Verschil tussen een wifi- en kabel netwerk kaart.

• Onderwerp starter Onderwerp starter cooper
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1176

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Waarderingsscore
116
Punten
63
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,
In mijn laptop steekt een Realtek RTL 8723 AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC , dit is een wifi kaart .
Er zit ook een Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E GIGABIT ETHERNET-CONTROLLER (NDIS 6.30) in de laptop.
Dit is de kabelkaart volgens mij.
Is dit juist?

Ik ben op zoek naar een stuurprogramma voor de Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E GIGABIT ETHERNET-CONTROLLER (NDIS 6.30.)

Het huidige stuurprogramma dateert van 2013 en ik denk dat er nu een recentere driver moet zijn.
Ik heb die nog niet gevonden. Misschien weet u die staan?
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/yJPYsVvH][/URL]

Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E GIGABIT ETHERNET-CONTROLLER (NDIS 6.30.)

Het huidige stuurprogramma dateert van 2013 en ik denk dat er nu een recentere driver moet zijn.
Als de Ethernerkaart met deze driver goed werkt, zou ik er ondanks de oudere datum niets aan veranderen.

Je hebt neem ik aan al dmv rechtermuisknop op het desbetreffende ethernetcontroller te klikken en op stuurprogramma bijwerken geklikt op stuurprogramma bijwerken te klikken.
Via Duckduckgo en zoeken op Qualcomm Atheros kwam ik hier uit, en gezocht op jou type nummer AR8161

Onder het kopje download is een driver te vinden die te downloaden is.

Maar als het goed werkt zou ik niets veranderen.

Als de Ethernerkaart met deze driver goed werkt, zou ik er ondanks de oudere datum niets aan veranderen.

Je hebt neem ik aan al dmv rechtermuisknop op het desbetreffende ethernetcontroller te klikken en op stuurprogramma bijwerken geklikt op stuurprogramma bijwerken te klikken.
Via Duckduckgo en zoeken op Qualcomm Atheros kwam ik hier uit, en gezocht op jou type nummer AR8161

Onder het kopje download is een driver te vinden die te downloaden is.

Maar als het goed werkt zou ik niets veranderen.
Vriendelijk dank voor uw antwoord. Ja je hebt gelijk. Het veiligste is als de laptop goed werkt om geen andere driver te updaten.
Alleen in één slaapkamer heeft hij een trage verbinding met het internet.

Maar ik twijfel een beetje omdat met mijn andere laptop Lenovo die voorheen ook een trage verbinding had in deze slaapkamer, nadat ik op bijwerken van het stuurprogramma had geklikt, de verbinding wel goed werkte. Het is wel een update van Microsoft en niet van de desbetreffende firma.

Daardoor weet ik wel dat het geen obstakel in de binnenmuren is die het signaal tegenhoud.
Mijn huidige versie van deze ethernet kaart is 2.1.0.16 en de driver die jij hebt gevonden heeft de versie 2.1.0.21

Er staat ook bij dat hij is geschikt voor Windows 10. Mijn versie stamt reeds vanaf 2015 en dus was het toen Windows 7.
Volgens de versie en Windows 10 is deze driver een opvolger van mijn huidige driver.

Als je eerst een systeemherstelpunt maakt is het misschien veiliger, maar voorlopig stel ik het nog uit omdat het niet echt nodig is.

Dit is tenminste een goed antwoord en echte hulp, niet zoals deze van Hana. En trouwens wat komt hij er weer tussen.

grtz,

cooper

Hoe traag is traag?

Heb je toevallig een modem dat zowel 2,4 als 5 ghz ondersteund?
bepaalde systemen van Lenovo willen nog wel eens een onverklaarbare voorkeur houden voor 2,4 ghz ook als je vlak naast je modem zit. Als hij dan toch een keer 5 pakt merk je het verschil gelijk

Hoe traag is traag?

bepaalde systemen van Lenovo willen nog wel eens een onverklaarbare voorkeur houden voor 2,4 ghz ook als je vlak naast je modem zit. Als hij dan toch een keer 5 pakt merk je het verschil gelijk
niets bizars aan eigenlijk: 5 Ghz is minder draagkracht maar sneller en 2,4 GHz meer draagkracht en trager. de lengte van de draaggolf (x GHz) is bepalend voor de afstand ...
in de eigenschappen van de wifi-adapter staat er een voorkeurs instelling van 2,4 of 5 GHZ, meestal staat die op 'auto': de sterkste draag golf wordt dus aanvaard!

