekeken en eigenlijk moet je dat niet doen vlak voordat je naar bed gaat!

Een bump omdat het actueel blijft en dus aandacht vraagt.

Bump.
Omdat ik het belangrijk vind dat het verkeer veiliger wordt.

En omdat ik nu naar Valkenswaard ga rijden, wil ik er niets meer van weten!

Is dat niet niet onder de noemer struisvogelpolitiek te zetten?
Je zal het maar meemaken dat een smartphone gebruikende automobilist frontaal op jouw auto knalt?
Er zijn al meer dan genoeg van zulke ongelukken gebeurd........

Ik heb al eens op dit topic gereageerd. En nu, op weg door nederland, ben ik even een struisvogel!

Gouden regels: goed anticiperen en afstand bewaren.

Deze struisvogel is heelhuids aangekomen. En ik was blij dat ik al die filmpjes over die sukkels met hun smartphone niet gelezen had. Iedereen in het verkeer is toch al mijn vijand, en dan had ik zeker al die tijd moeten uitkijken naar die onverantwoordelijke mensen! Als het gebeurd was, had ik er toch niets aan kunnen doen!

Terug
Bovenaan Onderaan