Verzamelupdates voor Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 970

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.061
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Microsoft heeft nieuwe verzamelupdates voor Windows 10 uitgebracht.
Hierin zit voor AMD computers de verbeterde Meltdown/Spectre update en verder worden met de updates diverse fouten gerepareerd!

Deze updates zijn via de Windows Update te verkrijgen!

Het betreft de volgende updates:

KB4057142 voor Windows 10 versie 1607: Microsoft Update Catalog
Na installatie van de update bedraagt het versienumber van 14393.2007 naar 14393.2034

KB4057144 voor Windows 10 Version 1703: Microsoft Update Catalog
Na installatie van de update bedraagt het versienumber van 15063.850 naar 15063.877

Microsoft wijst in de release-opmerkingen erop dat de update alleen met succes kan worden geïnstalleerd als de computer Windows Defender gebruikt als antivirussoftware of antivirussoftware waarvan de fabrikant de "Allow Regkey"* al heeft bijgewerkt.
Als dit niet het geval is, moet de fabrikant van de antivirussoftware op de hoogte worden gesteld.

"Allow Regkey"* = HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\QualityCompat /v cadca5fe-87d3-4b96-b7fb-a231484277cc

Voor Windows 10 versie 1709 is voor alle computers daarmee uitgevoerd, een nieuwe grote verzamel update uitgebracht.
Deze update wordt NIET via de Windows Update verstrekt.

KB4073290 voor Windows 10 Version 1709: Microsoft Update Catalog

Abe dank voor de mededeling! Alleen vraag ik me af of Kaspersky Free de z.g. "ALLOW REGKEY" kent? Ik zou natuurlijk Kaspersky op disabled kunnen zetten en tijdelijk Windowsdefender gebruiken totdat de boel is bijgewerkt, maar ik weet niet of dat zal werken?

Overigens ga ik over een paar minuten de C schijf van mijn oude computer opnieuw installeren (D moet blijven staan)

O ja, begrijp ik nu goed dat ik die AMD updates zelf bij Microsoft moet ophalen en dat ze niet automatisch worden geïnstalleerd?

Inderdaad ja (sorry) lezen is ook een kunst... Ik heb de onderste nu opgehaald Abe.

Laatst bewerkt:
Hans, als het een troost voor je is: ik heb ook Kaspersky Free en het liep als een trein met die onderste update. En ik heb er niets mee gedaan van te voren. Maar ik gebruik nog wel de Windows Defender Firewall, omdat Free die niet heeft.

Ha Kate, ja ik heb die update nu ook geïnstalleerd en de Windows versie is nu opgewaardeerd naar Versie 1709 (had ik al)
maar de Build is opgewaardeerd naar 16299.194. Nu heb ik ook de laatste bescherming.

Nu nog een vervelend en tijdrovend klusje. Op de andere (oude) computer Windows 10 opnieuw installeren en daarna (duurt nog langer) alle andere programma's opnieuw installeren, pffff (zonde van mijn tijd)

Ha Hans, ik lees toch: oude computer. Is hij die tijd van jou nog wel waard? Mijn oude laptop (waarvan de behuizing dus kapot is) heeft nog een harde schijf die waarschijnlijk nog goed is. Ik heb lang en diep nagedacht, en gekeken wat een stickie bij de Action kost.
Ik heb nu al een grote externe harde schijf van 1 terabyte en een paar stickies. Op de externe HD zitten al mijn bestanden, en de SysteemImage. En nog is de helft niet in gebruik. En op de stickies passen meer foto's dan ik in jaren nog ga maken, en er zitten er al onnoemelijk veel op

En dus ga ik met die oude harde schijf niet naar een winkel. Het er uit halen met een nieuwe behuizing kost 50 euro en dat is veel geld voor een heks! En daarna moet ik me gaan afvragen wat ik allemaal in vredesnaam op dat ding ga zetten! Ik kan er wel de markt mee op! Dus is die klus zonde van mijn geld (en ook van mijn tijd!).

Nee Kate, ik heb op 1 bureau 2 desktopcomputers staan, 1 HP computer net nieuw en daarnaast mijn oude waarop mijn kleinkind allerlei spelletjes mag spelen.

Nu is het zo, dat de computerproblemen alléén op de oude waren. De nieuwe draait prima maar beide computer hebben een AMD processor, vandaar die speciale updates vanaf Microsoft. m.a.w. Ik koop niets nieuws maar ik vernieuw-formatteer de C- partitie van de oude slechts.

Ga ik nu mee starten.

Ja - hebt nu de meest courante versie van Windows 10 - inclusief de beveiligingen tegen Meltdown en Spectre voor AMD-processoren.

Ja, dank je Abe. Ik wil op de nu schone Pc die Free Office gaan gebruiken, geen problemen te verwachten?

Dat moet je dan afwachten - ik heb er zelf met proefdraaien en gebruik in Linux geen problemen mee ondervonden.

Pfff, toch weer een probleempje.

De update voor Windows Defender gaat niet goed. Ik krijg de melding:
Definitie-update voor Windows Defender antivirus
(definitie 1.261.72.0 FOUT 0x800700002 (zal later opnieuw worden gedaan)

Die Windows Defender fout heb ik al in jouw andere topic beantwoord.

Terug
Bovenaan Onderaan