Vertaling in Zorin

Op de Nederlandse vertaling van Zorin OS Core 12.1 is niets aan te merken, dat is uitstekend verzorgd.
Het enige wat een beetje slordig is, is de Gnome Shell Weather Extention. Daar loopt het een beetje door elkaar.

58f4e7b3e7ea1-Schermafdruk_van_2017-04-17_17-58-44.png

Wel geinig, dat je het bureaublad als een 3D kubus kan laten kantelen.
Wel heb ik dat na het opstarten, er geen klok e.d. getoond wordt, dat gedeelte blijft leeg.
Soms is het er ook wel!

Die instelling is niet te benaderen, omdat het niet in systemtray getoond wordt. Via een andere menu zag ik wel dat de klok er zou moeten staan.
dit venster kwam er te staan na een herstart,
58f5ed2039008-IMG_20170418_123749.jpg

Ah, je gebruikt niet de huidige versie 12.1. Is dat Zorin 11 en gebruik je dat omdat het lichter is?

Ik neem aan dat alles geüpdatet is. Wellicht is een installatie met een nieuw gedownloade ISO verstandig.

Schermafdrukken kun je ook met de PrtSc knop op je keyboard maken. Waarschijnlijk vindt je het resultaat dan in de map Afbeeldingen.
In het startmenu kun je ook schermafdruk intoetsen en kiezen. Daarmee kun je ook schermafdrukken (screenshots) maken en in de map naar jouw keuze plaatsen.

58f5fd603efb3-Schermafdruk_van_2017-04-18_13-29-12.png

58f5fd7899a31-Schermafdruk_van_2017-04-18_13-29-26.png

@Prutser

Open eens een terminal venster en voer onderstaande opdracht in . Lukt het dan ?

Code:
sudo apt-get install indicator-datetime

Waarom die foutmelding verschijnt heb ik het raden naar . Phyton is een programmeertaal voor Developers (ontwikkelaars)

Ah, je gebruikt niet de huidige versie 12.1. Is dat Zorin 11 en gebruik je dat omdat het lichter is?

Ik neem aan dat alles geüpdatet is. Wellicht is een installatie met een nieuw gedownloade ISO verstandig.
Ik was in de veronderstelling dat ik 12 had, maar het is Zorin 11 32 bits. En ik vermoed de lichte versie.
@Prutser

Open eens een terminal venster en voer onderstaande opdracht in . Lukt het dan ?

Code:
sudo apt-get install indicator-datetime
Ik heb een en ander uitgevoerd, en nu staat er het wel!

Mooi, kun je nu ook proberen om een schermafdruk van je bureaublad te maken en hier plaatsen?

Ik weet niet hoe ik een afbeelding moet invoegen, als ik op media of afbeelding, moet ik een of andere url invullen.

Jij gebruikt IMGDumper voor de afbeeldingen die je hier geplaatst hebt. Voor je schermafdrukken doe je hetzelfde.
In #9 leg ik uit hoe je schermafdrukken maakt en waar de afbeeldingen komen te staan, die je in IMGDumper kunt gebruiken.

Ja natuurlijk, was dat even vergeten. Maar ik zit nu weer op mijn Windows pc, op de andere kan ik als ik de url geplakt heb, de reactie niet plaatsen, pagina ververst niet. :)

Ik heb net op mijn Linux computer ZorinOS 10 Core 64-bits geïnstalleerd en geen enkel probleem ondervonden met Nederlandse taal of toetsenbordinstellingen . Alles staat ingesteld zoals ik het zelf wou . Ik draai hier nu Ubuntu Mate , LMDE2 , ElementaryOS en ZorinOS allemaal naast elkaar .

op de andere kan ik als ik de url geplakt heb, de reactie niet plaatsen, pagina ververst niet. :)
In Zorin heb je waarschijnlijk dezelfde browser als bij je Windows PC. De upload methode van afbeeldingen in IMGDumper is dan ook hetzelfde.
Wat ook kan is dat Zorin 11 naast het datum en tijd probleem, nog andere kuren vertoont. In dat geval vertrouw ik de Zorin ISO kwaliteit niet zo.

Terug
Bovenaan Onderaan