Je kunt eerst een systeem herstelpunt maken, of/en met een backup programma een systeem image maken, dan de update voor de driver doen.

Je kunt als het niet goed werk altijd weer de vorige driver terug zetten.
Dat gaat via hetzelfde venster als waar je de driver update als ik het goed zeg uit mijn hoofd doet. Ik zit nu op mijn telefoon namelijk.

Je zou ook nog eens kunnen kijken of het ingestelde wifi kanaal heel druk is, waardoor je minder bereik hebt, en dus minder sterk signaal.

Ik gebruik hiervoor op mijn telefoon wifi anyser.

Ik vind er voor de pc eentje van Microsoft.
https://apps.microsoft.com/store/detail/free-wifi-analyzer-tool/9NBLGGH5XZ1Z?hl=en-us&gl=us

Om echt goed te testen hoe je bereik is het aan te bevelen de wifi tester op meerdere plekken in huis te testen. In ieder geval de plekken waar jij je laptop gebruikt.

Om te kijken hoe traag de verbinding is of hoe snel.
Kun je een snelheidstest uitvoeren.

Hello,
In mijn laptop steekt een Realtek RTL 8723 AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC , dit is een wifi kaart .
Er zit ook een Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E GIGABIT ETHERNET-CONTROLLER (NDIS 6.30) in de laptop.
Dit is de kabelkaart volgens mij.
Is dit juist?

Ik ben op zoek naar een stuurprogramma voor de Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E GIGABIT ETHERNET-CONTROLLER (NDIS 6.30.)

Ik heb die nog niet gevonden. Misschien weet u die staan?
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/yJPYsVvH][/URL]
Ga gewoon naar de website van het merk van je computer, typ daar in de zoekbalk je merk en benaming in en dan krijg je alles te zien van alle drivers en bekijk daar of er een nieuwe versie bijstaat of niet,is er een nieuwe beschikbaar download die dan, nooit downloaden vanuit een andere website?

Wireless is je wifi kaart
Quelcomm Atheros is je ethernet (dus kabel) kaart.
Microsoft en niet van de desbetreffende firma.
Microsoft probeert altijd de juiste driver te vinden, werkt deze niet goed dan die van de fabrikant downloaden zoals eerder door meerdere aangegeven.

En het wordt inderdaad verwarrend omdat er nu 2 topics zijn die bijna over hetzelfde onderwerp gaan.

en waar ik nu op antwoord.

Omdat het best verwarrend is:

Wat is een netwerkadapter?​

Een netwerkadapter (ook wel een netwerkinterfacekaart genoemd) wordt gebruikt om je hardware toch verbinding te laten maken met het internet. Om verbinding te maken met het internet heeft je hardware (pc, laptop) een netwerkkaart nodig om met de router te communiceren. Een netwerkadapter kan zo’n netwerkkaart vervangen als er geen kaart aanwezig is of als de interne kaart bijvoorbeeld kapot is. De verbinding die de netwerkadapter aanlegt, kan zowel draadloos als bekabeld zijn.

De draadloze netwerkadapter​

Met een draadloze netwerkadapter (ook wel wifi-adapter genoemd) kun een apparaat dat geen draadloze verbinding ondersteund, toch geschikt te maken voor wifi. Denk bijvoorbeeld aan je pc. Anders gezegd: met een netwerkadapter maak je vrij eenvoudig een draadloos netwerk aan. Een wifi-adapter kan echter ook uitkomst bieden wanneer de ingebouwde netwerkkaart in je laptop kapot is. Of wanneer je laptop een dagje ouder is: een moderne wifi-adapter kan sneller zijn of een beter bereik bieden dan de ingebouwde netwerkkaart in je laptop.

Hoe traag is traag?

Bedankt.

Ondertussen is het stuurprogramma door Windows update bijgewerkt en nu krijg ik een goede internet verbinding in de slaapkamer.

grtz,

cooper

Ga gewoon naar de website van het merk van je computer, typ daar in de zoekbalk je merk en benaming in en dan krijg je alles te zien van alle drivers en bekijk daar of er een nieuwe versie bijstaat of niet,is er een nieuwe beschikbaar download die dan, nooit downloaden vanuit een andere website?
Thanks voor de goede raadgeving. Ik zal er zeker rekening mee houden.

grtz,

cooper

Terug
Bovenaan Onderaan