verplaatsen van email naar externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 1744
K

Kate

Gast
In mijn email-programma (Outlook) heb ik een map, waarin ik elke week een nieuwsbrief van Personalcare (met computertips) stop.. Ik bewaar ze dus in die map, maar ik vind dat eigenlijk niet de juiste plek.
Nu heb ik op mijn externe HD een map hiervoor aangemaakt, maar de email-map laat zich niet zo maar kopiëren. Tenminste, ik lees nergens waar ik moet klikken hiervoor.
Hoe pak ik dit aan? En het maakt me niet uit om iedere nieuwsbrief apart over te moeten brengen, of de hele map tegelijk. Heeft iemand de gouden tip?

Berichten selecteren en verslepen naar een geopende map in Windows
verkenner. Sla je ze op als individule msg bestanden, is wellicht het
handigste.

Een geopende map in Verkenner, dat zegt me niet zoveel Toska. Ik wil ze, hoe dan ook, op mijn HD hebben en daar heb ik een mooi bedje gespreid! Als dat de map is waar jij het over hebt, ga ik het proberen. Maar ze mogen niet zo maar ergens naar toe!

Ha Swake, zodra ik hier voor straks moed gevat heb, ga ik het proberen en laat ik het je weten!

Een geopende map in Verkenner, dat zegt me niet zoveel Toska. Ik wil ze, hoe dan ook, op mijn HD hebben en daar heb ik een mooi bedje gespreid! Als dat de map is waar jij het over hebt, ga ik het proberen. Maar ze mogen niet zo maar ergens naar toe!
Vandaar uit kan je die map/mails kopieren naar je schijf
Open windows verkenner klik links op documenten daarna open (klik) je start ga naar nieuwe map klik daarop en in je documenten staat een lege map, daar kan je u emails onder brengen om vandaar uit naar je externe hd schijf te brengen, als die mails in die map staan klik je rechts op het mapje sroll naar kopieren en kies dan je extern hd schijf en je map staat er compleet.
Zoals swake zegt met welk outlook werk je?

Laatst bewerkt:
Je kan geen map uit Outook (97, 2000, 2001, 2003, 2007, 2010, 2013 en 2016) verplaatsen naar een lokatie elders in jouw computer.

Je kan wel elk bericht archiveren.....

Open Outlook.
Klik op "Bestand".
Klik op "Importeren en exporteren"

Selecteer "Naar een bestand exporteren"
out1.jpg

Klik "volgende"

Selecteer "Bestand met persoonlijke mappen .pst"
out2.jpg

Klik "volgende"

Selecteer "Persoonlijke mappen"
daarna
Klik (aanvinken) "Inclusief submappen"

Je ziet hier ook dat de Contactpersonen (alle adressen)
inbegrepen zijn.
Evenals de agenda.
out3.jpg

Klik "volgende"

Klik "Bladeren" en kies een plaats op een harde schijf
en dus NIET de C-schijf.
out4.jpg

Klik "voltooien".

Je kan geen map uit Outook (97, 2000, 2001, 2003, 2007, 2010, 2013 en 2016) verplaatsen naar een lokatie elders in jouw computer.

Je kan wel elk bericht archiveren.....
Dat kan maar je kan wel mails exporteren naar een map en die map kopieren naar een usb stick of een externe schijf.

Prima - als jij denkt dat zo'n tijdgestempelde back-up de oplossing is - is denk van niet.

Och heer, als het niet kan, nou dan kan het niet. En archiveren klinkt wel heel goed, maar volgens mij blijven ze dan gewoon in outlook. En wat is een tijdgestempelde backup?
Als het niet kan (lees:nog niet uitgevonden is!)dan weet ik mijn oplossing wel, zelf uitgevonden:pprinten en in een leuke gekleurde ordner stoppen. Ja, het zou beter moeten, maar......ik wil vaak aparte dingen!

Open Outlook.
Klik op "Bestand".

Selecteer "Naar een bestand exporteren"
out1.jpg

Klik "volgende"

Selecteer "Bestand met persoonlijke mappen .pst"
out2.jpg

Klik "volgende"

Selecteer "Persoonlijke mappen"
daarna
Klik (aanvinken) "Inclusief submappen"

Je ziet hier ook dat de Contactpersonen (alle adressen)
inbegrepen zijn.
Evenals de agenda.
out3.jpg

Klik "volgende"

Klik "Bladeren" en kies een plaats op een harde schijf
en dus NIET de C-schijf.
out4.jpg

Klik "voltooien".
Ja Toska, dit zou ik kunnen, geloof ik. Maar als ik het goed lees krijg ik er heel veel bij wat ik niet wil. Ik wil gewoon nette nieuwsbrieven.
Ik bedenk nu dat ik mjjn vraag ook eens kan stellen aan diegene die achter Personalcare zit.

Ik kan je een link geven van een site waar ze alles weten over outlook maar ik denk dat die link hier niet van toepassing is kate? je hoeft niet alles te exporteren hoor kies enkel hetgene wat je wilt exporteren.

Als ik Google op PersonalCare dan vind ik wel alles over persoonlijke verzorging, maar niks over computertips.

Hoe pak ik dit aan? En het maakt me niet uit om iedere nieuwsbrief apart over te moeten brengen, of de hele map tegelijk. Heeft iemand de gouden tip?

Vroeger heb ik ook nog Outlook 2007 gebruikt . Belangrijke e-mails die ik niet kwijtwilde , verplaatste ik naar een aangemaakte archiefmap in outlook . Als extra optie exporteerde ik die aangemaakte map vanuit Outlook 2007 naar een externe harde schijf . Zo bewaarde ik dus extra mijn belangrijke e-mails .

En dan ging ik als volgt te werk .

Open Outlook.
Klik op "Bestand".

"Selecteerde ik de archiefmap belangrijk e-mails" die ik wou exporteren als pst bestand naar de externe harde schijf .

Ho ho, ik heb de hele middag verder nodig om alles te proberen! Ik zal even een paar loslopende vragen beantwoorden: Het email-programma heet naar mijn mening: outlook.live.com
En Swake: ik lees nergens, hoe ik ook klik, het woord bestand.
En Toska, ik moet me daar eerst registreren en om heel eerlijk te zijn: volgens mij kent heel Nederland me intussen door al die registraties en gebruikersnamen en wachtwoorden.

Maar ik ga het allemaal bekijken en als ik het beste gevonden heb, laat ik het weten. En als dat printen wordt, moeten jullie toch maar met me leven, hoor. Ik heb hele mooie ordners!
Dat kan maar je kan wel mails exporteren naar een map en die map kopieren naar een usb stick of een externe schijf.
Kijk, dat zou ik wel willen: gewoon een ordinaire map waar ze inzitten en dan doe ik daar wel iets mee. Maar er staat nergens hoe te kopiëren!

Ha maar je gebruikt niet het Outlook pakket wat een onderdeel is van MS Office .
Nu wat jij wil bereiken vrees ik dat dit niet zal lukken en premium zal moeten aanschaffen .

Terug
Bovenaan Onderaan